Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676765
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Maat van me heeft wel n x een compleet dak overgelast
      Op z.n manta

      Enkel had die de stijlen niet gewoon doorgehaald
      Maar de stijl laten overlappen.
      Beetje lastig te verwoorden maar kwam hier op neer
      Dat hij de stijlen aan de binnenkant korter had gemaakt
      En dan aan de buitenkant dus langer

      Aan de auto had die dat uiteraard andersom

      Dan krijg je meer stevigheid in de stijl
      Is wel veel meer werk en heel vel pas en meet werk

      Doe je t niet helemaal goed dan heb je kans dat je voor en achterraam gaan lekken
      Of er niet meer in passen. Ken me n geval herrineren
      Van iemand met n ascona waar t voorraam steeds van scheurde
      Bleek achteraf ook n anderdak opgezet te zijn
      En ook t gat net te krap. Raam kreeg je der wel in enkel net wat te weinig ruimte

      Dus al met al n precies klusje

      #17676766
      OA-H
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2012

        Respect voor je “knutselwerk” dat je daar de ruimte tijd en geld voor over hebt. Vooral tijd.

        :wors :wors :wors

        Heb je meer foto`s .

        #17676767
        Transeurope
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @Ben_M wrote:

          dat lijkt totaal niet op een bmw as, die constructie is heel anders ;)

          zien er idd 4 link boxen uit in combi met starre as.

          #17676768
          youngtimer
            Lid sinds:
            13 January 2009

            Het is idd geen bmw as, maar het was maar een idee voor je bevestigingspunten te veranderen.

            #17676769
            Ben_M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2010

              @ louwe, veel en nauwkeurig werk is het sowieso al :jerry Het is enkel wat het snelst gaat en dan ook het mooiste af te werken is. Ik denk dat dit het compleet omlassen van het dak is, ipv alleen de stijlen en dakplaat overboren. Denk sowieso dan maar een mal van de voor en achterruit maken en zorgen dat dit weer 100% klopt voor het vastlassen.

              @ OAH, alle foto’s die ik maak gaan het forum op ;)

              @ Youngtimer, Deze manier heb ik vaker langs zien komen op het forum inderdaad. Dit wordt veel gebruikt om een 4 link starre as van bijvoorbeeld volvo onder een manta/ascona te bouwen. VOor de bovenste reactiestangen zul je dan eventueel (niet perse nodig) de bodem uit moeten snijden en hier bakken in maken. BMW is een aslichaam met onafhankelijk geveerde draagarmen. Je hebt dus eigenlijk niks te maken met bewegende delen bij je bodemplaat. Je maakt het complete subframe met differentieel statisch onder de bodem. Ik hoef dus veel minder diep mijn bodem in te gaan als met die bakken voor de trekstangen bij een 4link systeem :thumb

              #17676770
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Denk wel even na en hou rekening mee met krimp en trek bij laswerk aan zo’n dak.

                #17676771
                Ben_M
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2010

                  sowieso eerst vasthechten en tussendoor bij het lassen blijven meten en de mallen gebruiken, dan zou het goed moeten gaan. Die manier waarop louwe het beschrijft bevalt mij wel. Dit in combinatie met plaatjes punten in de stijlen zal meer als sterk genoeg zijn :)

                  #17676772
                  Transeurope
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    nog vorderingen ifv de achteras?

                    #17676773
                    Ben_M
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2010

                      Helaas nog geen enkele vordering aan het gehele project, ligt momenteel even stil ivm drukte.
                      Verder ga ik eerst het dak vervangen en vervolgens de neus erin lassen. Dan vooras en motor + bak monteren, al het gewicht in de auto plaatsen en de originele achteras eronder zetten. Dan kan ik zien hoe het eruit ziet, en het hart van de naaf ten opzichte van allerlei punten meten. Dan weet ik ook waar ik moet zitten met de naven bij het pasmaken van de bmw as.

                      #17676775
                      Ben_M
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2010

                        Zo, na een lange, drukke en nogal hectische periode toch weer eens tijd gevonden voor de manta.
                        Om eens goed te bekijken hoe het er allemaal uitziet heb ik de dakplaat er maar eens even ruw uitgesneden en ook de buitenste a-stijlen eraf geboord. Aangezien het nogal gemakkelijk ging heb ik toch besloten de buitenste dakhuid tesamen met de a-stijlen te vervangen. Foto’s zover:



                        #17676776
                        KoekieTurbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 September 2009

                          Bij mij moet er ook een nieuw dakkie op. Heb m al een jaar of wat liggen, maar de kadett gaat nu even eerst. Ik hoop van de zomer met mijn 400 te beginnen :jerry

                          king:

                          #17676777
                          Ben_M
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2010

                            het is in ieder geval wel kak werk joost :thumbdown
                            Eigenlijk heb je ook zo’n elektrisch of pneumatisch trilmachientje nodig waarmee je netjes de puntlassen door kunt bikken.
                            Als je losboort en vervolgens nog met een beiteltje moet nabikken dan gaat je hele plaatwerk eraan helaas.

                            Ik moet er ook nog even eentje zien te lenen/kopen :hmmz

                            #17676778
                            kermitc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 January 2007

                              Ik slijp ze na met powerfile(schuurbandje)na het boren.

