Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2015 om 20:38 #17676941
Vandaag de uitlaat verder afgemaakt.
Hij is nu kwa laswerk helemaal af. Morgen ga ik de lassen beitsen en de uitlaat weer monteren.
Vervolgens verder met het remsysteem en het brandstofsysteem.25 april 2015 om 15:27 #17676942Stond er weer allemaal netjes bij!
We houden contact :thumb25 april 2015 om 18:45 #17676943Zeker zeker :thumb
Uitlaat hangt inmiddels weer gebeitst onder de auto.
Vandaag ook maar meteen begonnen aan het remsysteem. De plaats voor de drukregelaar achter bepaald, en vast de leidingen en slangen naar de achterremmen gelegd.26 april 2015 om 10:46 #17676944AnoniemLid sinds:
1 January 1970netjes gedaan
hoewel ik persoonlijk liever de leidingen over de as had geplaatst26 april 2015 om 18:20 #17676945Had ik zelf ook liever, maar zo kwam het helaas niet uit.
Verder verwacht ik er niet zoveel problemen mee, ze zitten nog hoog genoeg :thumbup .
12 mei 2015 om 15:41 #17676946Helaas maar een kleine update zonder foto’s.
Plan was eigenlijk om het komende lange weekend mijn complete rem- en brandstofsysteem af te maken en test te rijden.
Had alles op tijd besteld, alleen helaas staat de helft van de onderdelen in backorder, even afwachten dus.Daarom maar aan de kleine rotklusjes begonnen.
Heb de computer nu met een nette steun onder het dashboard gemaakt aan de bijrijderskant, hangt mooi in de rubbers.
Ook maar alvast begonnen de bekabeling in een kabelhoes te leggen, maar dat gaat wel even duren en me veel duimpijn bezorgen :swearHopelijk eind volgende week weer mooie updates :thumb
18 mei 2015 om 20:07 #17676947Vandaag nog wat klusjes gedaan. Heb nu de goede aansluiting met nippel op de tank gelast om te zorgen dat er genoeg brandstof naar de pomp kan lopen.
Verder nog wat foto’s van de computer, en daarnaast ook nog een vraag over de ori brandstofdrukregelaar:
En hier de vraag. Aangezien ik met een instelbare brandstofdrukregelaar ga werken zal ik de originele moeten uitsluiten. Hoe doe ik dit? Zelf zat ik te denken om het gat in het midden (met de pijl) door te boren in de injectierail, zodat de brandstof direct vanuit de rail naar de uitgaande poort kan stromen. Als ik dan de ori drukregelaar terugmonteer zou alles gewoon weer dicht moeten zijn, alleen zou deze dan geen functie meer hebben. Klopt dit, of werkt dit niet en moet ik het op een andere manier oplossen?
18 mei 2015 om 20:15 #17676948Lekker bezig hoor, bij mij ligt het even stil, ben druk aan het klussen in ons nieuwe huis.
Er zijn standaard adapters te vinden, om met een externe brandstofdrukregelaar te rijden. Bijvoorbeeld: http://www.txautosport.co.uk/c20let-turbo-engine-fuel-rail-pressure-regulator-adapter-51-p.asp
18 mei 2015 om 20:22 #17676949Ik heb bij mijn rail de gaten met elkaar verbonden. Dus met een slijptol een sleuf getrokken.
Hierna heb ik daar een klein plaatje op laten lassen.
Daarbij heb ik de bevestiging voor het potje weggeslepen, zo zie je er bijna niets van en lijkt het zo te horen.je kunt tiglassen dus dat komt wel goed :thumbup
18 mei 2015 om 20:27 #17676950Moet je wel het juiste tig apparaat hebben, en de vaardigheid om aluminium te lassen ;) Maar het is zeker een mogelijkheid.
18 mei 2015 om 20:43 #17676951Klopt, heb helaas beide niet. Tig apparaat heb ik geleend, maar dat is gewoon een DC apparaat, geen ALU dus. Staal en RVS lassen gaat goed, maar de laatste keer dat ik geprobeerd heb aluminium te tiggen was niet om over naar huis te schrijven.
Dat ding van TX autosport is de eenvoudigste optie, alleen wel weer 50 euro voordat je m op de mat hebt liggen. Plus moet ik weer een nippel scoren die past, aangezien ik alles AN heb dadelijk. Ben wat deze lullige dingen betreft nogal een cheapass haha. Nou goed ik zal nog eens wat reacties afwachten of dat de booroplossing kans van slagen heeft. Anders maar weer gewoon door de zure appel bijten en dat ding bestellen. Kan natuurlijk ook nog even de lasser vragen wat t bij hem kost om dat plaatje te maken zoals Fearless gedaan heeft.
