Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 400R turbo project
- Dit onderwerp bevat 825 reacties, 96 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 april 2020om 08:51 door gwriemersma.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2011 om 18:55 #17676546
zo, na een lange periode toch weer eens wat voor en aan de auto gedaan.
heb even een persje in elkaar gelast, voor huis tuin en keuken perswerk, en dus vooral voor dadelijk de bussen in de draagarmen te persen.
Ook waren mijn remklauwen eindelijk klaar en heb ik ze even in elkaar gezet. Jammer genoeg komt de kleur van de klauwen alleen op de eerste foto er goed uit, scheisse telefoonfoto’s. Ik moet zeggen, de kleur is echt supergaaf en fout :wub :wubHoop dat binnenkort onze digitale camera het weer eens doet, dan kan ik weer betere foto’s maken :)
30 juni 2011 om 20:45 #17676547echt wel stoer ouwe :P
30 juni 2011 om 21:05 #17676548mooi roze is niet lelijk!
maar heb je echt zo’n gevaarte nodig om te persen? Tot nu toe heb ik het meeste met een bankschroefje van 2 eeuwen oud gedaan.. Gaat op zich ook prima..
30 juni 2011 om 21:12 #17676549kan opzich wel, maar dit ding is veel handiger, + dat ik het best vaak nodig heb bij van allerlei beunwerken enzo. Probleem bij bankschroef vind ik ook altijd dat ie meestal net niet ver genoeg uit elkaar kan, vooral met het uitpersen van onderdelen :-P
30 juni 2011 om 21:29 #17676550ah, dat verklaart de professionele aanpak :thumbup
2 juli 2011 om 18:01 #17676551zo, vandaag even mijn golf 4 klauwen opgehaald.
natuurlijk meteen testen ofdat het past in combinatie met de bmw schijven, en helaas past het niet.
maargoed, geen probleem, even met hout aan de slag en goed meten om de nieuwe afmetingen van de adapterplaat te bepalen, en dan laten snijden. Ook zitten voor de golf 4 klauwen de adapterplaten te ver aan de buitenkant van de as, deze moeten dus 20mm richting het differentieel verplaatst worden. Hier ga ik even iets creatiefs voor draaien zodat ook dat probleem weer opgelost is. Ben van plan om een as te draaien die je aan 1 kant in de adapter last, en aan de andere kant een draadstuk heeft, zodat je de klauw ertegenaan kan bouten :)natuurlijk even fototje van de werkzaamheden:
25 juli 2011 om 19:55 #17676552kleine update weer, heb het erg druk laatste tijd en dus niet veel aan mijn eigen auto gewerkt.
desondanks toch de golf 4 klauwen passend, als ik ze definitief gemonteerd heb zal ik nog een kleine beschrijving maken voor mensen die dit eventueel ook willen gaan monteren :thumb
heb ook meteen nog maar even de as ontdaan van troep en bitak, deze is dus ook straalklaar nadat ik wat afdichtplaatjes gemaakt heb.
25 juli 2011 om 20:25 #17676553Ik weet niet of dat hout zo goed houdt :jerry
Zie ik het nu goed dat de klauwen bovenop de as zet?
25 juli 2011 om 20:29 #17676554je kunt de klauwen met de adapterplaten op iedere gewenste plaats neerzetten, links rechts onder of boven, is maar net hoe je de adapter draait ;) maar heb met het passen de bovenkant gebruikt omdat dat simpelweg het eenvoudigste en het makkelijkste is :D
25 juli 2011 om 21:20 #17676555Weer lekker aan de hobby kerel! Goed dat je er weer tijd voor hebt.
e30 schijven toch?
25 juli 2011 om 21:22 #17676556zijn idd e30 schijven ja, van een 325 heb ik ze volgens mij, maar zijn allemaal tzelfde :)
25 juli 2011 om 21:24 #17676557Ok ja, ik moest toch even iets te reageren hebben :jerry
8 augustus 2011 om 18:45 #17676559zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.
Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.
Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.
Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.
Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.8 augustus 2011 om 20:42 #17676560Je hebt zelf een stalen dissel-as huis gemaakt?
8 augustus 2011 om 21:19 #17676561precies! dus mocht het een keer fout gaan met die soepstengel, gaat ie niet door het aluminium heen en door de bodem naar boven :thumb
9 augustus 2011 om 19:13 #17676562goed bezig Ben! :thumbup
23 augustus 2011 om 19:06 #17676566Zo, nog een aantal dingen gedaan aan de achteras. Zo heb ik de constructie voor de staartstukken af, moet alleen nog wat netter opgelost worden met busjes in plaats van een aantal ringen. Ook heb ik oortjes eraan gelast voor de bevestiging van de remslang. De adapterplaten voor de remklauwen waren ook klaar, deze heb ik meteen even geboord en de klauw gepast, en ik moet zeggen, ze passen perfect king: Heb het opgelost met tapeinden die ik in de adapters draai, en de ruimte opgevuld met bussen. De adapters zijn van staal S355, dus een stuk sterker als het standaard S235 :thumb :thumb
Foto’s zeggen meer als woorden natuurlijk, dus bij deze..
heb gewoon universele trillingsdempers M10 gehaald bij de technische groothandel, volstaat prima, alleen zelf even de extra ruimte opvullen..
23 augustus 2011 om 19:24 #17676563Denk er even aan dat er ook een rubber bovenop zit, ipv alleen de beide aan de linker en rechter zijde.
23 augustus 2011 om 19:27 #17676564heb er wel over zitten denken Henk, is dat rubber echt nodig, of kan het zonder ook??
23 augustus 2011 om 19:33 #17676565helaas, maar het kan vrij simpel opgelost worden door een kleiner industrierubber in die kom te zetten boven de buis, zo heb ik dat ook altijd gedaan.
23 augustus 2011 om 19:39 #17676567Dat is inderdaad een goede oplossing :thumbup dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb :-P :-P
Zal morgen eens kijken wat ik nog allemaal in de rubberbak heb liggen, kan goed zijn dat er nog een kleine mooie passende tussen zit :)23 augustus 2011 om 20:30 #17676568Heel mooi project :thumbup
Bij mij heb ik de rubber strip op deze manier vastgezet.23 augustus 2011 om 20:46 #17676569ja die van jou had ik al eens eerder gezien :thumb juweeltje van een staartstuk :wub
23 augustus 2011 om 20:55 #17676570Da’s inderdaad een pornostaartstuk haha :wub
25 augustus 2011 om 19:24 #17676571Zo, naar aanleiding van Henk zijn opmerking toch nog even een rubber aan de bovenzijde toegevoegd :thumb Ook nog even de ophanging van de 2 zijrubbers iets veranderd, en nu zit het naar mijn zin. Ook heb ik de andere remklauw pas gemaakt op de as. Begint nu toch wel wat meer schot in de zaak te komen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.