Manta 400R turbo project

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 400R turbo project

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 826)
  • Auteur
    Berichten
  • #17676670
    Ben_M
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2010

      mooi man.

      Ik heb er vandaag wat minder goede zin in. Wat ik zelf al vermoedde heb ik vandaag bevestigd gekregen.
      Het dak is te slecht om nog te repareren en zal dus vervangen moeten worden.
      Ben nu nog aan het twijfelen ofdat ik een dak met of zonder sunroof pak. Mijn oude carrosserie heeft nog een goed dak met een sunroof erin, maar ik hoor ook wat negatievere zaken over zo’n sunroof. Dit moet ik nog even bekijken dus.
      Plan is de dakplaat eraf te boren, te vervangen door een nieuwe en vervolgens de buitenste raamstijlen over te zetten. Binnenwerk van het dak is nog goed vandaar.

      Ook heb ik eergisteren nog wat werk aan de bodem gedaan, die foto’s zal ik deze week nog een keer uploaden.

      #17676671
      Emiel-Manta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2007

        Hmm balen man..

        Heb helaas geen donor meer,
        die blauwe die ik toen had was helemaal hard, was een mooie voor je geweest. Maar die heb ik toen naar de sloop moeten sturen vanwege de verhuizing :(

        #17676672
        Ben_M
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2010

          Zo, de laatste dagen toch maar weer eens wat aan de wagen gedaan.
          Een dak heb ik geregeld dat ga ik deze of volgende week even bij iemand eruit snijden.
          Heb wat aan de binnendorpels cq vloer gedaan en maar even de 5bak tunnel erin gelast (ja ik weet het moet eigenlijk andersom maar dit kwam makkelijker uit en het boeit verder vrij weinig).







          #17676673
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            klot van je dak das weer meer werk

            persoonlijk zou ik nooit een sunroof in een dak snijden / zetten
            en als ik een dak(plaat) moets overzetten dan pakte ik cker geen dak met een sunroof

            a past niet bij de 400 looks
            en b 9 van de 10 dakjes gaan na een aantal jaar toch lekken op de afdichtingen

            een origineel schijdak zou ook geen optie zijn
            ook die hebben problemen met roestende geleiders
            wat je na jaren op eens aan de buitenkant van je dak kan gaan zien :shock:

            #17676674
            Ben_M
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2010

              ja dat verhaal over lekken heb ik van meerdere mensen gehoord. Heeft ook weer te maken met extra torsie die in het chassis ontstaat met de turbomotor.

              iig, het dak wat ik nu geregeld heb is er een zonder sunroof :thumb

              #17676675
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Ik heb in m’n GSI een origineel stalen schuifdak. De afwateringsleidingen komen gewoon in je chassisbalk uit,
                dus roestgevoelig! De geleidingen zijn bij mij van roestvrij staal gemaakt, misschien een verbetering door de jaren
                ervaring van Opel? Verder: ik ken een originele 400 die ook zo’n stalen schuifdak had, natuurlijk een straatversie.
                Maar ik zou ook opteren zonder schuifdak.

                #17676676
                Ben_M
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2010

                  ik ben tijdens het werk aan de carrosserie ook behoorlijk wat dingen tegengekomen mbt de chassisbalken die me niet zo bevallen.
                  denk aan afwateringsgaten die alleen in de binnenbalk zitten en dus niet in de buitenbalk. Ook zitten er in de motorruimte net voor het schutbord 2 afwateringsgaatjes bovenop de balk waarbij het water dus in de balken loopt. Ik heb dit opgelost door die gaatjes dicht te lassen en alle afwateringsgaten van de binnenbalken ook in de buitenbalken door te voeren :)

                  verder ben ik nu eerst even bezig om een beurtje te doen aan mijn nieuwe motor, aangezien ik die veel gebruik heeft dat nu even voorrang king:

                  daarna is het weer tijd voor de manta. Heb gehoord dat de aluminium bussen voor de vooras ook zo goed als klaar zijn dus die kan ik dan ook eindelijk afmaken :thumbup

                  #17676677
                  GTS2.2DTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2006

                    Mooi T-ace heb je daar hoor..

                    Heb er ook nog na zitten kijken maar uiteindelijk toch maar besloten om mijn CBR600 nog wat langer te houden..

                    #17676678
                    Ben_M
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2010

                      Ja voor mij was het nu wel echt tijd voor een meer geschikte motor.

                      Hiervoor had ik een oude FZ600 van ’87, maar die was op een gegeven moment echt niet meer geschikt voor mijn doen.
                      Die motor reed ik tot op de limiet van wat ie kan, en echt veilig vond ik dat niet meer. Ook voor langere afstanden is het zeker geen geschikte motor.

