Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2012 om 21:04 #17676720
Sommigen die snijden hem ook wel eens los tot de naad met het binnenscherm, dan kun je in 1 stuk een gewalste plaat er opnieuw inlassen..
Maar zoals jij het doet is het ook zeer netjes! Is de oude rand nu wel volledig onzichtbaar bij het plaatsen van de verbreders?
Heb je nog last gehad van metaal vervorming bij het lassen van de nieuwe wielkuipdelen aan het buitenscherm?
9 augustus 2012 om 21:40 #17676721He lammert,
Dat loshalen kan inderdaad ook. Maar ik kan je wel zeggen dat het zwaar tegenvalt om daar een plaatdeel uit een geheel in te lassen kwa vorm. Komt toch nooit zo mooi uit als dat je dat graag wilt.
Met het inlassen van de stukken heb ik gezorgd dat er geen vervorming zat tussen de binnenkuip en buitenscherm, ook niks naar elkaar getrokken of gehamerd om het pas te krijgen. Heb de verbreder na het lassen ertegen gehouden en het buitenscherm was vrijwel niets vervormd. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je het last.
De naad zal straks niet meer zichtbaar zijn. Ik ben van plan om het holle gedeelte af te dichten met een polyester plaat. in de uitbouwen polyester ik een lip precies gelijk met de wielkuipen, en hier bevestig ik de plaat dan op. Waarchijnlijk pop ik deze eraan met aluminium popnagels, zo ook in de wielkuip. Dan de naad afkitten en klaar is kees. Het metaal van het binnenscherm wat onder de uitbouw valt dat spuit ik eerst goed in de bodyschutz.
9 augustus 2012 om 21:52 #17676722ik heb de manta bijna op de zelfde manier gelast en inderdaad geen vervorming
echter de ascona ook zo gedaan maar daar bij wel vervorming hoe dat kon ??? geen idee10 augustus 2012 om 10:50 #17676723AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mantaray wrote:
ik heb de manta bijna op de zelfde manier gelast en inderdaad geen vervorming
echter de ascona ook zo gedaan maar daar bij wel vervorming hoe dat kon ??? geen ideetoch wat te veel warmte erin
denk ik
bij mijn ascona ging t goedde manta ok trouwens ;)
moet wel zeggen dat bij n originele
er nog n randje buiten de carresorie steekt(richting de uitbouw)heb ik bij m,n ascona ook niet gedaan
omdat ik die info toen nog niet had
mischien dat ik dat alsnog wel verander??ergens in m,n archief wel foto,s daarvan
enkel nu ff niet de tijd om dat te gaan zoeken :shock:11 augustus 2012 om 23:38 #17676724erg mooi project en steek ik veel van op voor mn a manta.
vraagje. is dit een e30 m3 bak of een e36 m3 bak ?
voor mijn c20xe (kompressor ) wil ik namelijk een 6 bak hebben14 augustus 2012 om 19:27 #17676725het is een E30 M3 bak, de getrag 262 met een koppelingshuis van een manta 1.8s en pasplaat ertussen. Ergens in dit topic staat ook nog welk pilotlager en koppeling je hierbij kunt gebruiken, weet alleen even niet precies waar ;)
14 augustus 2012 om 19:45 #17676726mooi spul! Jammer dat die ‘zeldzame’ bakken zo peperduur zijn, en ook niet goedkoper worden :)
14 augustus 2012 om 20:58 #17676727is dat een 5 of 6 gang ?
en past e36 of 46 evt ook ?
16 augustus 2012 om 16:31 #17676728deze bak is een 5 gang met omgekeerde versnellingen (1 linksonder)
Ik zou niet durven zeggen of de bakken van e36 en 46 ook passen, maar wat ik zo kan vinden zijn deze bakken compleet anders.
E30 M3 bak:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ39jpSuZRG3QTt2BSx_MiZES6p56Oj4mLbFQpkKOI7xFbj0pBz9xTLtYHU” onclick=”window.open(this.href);return false;E36 M3 bak:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/59/478bMgCFZWwzyuXEM9ZFlw==.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Als je iets met een 6bak wilt, heb ik nog wel een interessant topic voor je van het OHF, daar heeft iemand een of andere lexus 6 bak met een pasplaat pasgemaakt voor een c-kadett:
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=75344&pageNo=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien heb je er wat aan :thumb
20 augustus 2012 om 14:59 #17676729super ! bedankt man,
we zijn er om elkaar te helpen !21 augustus 2012 om 16:15 #17676730262 is toch een 4 bak oficieel
21 augustus 2012 om 18:16 #17676731262 is ook een 5-bak, steekt ook in de Manta-400, heeft ook die dikke vertanding op de prise-as.
23 augustus 2012 om 08:47 #17676732Oke weer iets geleerd
Ik meende altyd dat de 262 de 4 bak versie van de 265 was23 augustus 2012 om 14:49 #17676733262 bestaat ook als 4-bak, dus je was ook juist!