19 mei 2015 om 07:32 #17676952Je hoeft hem dan niet te lassen. Alleen je potje er terug op is voldoende. Die doet dan alleen niks meer.
Mijne heb ik laten lassen omdat ie in het zicht zit en wou een cleane look.20 mei 2015 om 22:10 #17676953Zo, drukregelaar afgedopt en een cleane look king:
Half uurtje werk en ziet er netjes uit. Middelste gat doorgeboord in de rail en daarna alle 3 de gaten afgedopt.
21 mei 2015 om 12:44 #17676954Ook mooi opgelost. Sluit het wel goed af als straks de volle brandstofdruk er op staat?
21 mei 2015 om 15:25 #17676955Daar ben ik niet zo bang voor. Het is conische draad waar ik ook nog loctite schroefdraadafdichting bij heb gebruikt.
21 mei 2015 om 15:38 #17676956Dat gaat wel goed ja. Mooi opgelost.l
9 juni 2015 om 16:55 #17676957Zo, gisteren weer wat mooie spulletjes opgehaald in Zeeland, een lange rit maar het was het zeker waard!
Was erg gezellig Armand, ook erg leuk om jouw project te zien :thumbupHeb nog wat probleempjes met mijn backorder uit Duitsland, waarschijnlijk wordt dat deze week nog opgelost.
15 juni 2015 om 19:09 #17676958:thumb Ben benieuwd! Gaat heel mooi worden vermoed ik
15 juni 2015 om 19:26 #17676959Zo, vandaag eens even voor het idee aan een kant de schermen gepast. Past heel aardig, maar natuurlijk toch nog wel wat aanpaswerk om alles perfect te krijgen. Ook de inlaatcollector eens gepast, helaas is de oude pakking gesneuveld dus ik zal eerst even een nieuwe moeten halen voordat ik verder kan.
28 juli 2015 om 07:04 #17676960Super gaaf inlaat spruitstuk heb je gemaakt :thumb
28 juli 2015 om 14:42 #17676961@RacesconaB204 wrote:
Super gaaf inlaat spruitstuk heb je gemaakt :thumb
Hey Rik,
De eer is niet aan mij, ik heb deze gekocht van Armand.
Maar hij heeft goed werk afgeleverd.Er zitten in dit spruitstuk dan wel geen kelken, maar daar zie ik bij een geblazen motor toch het nut niet van in.
Enige nadeel van wat ik nu heb van het verbouwen is dat de piping naar de intercooler niet meer past, de gaskabel is te kort en mijn brandstofaansluitingen passen niet meer. Heb nu helaas al 2x onderdelen besteld in de hoop dat ze pasten, maar helaas.
Ik kan er nu niet meer omheen om banjo’s te gaan gebruiken, dat is het enige dat past.
Verder moet ik even een adresje zoeken om een gaskabel op maat te laten maken.Ik ga nu zelf het aansluitstuk achter de gasklep maken van RVS. Dus een flens met een bocht naar onderen, aansluitingen voor de blowoff, stappenmotor en een draadbus voor de inlaattemperatuur sensor.
Aantal onderdelen heb ik al, een en ander moet nog besteld worden.
Verder zitten de brandstofpomp en het filter op hun plaats, ook de slang van de tank naar de pomp zit al. Nu even wachten tot de manta weer op de brug staat, dan ga ik verder met het leggen van de brandstofleidingen en de remleidingen. Alle backorder onderdelen zijn nu ook binnen en ik heb vakantie, dus ik kan er voorlopig weer even tegenaan :thumb
29 juli 2015 om 20:14 #17676962Ik heb wel eens gehoord dat je bij een fietsen maker de gaskabel op lengte kunt laten maken de remkabel van een fiets heeft namelijk dezelfde kabel :thumb succes met je project
29 juli 2015 om 22:22 #17676963Zo, vandaag het hele remsysteem maar eens afgemaakt.
Enige wat ik nog moet doen is steuntjes maken voor de remleiding rechtsvoor, maar dat kan helaas niet nou de motor erin zit, dus later.Morgen even afvullen, checken op lekkage en ontluchten.
Verder nog wat plaatjes van wat ik zover gedaan heb.30 juli 2015 om 21:15 #17676964Zo, vandaag na veel nadenken toch maar een manier gevonden om de brandstofleidingen onder de auto te hangen.
Toen ik er eenmaal uit was hoe ik het wou doen had ik het ook zo gedaan :DMorgen nog even 2 rechte koppelingen halen, even wachten op mijn pakketje met banjo’s voor de brandstofrail en dan vervolgens verder met de slangen.
30 juli 2015 om 21:21 #17676965Keurig netjes die brandstofleidingen! :thumbup :thumbup Waar maak je ze van? En hoe maak je alles aan elkaar, zijn daar knelkoppelingen voor of?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.