                      Vandaar nu deze ace gekocht. Lekker flink vermogen en koppel om comfortabel langere afstanden te rijden, en een heel stukkie sneller als m’n oude (van 72pk naar 147pk). Dus nu even wat sleutelen en de EXUP kleppen in orde maken en dan weer verder met de machine leren kennen :D

                      #17676679
                      Emiel-Manta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2007

                        Mooie fiets Ben :thumbup

                        #17676680
                        GTS2.2DTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2006

                          Die EXUP kleppen hoor je meer shit van. Geen idee wat het is en hoe je het kunt oplossen maar succes ermee..

                          #17676681
                          Ben_M
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2010

                            EXUP is een klep in de uitlaat die onder de 4000 toeren dicht staat. Door de druk die ontstaat heb je een hoger koppel in het lage toerenbereik. Boven de 4000 toeren gaat deze open waardoor het vermogen benut wordt. Heb hem uit elkaar gehad en gereviseerd dus zit goed.

                            Nu weer ontopic over manta’s :jerry

                            Heeft er iemand toevallig nog een goede H1 hella ronde koplamp liggen voor het groot licht?

                            #17676682
                            eddepet007
                              Lid sinds:
                              11 February 2005

                              Vlak of bol

                              #17676683
                              Ben_M
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2010

                                een vlakke

                                #17676684
                                eddepet007
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2005

                                  Zal effe kijken

                                  #17676685
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    @Ben_M wrote:

                                    zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.

                                    Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.
                                    Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.
                                    Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.
                                    Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.

                                    Heb je toevallig nog maten van die stalen puup? Of heb je gewoon een alu-pijp ernaast gehouden als referentie?

                                    Ben nu bezig om een 5-bak te monteren, dus dan gelijk maar even die pijp+rubbers vervangen. Mijn rubbers zijn superzacht geworden en die aandrijfas bungelt er een beetje in.

                                    #17676686
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Ben_M wrote:

                                      een vlakke

                                      zal ook even kijken
                                      moet nog wel wat liggen
                                      en aangezien ik geen manta meer heb
                                      mag t weg voor weinig

                                      als er nog wat ligt mag je het zo afhalen
                                      en anders de onkostten voor versenden betalen ;)
                                      kijk vanmiddag ff

                                      #17676687
                                      Ben_M
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2010

                                        he jongens,

                                        bedankt voor het helpen maar we hebben er gisteren al eentje gevonden :thumb
                                        dus hoeft niet meer, was het vergeten hier neer te zetten, sorry :oops:

                                        @ mclambo,

                                        Ik heb gewoon de maten van het aluminium staartstuk als referentie genomen. Het geheel even opmeten, en dan de flensdikte van de flens die je gaat gebruiken eraf tellen en je weet hoe lang de pijp moet worden ;)

                                        verder is de buismaat 70×3 precisiebuis, dus de binnendiameter is 64mm.
                                        De gaten van de flens heb ik niet erin laten snijden, die heb ik later overgeboord met het aluminium staartstuk als mal.

                                        De kamer voor de keerring die in de flens moet komen kun je ook van je alu pijp overnemen.
                                        En de plaats waar de universele trillingsdempers moeten komen kun je meten als het originele rubber nog om het alu staartstuk zit.

                                        #17676688
                                        Ben_M
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2010

                                          Heb verder nog wel wat aan de wagen gelast.
                                          Wat kleine zaken zoals gaatje hier gaatje daar, en verder nog de schokdemper torens voor versterkt.
                                          Voor de rest van het laswerk ga ik binnenkort nog even een kas ontleden.


                                          #17676689
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            waarom neem je geen stalen staartstuk van een manta / ascona a ? Nix vermaken of lassen of uitdraaien ….

                                            #17676690
                                            Ben_M
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2010

                                              omdat daar belachelijke prijzen voor gevraagd worden. Nu ik het zelf gemaakt heb kost het me 1/3 van de prijs en een halve dag werk ;)

                                              en kopen kan iedereen he :) zelf maken is veel leuker.

                                              #17676691
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                @mr-turbo wrote:

                                                waarom neem je geen stalen staartstuk van een manta / ascona a ? Nix vermaken of lassen of uitdraaien ….

                                                Duur!!

                                                #17676692
                                                mr-turbo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  Wat vragen ze ervoor dan ?

                                                  #17676693
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    Ik Zie ze maar weinig te Koop Staan, en Dan gaan ze voor 50-75 euro van de hand

                                                    #17676694
                                                    Ben_M
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2010

                                                      ik heb ze 2e hands nog niet goedkoper als 100 euro gezien, als ze al te koop staan.
                                                      Als ik zelf niet de beschikking had tot de materialen/gereedschappen/machines dan was kopen natuurlijk wel voordeliger geweest.
                                                      Maargoed, verder natuurlijk niet zo van belang. Ook aangezien ik deze as toch niet meer ga gebruiken.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 826)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.