Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2011 om 20:05 #17676572
Goed bezig!
Afgelopen weekend ”ff” aan die mk1 van m’n zusje begonnen..
Ding moest over 3 weken eigenlijk alweer in de nieuwe lak staan, maar er komt helaas toch meer werk bij kijken.Dus weer ff niets aan de manta doen helaas.. Tijd schiet tekort :puke
26 augustus 2011 om 16:29 #17676573Wie kan mij wat meer vertellen over de getrag 265 bakken van bmw?
Zijn dit allemaal 3 delige bakken, en hebben ze allemaal dezelfde boutgaten voor de bellhouse?
27 augustus 2011 om 08:23 #17676574De Getrag 265 die BMW gebruik hebben allemaal dezelfde boutgaten in het bellhouse en ze bestaan idd uit driedelen.
Zat van deze bakken gereviseerd, kan ze wel dromen :sleeping27 augustus 2011 om 19:30 #17676575Kijk, dat is handige info :thumb wat kost het om je in te huren?
29 augustus 2011 om 19:48 #17676576mooi, dan weet ik dat dus iedere getrag 265 van bmw zal passen :)
kan ik er langzaam eens een beetje naar uit gaan kijken :thumbup30 augustus 2011 om 19:10 #17676577Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.
@Henk, houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmz30 augustus 2011 om 19:16 #17676578ja dan klopt het Mr. T, daar had ik het dus ook over :D
30 augustus 2011 om 21:06 #17676579@Mr.T wrote:
Let wel op, ik heb het over de aansluiting van de bak aan het bellhouse. De aansluiting bellhouse motor is wel anders.
Opel heeft de Getrag 265 ook gebruik, ze zaten onder bepaalde type Commedore, Monza en natturlijk onder de Ascona 400 en Manta 400.
@Henk, houd er wel rekening mee dat de onderdelen van een 265 niet goedkoop zijn, je bent toch gauw tussen de € 800,- en 1000,- aan onderdelen kwijt. :wtf Alle lagers vervangen in deze bak kost alleen al ca € 370,- bij elkaar. :hmmzIk weet het, als ik het doe, dan wil ik ook een andere overbrenging en dat zit ook al vlot rond de €2500,- is me vertelt. Ik heb nog wel wat op reserve, maar dat houd ook een keer op en de optie Ford Sierra Cosworth bak leek me ook wel iets om in het achterhoofd te houden. De Drenth bakken lijken me nogal duur, sowiso weet ik op dit moment even niet waar je zoiets kan kopen, maar dat komt tzt ook wel in orde.
31 augustus 2011 om 13:38 #17676580@Ben_M wrote:
zo, na een lange periode toch weer eens wat voor en aan de auto gedaan.
heb even een persje in elkaar gelast, voor huis tuin en keuken perswerk, en dus vooral voor dadelijk de bussen in de draagarmen te persen.
Ook waren mijn remklauwen eindelijk klaar en heb ik ze even in elkaar gezet. Jammer genoeg komt de kleur van de klauwen alleen op de eerste foto er goed uit, scheisse telefoonfoto’s. Ik moet zeggen, de kleur is echt supergaaf en fout :wub :wubHoop dat binnenkort onze digitale camera het weer eens doet, dan kan ik weer betere foto’s maken :)
mooi dat paars! gespoten of gepoeder coat?
31 augustus 2011 om 19:40 #17676581dat heeft een kameraad van mij met de kwast gedaan.
Heb de klauwen geheel gedemonteerd, alles gestraald, in de zinkspray gezet en daarna heeft hij het met 2k autolak geschilderd.
Lekker dik erop, dan blijft het ook wel een tijdje zitten :D2 september 2011 om 20:48 #17676582Die lak gaat nergens heen, dat heb ik alwel gezien vd week haha!
Nog wat gedaan aan de carosserie, of nogsteeds geen zin? :jerryIk kom van de week wel even dat staarstuk met dwarsligger brengen,
mag je ‘m zelf demonteren, en dat alu stuk mag je kleingeld van maken ;)3 september 2011 om 15:34 #17676583ja mooi, zit ik weer met de zooi :jerry :jerry haha nee geintje.
carosserie nog niks aan gedaan nee, komt nog wel keer dat ik der weer zin an krijg :-P
Eerst even die panhardstang afmaken, ogen voor remslangen op de achteras maken en dan de assen spuiten en opbouwen. Dan krijg ik weer goeie zin en gaat t met die carosserie ook wel goedkomen :thumb3 september 2011 om 15:48 #17676584Snap ik ja.
