Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2015 om 19:03 #17676991
De vorderingen van de afgelopen weken. Niet heel veel dit keer.
Het scherm met de bumper aan de bijrijderskant moet nog wat zakken, dit zit net een beetje scheef tegenover de andere kant.
Dan nog de skirts, motorkap en lampenkappen, en dan zit alles erop.Motorkap wordt waarschijnlijk een stalen originele kap, waarin ik de luchthappers en de driehoekjes van mijn eigen ”400” kap in overzet. Mijn kap (met stalen frame) past toch van geen kant en loont zich ook niet meer om op te maken. Dus dit lijkt mij hier de beste optie. Ook om alle naden netjes te krijgen.
1 oktober 2015 om 19:19 #17676992Gave foto zo van boven af! Begint nu mooi vorm te krijgen!
En zo te zien last van koplamp knagers :jerry
8 oktober 2015 om 20:40 #17676993Hahahahaa
19 november 2015 om 18:21 #17676994De laatste tijd is het wat rustig rond de Manta.
Heb het erg druk met van alles en nog wat, dus er is nog niet zo heel veel gebeurd tot nu toe.
Wel heb ik inmiddels de polyesterhars binnen dus daar kan een dezer dagen een begin aan gemaakt worden.
Heb in ieder geval bekeken wat er gedaan moet worden en hoe dat ik dat voor elkaar wil gaan krijgen.
De sideskirts heb ik mooie brackets voor bedacht van RVS, deze worden tegen de auto geschroef en de skirts worden hier dan op bevestigd en ingemat waarmee het een sterk geheel wordt. Deze zijn al lasergesneden, ik moet ze alleen nog even zetten en de lipjes erin lassen.Daarnaast alvast het frame voor de motorkap in orde gemaakt, verstevigd en gelakt.
Hier wat foto’s van hoe de achterschermen niet goed uitkomen ter hoogte van de skirts, deze moet ik dus aanpassen.
Hier de bracket die ik bedacht heb.
Het polyesterdek van de motorkap, is inmiddels al ontdaan van alle kit.
Voorin heb ik een betonstaaf gelast omdat het frame nogal zwak geworden was vanwege het wegsnijden voor de driehoeken.
Ook heb ik plaats moeten maken voor het gasklepmechanisme.
22 november 2015 om 09:23 #17676995zeer mooi werk!
27 november 2015 om 20:46 #17676996Zo, gisteren voor het eerst met de polyester gewerkt. Moet zeggen, valt me niet tegen.
Ook gewoon weer een kwestie van aan beginnen. Heb eerst de voorschermen aan de binnenkant opgewerkt met materiaal zodat ik straks mooi de bovenkant kan afschuren om op gelijke hoogte met de motorkap uit te komen. Mooie test dus.Motorkap frame ook eens bevestigd, en gekeken hoe de kap uitkomt om te zien hoeveel polyester ik op moet werken
Zou ik nog genoeg mat hebben voor de Manta? :-P :-P
Binnenkort meer!
28 november 2015 om 09:06 #17676997AnoniemLid sinds:
1 January 1970zal wel genoeg zijn
maar vind het wel groffe matmaar zal wel lukken
heb zelf ook t polyesteren wat opgepakt sinds n jaar of 2
ben momenteel met n bootje bezigop de plaatjes ligt die motorkap helemaal nog niet goed
neem aan dat je dat wel gezien hebt????28 november 2015 om 09:10 #17676998AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ben_M wrote:
De vorderingen van de afgelopen weken. Niet heel veel dit keer.
Het scherm met de bumper aan de bijrijderskant moet nog wat zakken, dit zit net een beetje scheef tegenover de andere kant.
Dan nog de skirts, motorkap en lampenkappen, en dan zit alles erop.Motorkap wordt waarschijnlijk een stalen originele kap, waarin ik de luchthappers en de driehoekjes van mijn eigen ”400” kap in overzet. Mijn kap (met stalen frame) past toch van geen kant en loont zich ook niet meer om op te maken. Dus dit lijkt mij hier de beste optie. Ook om alle naden netjes te krijgen.
ga je de voorspoiler ook nog aanpassen???
heb ik destijds met mijn 400R ook gedaande bumperbalk loopt wat bol in het midden
en de onderste rand loopt hol naar bovenwas met de meine ook zo
heb dit toen een heel stuk strakker gemaakt
dan wordt de “brievenbus” ook n stuk rechthoekiger28 november 2015 om 10:25 #17676999Hoi Louwe,
Ja klopt de kap ligt nu weer los, komt omdat ik de lijmtangen ergens anders nodig had haha.
En inderdaad, de voorbumper is zo standaard geen porum.
Bij mij komt er in de ”brievenbus” een geperforeerde rvs plaat waar ik alle randen van omzet.
Zo wordt iet perfect recht en ik vind dat ook wel mooi. Zodra ik die tekening/zetwerk klaar heb zal ik het laten zien.Onder de voorbumper komt nog een onderlip. Als ik deze heb kan ik daar mooi naartoe werken.
Ben ik wel nog naar op zoek, ze zijn helaas niet meer zo dik bezaaid.28 november 2015 om 20:05 #17677000AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok had wel verwacht dat je t wist maar
Ff mlden kan nooit kwaad…Zo.n onderlip heb ik zelfs nog nooit te koop gezien….
