Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2012 om 15:50 #17676670
mooi man.
Ik heb er vandaag wat minder goede zin in. Wat ik zelf al vermoedde heb ik vandaag bevestigd gekregen.
Het dak is te slecht om nog te repareren en zal dus vervangen moeten worden.
Ben nu nog aan het twijfelen ofdat ik een dak met of zonder sunroof pak. Mijn oude carrosserie heeft nog een goed dak met een sunroof erin, maar ik hoor ook wat negatievere zaken over zo’n sunroof. Dit moet ik nog even bekijken dus.
Plan is de dakplaat eraf te boren, te vervangen door een nieuwe en vervolgens de buitenste raamstijlen over te zetten. Binnenwerk van het dak is nog goed vandaar.Ook heb ik eergisteren nog wat werk aan de bodem gedaan, die foto’s zal ik deze week nog een keer uploaden.
4 april 2012 om 18:31 #17676671Hmm balen man..
Heb helaas geen donor meer,
die blauwe die ik toen had was helemaal hard, was een mooie voor je geweest. Maar die heb ik toen naar de sloop moeten sturen vanwege de verhuizing :(18 april 2012 om 11:40 #17676672Zo, de laatste dagen toch maar weer eens wat aan de wagen gedaan.
Een dak heb ik geregeld dat ga ik deze of volgende week even bij iemand eruit snijden.
Heb wat aan de binnendorpels cq vloer gedaan en maar even de 5bak tunnel erin gelast (ja ik weet het moet eigenlijk andersom maar dit kwam makkelijker uit en het boeit verder vrij weinig).
18 april 2012 om 20:23 #17676673AnoniemLid sinds:
1 January 1970klot van je dak das weer meer werk
persoonlijk zou ik nooit een sunroof in een dak snijden / zetten
en als ik een dak(plaat) moets overzetten dan pakte ik cker geen dak met een sunroofa past niet bij de 400 looks
en b 9 van de 10 dakjes gaan na een aantal jaar toch lekken op de afdichtingeneen origineel schijdak zou ook geen optie zijn
ook die hebben problemen met roestende geleiders
wat je na jaren op eens aan de buitenkant van je dak kan gaan zien :shock:19 april 2012 om 08:02 #17676674ja dat verhaal over lekken heb ik van meerdere mensen gehoord. Heeft ook weer te maken met extra torsie die in het chassis ontstaat met de turbomotor.
iig, het dak wat ik nu geregeld heb is er een zonder sunroof :thumb
19 april 2012 om 16:02 #17676675Ik heb in m’n GSI een origineel stalen schuifdak. De afwateringsleidingen komen gewoon in je chassisbalk uit,
dus roestgevoelig! De geleidingen zijn bij mij van roestvrij staal gemaakt, misschien een verbetering door de jaren
ervaring van Opel? Verder: ik ken een originele 400 die ook zo’n stalen schuifdak had, natuurlijk een straatversie.
Maar ik zou ook opteren zonder schuifdak.19 april 2012 om 18:20 #17676676ik ben tijdens het werk aan de carrosserie ook behoorlijk wat dingen tegengekomen mbt de chassisbalken die me niet zo bevallen.
denk aan afwateringsgaten die alleen in de binnenbalk zitten en dus niet in de buitenbalk. Ook zitten er in de motorruimte net voor het schutbord 2 afwateringsgaatjes bovenop de balk waarbij het water dus in de balken loopt. Ik heb dit opgelost door die gaatjes dicht te lassen en alle afwateringsgaten van de binnenbalken ook in de buitenbalken door te voeren :)verder ben ik nu eerst even bezig om een beurtje te doen aan mijn nieuwe motor, aangezien ik die veel gebruik heeft dat nu even voorrang king:
daarna is het weer tijd voor de manta. Heb gehoord dat de aluminium bussen voor de vooras ook zo goed als klaar zijn dus die kan ik dan ook eindelijk afmaken :thumbup
19 april 2012 om 20:57 #17676677Mooi T-ace heb je daar hoor..
Heb er ook nog na zitten kijken maar uiteindelijk toch maar besloten om mijn CBR600 nog wat langer te houden..
19 april 2012 om 21:03 #17676678Ja voor mij was het nu wel echt tijd voor een meer geschikte motor.
Hiervoor had ik een oude FZ600 van ’87, maar die was op een gegeven moment echt niet meer geschikt voor mijn doen.