Sprak vd week een bekende van me die ook Manta rijdt,
had na 5jr restauratie z’n C-kadett Rallye klaar met 2.5 enzo,
Die had een Watt-stangenstel op z’n achteras gemaakt, zo pas klaar te verkrijgen.
Zit nu zwaar te twijfelen om dat ook zo te doen. Incl diff-deksel iets van €400,-
Dan doe je ‘t in princiepe wel in 1x goed (voor zolang ik met een manta-as zonder 4link blijf rijden)13 september 2011 om 06:25 #17676586Zo, gisteravond nog tot in de late uurtjes wat aan de manta gedaan.
Heb m16 draadeind binnen, dus kan binnenkort de panhardstang verstelbaar maken.
Heb de rotte veerschotel op de achteras maar eens onder handen genomen. Achterkant stuk nieuw plaat ingezet, en zelf de hele schotel nagemaakt, wat een werk zeg! Maargoed, nu is het af :)
Wat nog rest aan de achteras is even oogjes oplassen, en remslangen op maat laten maken (golf 4 banjo -> manta)14 september 2011 om 20:50 #17676587vandaag nog een klein belangrijk punt gedaan.
Heb de schotel nog even verder afgewerkt tot ie helemaal naar mijn zin was.
Ineens zag ik iets wat mij niet zo beviel. Aangezien 1 schotel al ooit is vervangen, is dit geen originele. Nu kwam ik er plots achter dat de schokdemperbevestiging bij de immi schotel een stuk hoger was als bij de originele :swear
Dus deze maar afgeslepen, verlengt en op de zelfde hoogte als de ori schotel teruggelast. Om er zeker van te zijn dat hij niet gaat verbuigen heb ik er nog even een schoordriehoekje tussen gelast, dus dat zit ook weer goed :thumbupoja, en die schijtlas die iemand ooit gelegd heeft bij die schotel moet ik nog even netjes maken
14 september 2011 om 23:23 #17676588Goed bezig :thumb
16 oktober 2011 om 18:25 #17676591Ziet er weer goed uit Ben
Nog een stageplek gevonden trouwens?
Blijven natuurlijk minder vrije uurtjes over als wanneer we naar school gaan he16 oktober 2011 om 20:40 #17676592Was goeje vandaag chef :thumbup
17 oktober 2011 om 15:52 #17676593Was zeker goeie baas :thumb
Heb gisteren de grote wisseltruc gedaan :D
eerst stond er dit:
en toen zomaar opeens stond er dit:
:afro :afro :afro :afro :afroc20let motor, lekker vers met nieuwe turbo, grotere intercooler erbij, oliekoeler en alle piping, aangepaste aandrijfas met schuifstuk en sfi vervanger van irmscher. En als klap op de vuurpijl een M3 sportbak erbij :wors
in de tussentijd ook nog even mijn panhardstang verstelbaar gemaakt:
En ook de slangen voor golf 4 klauwen op manta leidingen te maken zijn klaar.
En nu als de wiedeweerga aan die carrosserie beginnen want ik kan niet wachten tot ik die motor erin mag hangen :wub :wub
17 oktober 2011 om 16:04 #17676594:wub :wors :wub :wors :wub :wors :wub
17 oktober 2011 om 20:32 #17676595zo, net nog maar even de steuntjes gemaakt voor de remslangen achter :)
17 oktober 2011 om 21:23 #17676596mooi werk tjerk :thumb ziet dr goed uit die remmerij en meer pret met een LET :vertag
18 oktober 2011 om 07:23 #17676597die LET ken ik wel, komt uit die witte gsi.
18 oktober 2011 om 09:59 #17676598mooi zo’n LET :thumbup , ben benieuwd wanneer ik je in de buurt zie rijden :afro
18 oktober 2011 om 11:39 #17676599Beetje perslucht op ‘t blok is altijd fijn ja :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.