Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2012 om 21:59 #17676695
Wil je de pijp niet verkopen ?
29 april 2012 om 20:40 #17676696mijn as is nu zo compleet opgebouwd, en zo gaat ie later ook weg als ik de andere as passend heb.
Kan eventueel als je interesse hebt er nog wel eentje bij maken. (heb nog pijp liggen voor 1 stalen staartstuk)6 mei 2012 om 16:01 #17676697Kleine update (zonder foto’s helaas)
Ik heb gisteren mijn donor dak, neus en vloerdeel uitgesneden en meegenomen.
Ook de aluminium bussen voor de vooras zijn gemaakt, dus een dezer dagen zal ik verdergaan met het opbouwen van de vooras en het verdergaan met het laswerk :thumbVerder nog een kleine vraag:
De gaten in de balken waar de vooras aan komt (waar ik dus de aluminiumbussen voor heb), zitten bussen in tegen het samenknijpen van de balk. Deze gaten zijn voor M14. Zit er genoeg vlees in deze bussen om deze op te boren tot M16?8 mei 2012 om 20:11 #17676698Zo, vanavond maar eens even het nieuwe stuk vloer erin gezet :)
Weer een stapje dichterbij in de goede richting :thumbIk stond er van te kijken hoe goed de balken nog zijn:
9 mei 2012 om 18:41 #17676699Zo, vandaag nog eens even flink eraan geweest, en er komt toch langzaam aan een einde aan het lijstje :D
9 mei 2012 om 20:02 #17676700Vakwerk man :thumb
20 mei 2012 om 21:20 #17676701heb vanavond de laatste bussen nog gekregen die ik nodig had, en ik ben alvast aan de vooras begonnen :thumb
21 mei 2012 om 05:39 #17676702Dat ziet er puik uit!
Ik durfde het niet aan met die aluminium bussen, en heb toch maar een setje PU rubbers geplaats op die plek.
Ik zie dat jij ook de max veeruitslag verkort hebt… welke veren heb je er onder zitten? Ben benieuwd of je wel genoeg uitgaande veerweg hebt zo.
21 mei 2012 om 10:28 #17676703He lammert,
Ik heb er JB -60mm veren onder zitten. Ben zelf ook wel benieuwd hoe het uit gaat komen met de uitgaande slag. Mocht dit achteraf niet voldoende blijken, pas ik dit gewoon weer aan ;)
PU bussen op die plaats gaat bij mij niet meer werken, omdat ik de blokken waar de as door de balken heen geschroefd zit ook star gemaakt heb.
21 mei 2012 om 10:49 #17676704aha, klopt dan inderdaad… voor die voorste rubbers heb ik zelf PU rubbers gegoten. eens kijken hoe lang of dat houdt
21 mei 2012 om 20:16 #17676705Zo, vanavond maar eens even lekker doorgegaan en de vooras afgemaakt :D
het degelijkere systeem voor de stabilisatorstang :thumb
21 mei 2012 om 20:23 #17676706kinkie kleurtje die klauwen
zijn dit de ‘barry’ schijven? Heb je ook de stuuruitslag iets verkleind?
Met welke velgen ga je rijden?21 mei 2012 om 20:27 #17676707dit zijn inderdaad de 260×24 barry schijven.
Stuuruitslag heb ik nog niet naar gekeken, maar nu raakt ie in ieder geval nog niks.
Verder ga ik rijden met steffan BCW velgen 9J 16”, et waarde durf ik niet te zeggen.22 mei 2012 om 18:43 #17676708vandaag nog maar een beetje gelast, heb de randen van de kofferbakrubber gerepareerd.
26 mei 2012 om 14:50 #17676709die begint weer gezond te worden!! :thumb
24 juni 2012 om 15:50 #17676710Zo, de laatste weken niet zoveel tijd gehad om aan de wagen te werken, maar heb toch weer langzaamaan een begin gemaakt.
Heb het slechte stuk achterdorpel gerepareerd. Bleek dat het binnenwerk van de B-stijl ook nogal verrot was, net zoals de binnendorpel.
Ook heb ik alvast 1 wielkast uitgesneden en weer dichtgemaakt voor de 400 uitbouwen.Wat nog rest aan laswerk is:
andere wielkuip,
dak en raamstijlen voor,
radiateurbalk,
E30 achteras bevestigingen,
extra voorasbevestigingen,
neus.
18 juli 2012 om 12:45 #17676711vakwerk :thumb heb je al een achteras gevonden?
18 juli 2012 om 14:39 #17676712hey, nee heb ik op dit moment nog niet, maar ben er wel mee bezig.
Een kennis van mijn oom heeft een BMW sloperij, en daar heb ik doorgegeven wat ik zoek.
E30 complete achterophanging met het 188 differentieel en schijven in 4×100, achterremklauwen en de cardanas van een E36.
Die zit qua kruiskoppelingen/schuifstuk en hanglager handiger in elkaar om op de manta pas te maken dan een E30 cardanas :)18 juli 2012 om 19:29 #17676713Als je naar 5×120 wilt, kun je ook de achteras van een E36 compact nemen. Deze is verder bouwgelijk aan de E30.
23 juli 2012 om 12:52 #17676714ik houdt het voorlopig bij 4×100, ben erg blij met mijn huidige velgen namelijk :D
24 juli 2012 om 08:44 #17676715jawatte, wat een project
had je aan die vorige kast dan echt nog zoveel meer werk dat je een andere boddy gepakt heb?
dit word wel ferm aangepakt
ook het namaken van plaatwerk,
knap werk24 juli 2012 om 16:12 #17676716Bedankt kurt!
Die oude was inderdaad echt niet meer te redden, zo slecht.
Ook was het een flinke lappenkat op veel plaatsen. Helaas helemaal verknald door vorige beuners.
Vandaar de nieuwe body, die achteraf gezien ook meer werk heeft dan ik had gezien/gehoopt.
Maar in ieder geval is deze body nog behoorlijk goed, en ik heb hem nu toch bijna zover af dus ik ga lekker door. En als ik ermee klaar ben is ie ook gewoon helemaal goed :D En kan hij er weer jaren lang tegenaan.Ik denk dat het bij heel erg veel carrosserieën hetzelfde geval is. Het is natuurlijk ook de vraag hoever je wilt gaan. Ik wil hem graag helemaal perfect hebben, en in dat geval heb je ook gewoon heel veel meer werk als dat je de auto gewoon ”simpel” klaarmaakt zodat je er mee kan rijden. Maar dit is natuurlijk ieder voor zich.
25 juli 2012 om 09:37 #17676717daar heb je volkomen gelijk in
zo kan ie er wel weer een hele tijd tegen
fijn om te zien dat het ook nog echt goed gedaan wordje komt soms wat tegen als je een oude wagen koop :)
dit blijf ik in elk geval volgen, ben benieuwd naar het eindrezultaat :)
30 juli 2012 om 16:29 #17676718zo, afgelopen zaterdag eindelijk weer eens wat aan de wagen gedaan!
Heb de andere wielkuip ook uitgelast. Mooie stap voor stap foto’s van gemaakt :D
Nog een paar kleine dingen en kan kan ie uit het spit voor het fixen van het dak..
9 augustus 2012 om 03:59 #17676719Goed bezig Ben!
Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien met de uitbouw erop -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.