Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 14:41 #17676316
schijven al binnen gekregen?
10 juni 2010 om 14:44 #17676317ja heb ze toevallig vandaag binnengekregen, nette schijven:thumbup
10 juni 2010 om 15:11 #17676318ja dat dacht ik, vind het ook erg jammer dat ik ze niet meer kan gebruiken, maar ik geef toch de voorkeur aan commodore spul omdat ik na 5×120 moet.
10 juni 2010 om 15:17 #17676319moet of wil?:P
10 juni 2010 om 15:19 #17676320allebei:P
WIL graag met de ronal velgen rijden daarom MOET ik het spul ombouwen na 5×120:P
9 juli 2010 om 06:10 #17676321origineel gepost door Ben_M
en kijk eens wat ik vandaag op het matje kreeg:worsbtw nog niemand die iets over mijn ECU weet?:o
Altijd feest om zulke pakketjes te ontvangen!
vraagje: zijn dit de ‘korte’ ? Zaten er bumpstops op de gele koni’s?
9 juli 2010 om 10:29 #17676322dit zijn inderdaad de korte gele koni’s. Wat bedoel je precies met bumpstops?
7 augustus 2010 om 13:37 #17676323Zo, weer eens een update:
De garage is helemaal opgeruimd, en er is eindelijk ruimte om serieus aan de auto te kunnen werken.
Inmiddels zijn mijn remklauwen voor de vooras ook binnen, van een vectra 2000.
ik ben er helaas achtergekomen dat ik het met schuren alleen niet ga redden, omdat er nog oude lak en plamuur van 1 a 2mm dik over de hele auto heen zit. Vandaar dat ik heb besloten dat de complete auto maar naar de stralerij gaat:thumbup
Ook de dradenmassa is flink verkleind, nadat ik kilometers speakerkabel en een van kroonsteentjes aan elkaar hangende isostekker van de radio verwijderd had:PBij deze een aantal plaatjes.
met zijn beste vriend bovenop de brug:P
wat een ruimte:)
toch wel wat rotterij aan de linker a-stijl :thumbdown
niet meer zo veel kabels:)
En dan hier de hemel eruit, met nog een gedeelte van het kantelschuifdak
ik weet alleen even niet hoe ik het kantelschuifdak verder moet demonteren zodat ik deze uit de auto krijg…
7 augustus 2010 om 17:51 #17676324Zal wel gekit zijn, dus even steken met een plamuurmes dan moet hij wel loskomen.
7 augustus 2010 om 18:57 #17676325ja precies, het is me al gelukt, oom kwam toevallig langs en die wist hoe het zat:)
Nu zit ik alleen even te kijken hoe het zit met de 400 uitbouw.. de skirts zitten nog gewoon gekit, maar ik het het idee dat de achterbumper en achterwielkast uitbouwen uit 1 stuk zijn… bumper heb ik al losgebout, maar ik heb geen idee hoe ik de wielkast uitbouwen los moet krijgen… ik zie aan de binnenkant van de auto wel parkers naar binnen steken, maar ik kan nier in de wielkasten komen want die zitten dicht…
7 augustus 2010 om 20:06 #17676326best lelijke plek die a stijl maar dr manta verkoopt die voor iets van 75 euro goede pasvorm en kan je al ver mee geraken want wellicht zal het gat nog wel vergroten greets en succes
7 augustus 2010 om 20:13 #17676327zo te zien zit er zo’n biesheuvel/Lynx setje op, die hebben randen aan de binnenkant van de uitbouw ipv erom heen, daar kan je aleen bij vanaf de binnenkant van de wielbak, de achterbumper zal daar wel tegenaan gemat zijn.
Dat wordt niet echt gemakkelijk, dus een beetje voorzichtig te werk gaan en veel geduld, als je overhaast gaat breken trek je alle kapot.
als je toch de uitbouw e.d zo wil houden kun je proberen de boel even vanuit een klein gaatje of opening vanaf de onderkant te bekijken of alles nog naar wens zit, dus geen roest of iets dergelijks en ze dan te laten zitten als het verder dus ook goed op z’n plek zit.
maar dat moet je zelf even bekijken en beslissen.