Is idd wel verwarrend, twee verschillende bakken hetzelfde nummer geven!7 september 2012 om 17:18 #17676734zo, even een mini updateje.
Er is tot nu toe vrij weinig gebeurd, maar ik sta op het punt om weer flink aan de gang te gaan.
De BMW as is eindelijk geregeld, die ga ik maandagavond ophalen.Verder wil ik daarna aan het dak gaan beginnen, maar ik vind het een lastige klus.
Misschien dat er iemand in de buurt woont (noord-limburg) die dat al eens gedaan heeft en bereid is wat advies te geven en een keer hiermee te helpen…11 september 2012 om 17:46 #17676735Zo, inmiddels heb ik de bmw as thuis liggen en ben ik ook alvast begonnen met kijken hoe dit uitkomt.
En ik moet zeggen, ik zie het wel zitten. De schokdemperpunten op de draagarm en op de auto komen zo goed als overeen, er zal hooguit een spacertje tussen moeten komen. Het veerpunt op de carrosserie zal enkele centimeters naar buiten verplaatst moeten worden, en eventueel ook naar onderen toe. De foto’s spreken voor zich. Nu moet ik eerst bij een gewone BMW E30 gaan meten hoe hoog het subframe ten opzichte van de carrosserie geplaatst moet worden. Dit is ook belangrijk omdat de E30 ophanging bij het inveren negatief camber krijgt, dus om belachelijke bandenslijtage en minder weggedrag te voorkomen zal ook hier rekening mee gehouden moeten worden. Ik schat dat een normale E30 en een Manta kwa gewicht en aslasten niet heel erg veel afwijken. Dit ga ik verder uitzoeken, en aan de hand daarvan kan ik berekenen (icm de stijfheid van de veren) hoe veel ik zal moeten compenseren.subframe past exact tussen de dorpels met minder als een mm zijdelingse speling. Erg handig voor het uitmeten.
veer en demperpunten komen vrijwel overeen en zal makkelijk pas te maken zijn.
hoogte ten opzichte van een -60mm Manta veer.
Zodra ik gemeten heb bij een E30 en verder ga houdt ik jullie uiteraard op de hoogte! :thumb
12 september 2012 om 15:57 #17676736waarom niet de hele bodem van een e30 er in lassen ?
dat ben ik zelf van plan bij een atje.12 september 2012 om 16:13 #17676737zou kunnen, heb ik zelf nog niet eens bij nagedacht.
Maar ik zie er verder niet echt het nut van in, het is een enorme berg werk extra en zo moeilijk is de as nu ook weer niet pas te maken onder de standaard manta bodem ;)12 september 2012 om 17:06 #17676738Praat eens met larsje40g, die heeft een m5 as onder zijn Ascona gelast een tijdje terug
12 september 2012 om 17:30 #17676739ik volg dit hoor,
ben zelf wel benieuw hoeveel werk het is,
scheeld ook een donor kopen,
had het zelf zo bedacht ivm het camber probleem, en exacte uitlijning.12 september 2012 om 17:51 #17676740@ MClambo
danku, heb hem even een PM gestuurd.
@ Bluemission
Die problemen ben ik op zich niet zo heel huiverig voor. Verder is er voor de minimale fijnuitlijning nog een optie zoals ik het veel op de BMW fora tegenkom. Dat is het verstelbaar maken van de achterste draagarmen door middel van excentrische bouten te gebruiken en aanslagen op de ogen te lassen.
Verder geloof ik in het ‘goed meten is weten’ verhaal. Ik ga dus alles bij een E30 opmeten, dan weet ik in ieder geval hoe hoog de brug ten opzichte van de carrosserie hoort te zitten. Met de aslasten van beide auto’s en de veerconstante van de gebruikte veren kan ik daarna nog berekenen hoeveel de as extra moet zakken of stijgen om op de juiste positie uit te komen.
12 september 2012 om 18:50 #17676741ben ik met je eens, meer wegen leiden naar rome,
zo kan je van elkaars projecten veel leren
denk dat het kwa eind resultaat niet met veel met elkaar gaat schelen.
heb je ook nog plannen voor de voor ophaning ?
ik ben zelf al op onderzoek uit voor een alfa 75 voortrein.12 september 2012 om 19:04 #17676742De vooras is bij mij gewoon een manta vooras. Deze is wel compleet versterkt en alles nieuw erop en eraan, ook de bouten. Verder komt hij star aan de carrosserie zonder rubbers. De blokken die je aan de balken schroeft zijn star gemaakt en in de langsdragers zitten aluminium bussen geperst.
12 september 2012 om 19:33 #17676743de b manta assen zijn zowieso wel beter als de a manta assen inderdaad,
zeker met jouw modificaties,
zal binnen kort ook eens een topic openen met mijn project en wat foto’s12 september 2012 om 19:52 #17676744Zijn der wel meer die bmw achter assen gebruiken
Moeten hier ook wel opt forum staan
Heb het iig vaker gezien -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.