                              gaat goed,haal er ook wel eens wat oppervlakte roest mee weg.

                              wel oppassen,neemt goed af.

                              john

                              #17676779
                              Ben_M
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2010

                                Hoi John,

                                Ik bedoelde het eigenlijk op een andere manier. De overgebleven restjes haal ik gewoon met de lamellenschijf eraf.
                                Waar het om gaat is dat als je de puntlassen uitboort, er meestal toch nog net nog een stukje overblijft wat aan elkaar vast zit. Deze zul je dan los moeten bikken. Met een trilapparaatje is dat heel handig zonder dat je het plaatwerk beschadigd. Zo’n dakplaat is nogal gevoelig voor vervorming namelijk :thumbdown

                                #17676780
                                Ben_M
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2010

                                  zo, heb het resterende plaatwerk van het oude dak nu ook verwijderd.
                                  De achterste buitenstijlen en de raamsponningen zijn ook niet geweldig meer, maar nog wel te redden.
                                  Heb er al wat stukjes ingelast, binnenkort de resterende gaatjes nog dichten.

                                  Ik denk dat ik later de c stijlen en alle raamsponningen ga vertinnen, om te zorgen dat alle putjes weg zijn en de sponningen niet meer zo snel gaan roesten :D



                                  #17676781
                                  kermitc
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 January 2007

                                    ok ik snap het,doe ik meestal dat met schroevendraaier of beitel.

                                    met schuurbandje wil ook wel,echt handig apparaat.

                                    alleen met dat scherpe plaatwerk snij je de bandjes snel kapot.

                                    succes john

                                    #17676774
                                    coot
                                      Lid sinds:
                                      26 December 2009

                                      Heej Ben, bij jou ook alles op een laag pitje?
                                      Hoe gaat het met afstuderen?
                                      Kadett is laatste tijd ook (weer) weinig aan gebeurd. Maar hopen dat we in juni van alle ellende af zijn en dat we dan flink vooruitgang kunnen boeken :thumb .

                                      #17676782
                                      Ben_M
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2010

                                        Hey Barry, ja gebeurt nu even bijna niks aan de manta.
                                        Heb laatst een audi coupe gekocht als nieuwe daily, maar dat blijkt ook weer een rotte frikandel te zijn dus moet daar ook nog erg veel aan doen. Afstuderen gaat verder harstikke goed.

                                        #17676784
                                        Ben_M
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2010

                                          Zo, de afgelopen dagen eindelijk weer eens tijd gevonden voor de manta.

                                          Ik heb de raamsponning en de c stijlen achter afgemaakt.
                                          Om het verstevigende binnenwerk van de a stijlen te repareren, moest toch echt de paravan los van de auto.
                                          Aangezien dat toch al niet veel meer was niet zo’n groot probleem. Gelukkig blijkt die van mijn oude carrosserie nog goed te zijn, die kan ik dus mooi gebruiken. Deze losgeboord en netjes verwijderd. De hoekjes waren wel slecht dus daar maar vast nieuwe ingelast. Aan 1 kant is de binnen a stijl al gerepareerd, nu de andere kant nog en dan kan de paravan teruggelast worden. Zodra die op zijn plaats zit kan er eindelijk de nieuwe dakhuid op :D

                                          Verder heb ik nog de benodigdheden voor het vertinnen opgehaald, dus bindmiddel en tin.

                                          Foto’s van de vorderingen:







                                          #17676783
                                          Ben_M
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 January 2010

                                            Zo, vandaag de andere kant gerepareerd, meteen even de sponning in de primer gezet waar de paravan straks op terug komt.





                                            #17676785
                                            Ben_M
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2010

                                              Omdat het de laatste dagen zo lekker gaat zag ik vandaag wederom geen reden om niks te doen.

                                              Vandaag heb ik de paravan terug gelast en ik moet zeggen, ik vind het niks tegenvallen.
                                              Als eerste heb ik nieuwe strengetjes schuim op de paravan houders geplakt. De oude waren helemaal ingezakt en half vergaan.
                                              Vervolgens de overlappende delen geprimered en de paravan gepositioneerd, vastgeklemd en geproplast.

                                              De zijflapjes van de paravan moeten er nog even aan gelast worden, en dan kan er verder gegaan worden met het dak en nog wat andere kleine laswerkzaamheden.

                                              Foto’s van vandaag:







                                              #17676786
                                              Manta-aero
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                Netjes bezig hoor! Petje af, dat je het zo grondig aan pakt! En je hebt lekker de ruimte ook zie ik.

                                                #17676787
                                                Ben_M
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2010

                                                  Zo, vandaag even het binnenwerk van het dak kaal gemaakt, in de primer en vervolgens chassis coating gezet.



                                                  #17676788
                                                  lenn0
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 February 2009

                                                    Niet normaal wat een werk hier verzet wordt. :thumb

                                                    Ben je er trouwens nog wel eens achter gekomen wat voor ecu er bij die 2400 zat?

                                                    #17676789
                                                    Ben_M
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2010

                                                      danku voor de leuke reacties.

                                                      Helaas ben ik er nooit achter gekomen wat voor ECU dat was.
                                                      Nog niemand weten te vinden die het me kon vertellen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 826)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.