8 augustus 2010 om 10:46 #17676328het gaat er sowieso wel vanaf. net voor de achterste wielkasten begint er ook al roest door te komen. En ik wil de complete auto nou gaan stralen, omdat de lak zoo enorm slecht is, die kan ik er zo met een plamuurmes afsteken…
Ik zal er de komende week eens mee gaan stoeien, bedankt voor de info iigking:
8 augustus 2010 om 13:47 #17676329andere optie is :
als ie aan elkaar gemat is met een 1 mm schijf je uitbouw en bumper netjes los slijpen later is 1 mm wel weer op te vullen9 augustus 2010 om 19:19 #17676330Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto’s meer zeggen als woorden komen hier de :kewlpics
ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen:
en na het bikken was de hoop zo groot:
en zo’n plakkaten plamuur kwamen ervanaf:
flink crusty onder de uitbouw:
achter ook:
totaalplaatje, ook de skirt is eraf, met de nodige kilo’s plamuur en kit:
bumper er ook af, op advies van eddy en ons pap maar met een 1mm schijf van de uitbouwen afgesneden, was er volledig aangeplamuurd:
Zo dat was het weer voor vandaag, morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten:thumbup
9 augustus 2010 om 20:13 #17676331hopelijk voor jeziet de rest van het cascootje er nog goed uit:o anders zou ik voor een gavere carroserie gaan
en van daaruit verder gaan bouwen ziet er allemaal redelijk rot uit
maar succes met je project heb respect dat je het op deze manier doet :thumbup
9 augustus 2010 om 20:23 #17676332Als je dat tot een goed einde krijgt verdien je meer dan respect,
ik dacht dat mijne GSI er slecht voor stond toen ik hem uit elkaar haalde,
maar die van jou is iets krokanter!9 augustus 2010 om 20:33 #17676333de accubak, ruitenvloeistof reservoirbak en vloeren zijn hard, en de rechter a-stijl is ook nog gewoon goed. Ik ga in ieder geval voor nieuwe binnenspatborden voor, nieuwe a-stijl links, nieuwe dorpels en nieuwe stukken net voor de achterwielkasten. Dan nog wat reparatie bij de kofferbodem, en voor de rest een paar kleine plekjes voor zover ik het nu kan zien.
Sowieso dit casco eerst maar eens helemaal kaal maken, en dan ga ik daarna nog eens verder kijken of dat een ander casco zich loont. Op dit moment durf ik hier ook nog wel aan te beginnen:)
9 augustus 2010 om 21:07 #17676334Een nieuwe a-stijl kan een probleem worden, ik heb er 8 maanden achter gezocht.
Maak een inventaris van alle delen die je nodig hebt en tel dan het kostenplaatje
tesamen,dan kan je evt. nog een andere kas in huis halen.9 augustus 2010 om 23:06 #17676335als je nog harde kas zoet weet der nog wel 1
10 augustus 2010 om 05:44 #17676336:o zo daar is er echt een aan het boetseren geweest.
10 augustus 2010 om 07:01 #17676337Als het echt niet git: pur en kit. ( riepen we vroeger in de bouw ) :P
Je bent in ieder geval goed bezig met een goede instelling. :thumbup
10 augustus 2010 om 10:15 #17676338zodra je pur tegenkomt dan weet je ook wel genoeg, gelukkig is het niet al te nat geweest, ik heb ze nog wel slechter gezien.
10 augustus 2010 om 11:01 #17676339origineel gepost door mantamafkees01
Als het echt niet git: pur en kit. ( riepen we vroeger in de bouw ) :PJe bent in ieder geval goed bezig met een goede instelling. :thumbup
toen was je ook gewend aan bredere kozijnen zeker, pasten de koelkasten beter door :D
10 augustus 2010 om 11:30 #17676340jeemig wat een werk zeg maar zekers een mooie manta als die dadelijk klaar is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.