Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2013 om 20:16 #17676790
Zo, vandaag heb ik t kort gehouden.
Alvast de paravanhoekjes terug gelast, binnenkort verder met een malletje maken om het dak op te leggen om deze rustig te kunnen ontleden.
19 juni 2013 om 21:16 #17676791Vandaag weer verder.
Eerst een paar klemmetjes gemaakt op proef, ze werken goed genoeg. later meer maken voor de rest van het dak.
Heb al 1 stijl van het nieuwe dak compleet ontleed en pas gemaakt. Denk van de week de andere.
Later nog de dakplaat, vervolgens alles uitlijnen en definitief vastlassen.
21 juni 2013 om 10:42 #17676792Je maakt er wel werk van, ik had het dak toch op een andere manier vervangen maar goed..
21 juni 2013 om 15:37 #17676793achja, er zijn zoveel verschillende manieren om het aan te pakken, en er is er eigenlijk geen beste manier om het te doen. De een doet het zus, de ander doet het zo. Op een gegeven moment moet je gewoon beginnen, en kan je voor jezelf bepalen of je het de volgende keer misschien anders doet :)
Ik denk dat ik het ook nog niet zo slecht doe voor mijn eerste autorestauratie… :D
21 juni 2013 om 18:07 #17676794Nee je doet het zeker niet slecht, integendeel. Maar als je de a, b en c stijlen doorhad gezaagd en weer netjes aan elkaar had gelast had je veel minder werk gehad. Maar inderdaad, je moet een plan maken..
21 juni 2013 om 18:31 #17676795De manier die je noemt heb ik ook zeker overwogen. Redenen waarom ik dit uiteindelijk niet heb gedaan:
– Het komt nogal nauw. Maak een kleine fout en er is kans dat de ruiten niet meer passen of scheuren tijdens gebruik.
– Omdat de stijlen op veel plaatsen (vooral A stijl) uit meerdere lagen en delen bestaat, zul je deze toch getrapt moeten lassen.
– Bij het koud overlassen van het dak wordt de torsiestijfheid van de carrosserie verlaagd.
– Toen ik eenmaal bezig was om het oude dak te verwijderen, kwam ik erachter dat de dakplaat heel makkelijk te verwijderen was zonder deze te vervormen.Dit heeft voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven om het op deze manier te doen :D
21 juni 2013 om 19:49 #17676796Denk idd dat dit een goede manier is maar. Ook meer werk
En idd bestaan de stijlen uit meerdere lagen
Heb het kwa noukeurig heid idd wel eens mis zien gaan
Heb je nu geen last vanGoed bezig daar
21 juni 2013 om 20:53 #17676797AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo is t maar net
Ben heeft info zat verzameld hieroEn daaruit heeft hij n manier gekozen die hem t beste leek
Das denk ik beter dan domweg doen wat anderen zeggen / denken dat goed is
Deze manier is ook t minst risico vol
De stijlen geheel doorhalen zou altijd nog kunnenAndersom kan t niet. Als je eerst de stijlen doorhaalt heb jee geen plan b meer
22 juni 2013 om 13:32 #17676798Klopt allemaal, helemaal mee eens. Ik wilde alleen aangeven dat dit de meest bewerkelijke methode is. Tijdens mijn ruim 20 jarige carrière in de schade herstel dakplaten vervangen maar ook wel gebruikte daken erop gelast op de manier zoals ik eerder zei. Maar ook wel kont en dak compleet vervangen, meten is weten dat is het toverwoord..
22 juni 2013 om 16:43 #17676799In de schadeherstel zul je dan denk ik ook wel beschikking hebben gehad over een goede bank om de carrosserie compleet te ondersteunen en te kunnen delen ofniet?
22 juni 2013 om 20:29 #17676800Jup, we werkten toen met een Chilette bank, voertuig specifieke mallen eronder zetten voor de juiste maten en dan kan er eigenlijk weinig mis gaan..
23 juni 2013 om 18:56 #17676801Vandaag de andere stijl in orde en klaargemaakt.
26 juni 2013 om 12:39 #17676802Ik moet er niet aan denken :shock:
Wat een werk wat een werk respect :wors
Was een ander casco geen beter idee geweest :angel26 juni 2013 om 16:47 #17676803Dit is al het 2e casco haha.