Die motor reed ik tot op de limiet van wat ie kan, en echt veilig vond ik dat niet meer. Ook voor langere afstanden is het zeker geen geschikte motor.Vandaar nu deze ace gekocht. Lekker flink vermogen en koppel om comfortabel langere afstanden te rijden, en een heel stukkie sneller als m’n oude (van 72pk naar 147pk). Dus nu even wat sleutelen en de EXUP kleppen in orde maken en dan weer verder met de machine leren kennen :D
20 april 2012 om 19:17 #17676679Mooie fiets Ben :thumbup
20 april 2012 om 21:11 #17676680Die EXUP kleppen hoor je meer shit van. Geen idee wat het is en hoe je het kunt oplossen maar succes ermee..
21 april 2012 om 18:39 #17676681EXUP is een klep in de uitlaat die onder de 4000 toeren dicht staat. Door de druk die ontstaat heb je een hoger koppel in het lage toerenbereik. Boven de 4000 toeren gaat deze open waardoor het vermogen benut wordt. Heb hem uit elkaar gehad en gereviseerd dus zit goed.
Nu weer ontopic over manta’s :jerry
Heeft er iemand toevallig nog een goede H1 hella ronde koplamp liggen voor het groot licht?
21 april 2012 om 18:44 #17676682Vlak of bol
21 april 2012 om 18:59 #17676683een vlakke
22 april 2012 om 11:43 #17676684Zal effe kijken
27 april 2012 om 09:04 #17676685@Ben_M wrote:
zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.
Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.
Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.
Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.
Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.Heb je toevallig nog maten van die stalen puup? Of heb je gewoon een alu-pijp ernaast gehouden als referentie?
Ben nu bezig om een 5-bak te monteren, dus dan gelijk maar even die pijp+rubbers vervangen. Mijn rubbers zijn superzacht geworden en die aandrijfas bungelt er een beetje in.
27 april 2012 om 12:20 #17676686AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Ben_M wrote:
een vlakke
zal ook even kijken
moet nog wel wat liggen
en aangezien ik geen manta meer heb
mag t weg voor weinigals er nog wat ligt mag je het zo afhalen
en anders de onkostten voor versenden betalen ;)
kijk vanmiddag ff27 april 2012 om 15:43 #17676687he jongens,
bedankt voor het helpen maar we hebben er gisteren al eentje gevonden :thumb
dus hoeft niet meer, was het vergeten hier neer te zetten, sorry :oops:@ mclambo,
Ik heb gewoon de maten van het aluminium staartstuk als referentie genomen. Het geheel even opmeten, en dan de flensdikte van de flens die je gaat gebruiken eraf tellen en je weet hoe lang de pijp moet worden ;)
verder is de buismaat 70×3 precisiebuis, dus de binnendiameter is 64mm.
De gaten van de flens heb ik niet erin laten snijden, die heb ik later overgeboord met het aluminium staartstuk als mal.De kamer voor de keerring die in de flens moet komen kun je ook van je alu pijp overnemen.
En de plaats waar de universele trillingsdempers moeten komen kun je meten als het originele rubber nog om het alu staartstuk zit.27 april 2012 om 16:13 #17676688Heb verder nog wel wat aan de wagen gelast.
Wat kleine zaken zoals gaatje hier gaatje daar, en verder nog de schokdemper torens voor versterkt.
Voor de rest van het laswerk ga ik binnenkort nog even een kas ontleden.
27 april 2012 om 16:14 #17676689waarom neem je geen stalen staartstuk van een manta / ascona a ? Nix vermaken of lassen of uitdraaien ….
27 april 2012 om 16:18 #17676690omdat daar belachelijke prijzen voor gevraagd worden. Nu ik het zelf gemaakt heb kost het me 1/3 van de prijs en een halve dag werk ;)
en kopen kan iedereen he :) zelf maken is veel leuker.
27 april 2012 om 21:19 #17676691@mr-turbo wrote:
waarom neem je geen stalen staartstuk van een manta / ascona a ? Nix vermaken of lassen of uitdraaien ….
Duur!!
28 april 2012 om 09:11 #17676692Wat vragen ze ervoor dan ?
28 april 2012 om 09:16 #17676693Ik Zie ze maar weinig te Koop Staan, en Dan gaan ze voor 50-75 euro van de hand
28 april 2012 om 17:14 #17676694ik heb ze 2e hands nog niet goedkoper als 100 euro gezien, als ze al te koop staan.
Als ik zelf niet de beschikking had tot de materialen/gereedschappen/machines dan was kopen natuurlijk wel voordeliger geweest.
Maargoed, verder natuurlijk niet zo van belang. Ook aangezien ik deze as toch niet meer ga gebruiken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.