Wel eens gezien maar kan ook best eigenbouw geweest zijnMaar mischien wordt je zo handig met polyester
Dat jij dat.dadeljjk ook kan :thumb28 november 2015 om 20:25 #17677001Volgens mij zag ik die kromming vroeger ook in de originele 400’s. Ik dacht dat dat voor bodem vrijheid was.
29 november 2015 om 10:39 #17677002McLambo:
Zou kunnen. Ik heb zelf nog wel het een en ander aan foto’s gezocht, maar meestal zijn er van allerlei diverse soorten bumpers gebruikt. Ik zelf vind het niet echt mooi dat die kromming erin zit. Bodemvrijheid is bij een manta ook al ver te zoeken dus ik ga voor de aanpassing :thumbup
Louwe:
De inspiratie voor een onderlip komt van deze wagen af, naar zo eentje ben ik dan ook op zoek:
29 november 2015 om 11:59 #17677003AnoniemLid sinds:
1 January 1970dacht wel dat je die bedoelde ;)
die auto is wel n oude bekende
maar zoals ik al postte
zo,n lip ben ik zelf nog nooit ergens tegen gekomen…….die kromming in de voorspoiler is volgens nooit de bedoeling geweest
heb t op n originele ook nooit gezienkomt volgens mij door een niet perfecte mal …… ;)
29 november 2015 om 12:32 #17677004En door de krimp van het polyester bij/na uitharden waarschijnlijk.
Ik ken wel de onderlippen die onder de GSI bumpers passen, zie je soms nog wel eens op MP voorbij komen. Misschien past dat of is dat enigszins pas te maken?
29 november 2015 om 21:13 #17677005louwe heeft gelijk als je een originele irmsher set heb is de bumper recht van onder ook is het materiaal een millimeter of 4 dik ter wijl andere sets hoog it 1milimeter dik zijn.
2 december 2015 om 22:47 #17677006Mijn set is zo’n 2 tot 3mm dik polyester.
Zo, vandaag weer eens flink bezig geweest.
Heb de schermen weer terug geplaatst en de bumperbalk eens goed onder handen genomen.
Daarmee heb ik eindelijk de bumper goed passend gekregen. Goed resultaat!Daarnaast het polyesterdek van de motorkap exact juist op het frame geplaatst en afgetekend.
Nu kan ik de gaten in het dek dicht polyesteren, gaas achter de openingen plaatsen en inmatten en vervolgens het dek terugkitten op het stalen frame. Vervolgens zal ik dan de randen van de kap opwerken totdat ik de juiste spleetpassingen heb. Dan mat ik het dek aan de binnenzijde vast aan de stalen kap en daarmee zal deze dan in de toekomst ook niet meer loslaten.Geperforeerde RVS plaat die in de ”brievenbus” moet komen ben ik aan het regelen
De hoekjes van de voorschermen heb ik ook opgewerkt om zo een minimale spleet over te houden.
3 december 2015 om 10:10 #17677007AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig hoor :thumb
heb je de knipperlichten voor in de voorbumper al?????
die van een ford capri mk3 passen ;)
deze…http://capri-spezial.forenking.com/user/14363/upload/312_blinker2_1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb voor die capri knipperlichten destijds eens een setje
witte glaasjes gevonden op motor show esssenwas redelijk uniek ;) op n 400
3 december 2015 om 17:21 #17677008Hey Louwe,
Die Capri MK3 knipperlichten zijn nu ook nieuw in het wit leverbaar op ebay voor 65 piek per stuk.
3 december 2015 om 18:06 #17677009AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
3 december 2015 om 22:56 #17677010Hey Ben,
Goed bezig met het polyester, troost je mijn nieuwe set is niet beter.
Mijn Capri MK3 witte knipperlichten komen van http://www.oldparts.be
http://i1113.photobucket.com/albums/k504/armansta/start/Armanstra25/P1040452_zpsyiegvalf.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Armanstra
4 december 2015 om 18:43 #17677011Hoi Armand,
Bedankt voor het adres! Het blijft toch altijd feest met die polyester. Komt allemaal goed :thumb
Vandaag van weer eens even wat pretspulletjes opgehaald:
Onderlipje
moet nog wel even in orde en passend gemaakt worden
XE nokkenassen en een setje van 3 nieuwe originele Hella kentekenlampjes
En de action leeggekocht om straks het polyester dek op het frame van de motorkap te maken
4 december 2015 om 19:07 #17677012AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb maar zo t.idee dat ik die onderlip ken……. ;)
7 december 2015 om 19:16 #17677013Die spanners vd action heb ik ook, doen goed hun werkt vr dat geld!
7 december 2015 om 21:21 #17677014Dat is um Louwe :-P
Cruez: Mooi om te weten, dan gaat dat helemaal goed komen met die kap dadelijk :thumbup
7 december 2015 om 21:39 #17677015AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ben_M wrote:
Dat is um Louwe :-P
Van emiel manta vandaan toch…
Cruez: Mooi om te weten, dan gaat dat helemaal goed komen met die kap dadelijk :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.