Maargoed, heel veel betere manta’s bestaan er gewoon niet meer, als je ze goed kaal maakt kom je bijna al deze dingen ook tegen. Alleen het dak was een tegenvaller achteraf, maarja. Dadelijk is hij weer 100% hard en dat is wat telt.
Tevens mag ik mij vanaf vandaag officieel Ing. noemen. Ben vandaag afgestudeerd aan de HTS werktuigbouw met een eindcijfer 9!!
Dus tijd voor een feestje!! :-D :-D Vanaf morgenmiddag meteen vieren op de TT van Assen :thumb26 juni 2013 om 21:40 #17676804Van harte gefeliciteerd! Welkom in de kring van de ING’s king:
27 juni 2013 om 23:27 #17676805Proficiat met je diploma. Ik moet nog statistiek inhalen volgend jaar :swear
Nu weer genoeg tijd om te klussen lijkt me. Al op zoek naar een baan?28 juni 2013 om 08:40 #17676806@Manta-aero wrote:
Van harte gefeliciteerd! Welkom in de kring van de ING’s king:
Sorry ik ben bachelor (bc.) :angel
Gefeliciteerd met je diploma nog een HBO’er :thumb
Ik ga morgen ook na TT Assen met Simoncelli petje op :thumb
Op mijn Blade :)
7 juli 2013 om 17:57 #17676807Zo, vandaag weer best ver gekomen.
Heb het dak helemaal ontleed, en de dakplaat op de auto gepast. Ik moet zeggen, resultaat valt me niet tegen. Binnenkort alles weer eraf, van binnen behandelen en daarna alles weer in elkaar passen en lassen.
10 juli 2013 om 09:31 #17676808Gefeliciteerd!! :thumb Ik heb nog een jaartje te gaan… bachelor elektrotechniek. Ik moet het helaas naast mijn werk doen, dat is behoorlijk tijdrovend. :( Niet zoveel tijd voor de manta over helaas.
17 juli 2013 om 19:23 #17676809Nog ffkes een puntlas apparaat regelen en dan kunde weer verder.
Goed bezig, as usual!
Zien ons vanavond wel weer vrees ik king:
23 juli 2013 om 07:43 #17676810zeer mooi werk man
heb het vorig jaar ook ongeveer op deze manier gedaan, enkel de dakplaat vervangen
vind ik nog de veiligste manier23 juli 2013 om 16:40 #17676811Hoi Kurt,
Ja ik heb dat toen nauwlettend gevolgd toen je daar mee bezig was. Ook foto’s bekeken op jullie mantarevolution forum.
Om een goede indruk te krijgen hoe de constructie van het dak precies in elkaar zit. Heb er veel aan gehad dus bedankt :thumbMomenteel ligt het weer even stil vanwege omstandigheden en zwartecross, in augustus verwacht ik veel werk verzet want dat is mijn vrije maand :D
24 juli 2013 om 12:21 #17676812Zwarte cross….
Woar moet ie da dan???
Ie kom toch nich oet den achterhoek????
Ik ga er misschien zondag of zaterdag heen :angel8 augustus 2013 om 19:51 #17676813Zo, de afgelopen dagen weer eens flink aan de bak geweest en het dak klaargemaakt en erop gepuntlast.
Eerst natuurlijk alles goed in de chassiscoating gezet waar je straks niet meer bij kan.
Een kitpatroontje gehaald voor in onze pneumatische spuit, een puntlastang geregeld en dus kon ik weer flink aan de bak.
Bij deze is het dak dan ook met succes geplaatst, en zullen morgen de stijlen aan de beurt zijn.
Tevens is mijn nieuwe neus gearriveerd en deze kan dan direct meegepakt worden.:kewlpics
morgen weer verder king:
9 augustus 2013 om 20:21 #17676814Zo, vandaag een enorm lange dag geweest. Heb de a stijlen erop gepast, geklemd en alles aan en in elkaar gelast.
Ook meteen alles vlakgeslepen en zover afgewerkt. Ons pap is alvast begonnen met wat vertin werk, zoals de dakrand naar c stijl achter. Het is wel een lastig iets dat vertinnen, maar oefening baart kunst. Ik vind het resultaat zelf super, het dak zit er in zijn geheel goed strak op :D :thumb
Kijken of ik zondag tijd kan vinden om de neus op de auto te maken :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.