Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 1.9 Motor start niet meer na helse nacht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2012 om 11:12 #17245650
goeiedag.
ik was gister met de manta even weg en wou hem snachts weer starten.
dit wou toen niet en op gegeven moment was accu dus leeg.
toen de anwb er was starte de auto meteen weer met voldoende spanning gelukkig
dus ik reed weg en 200 meter viel de motor weer uit, Had ik een bevroren verdamper:S
anwb kwam weer terug en vulde mijn koelvloeistof aan, want blijkbaar zat er niet zoveel koelvloeistof meer in het systeem.ik kon weer rijden, maar niet voor lang.
eenmaal op de snelweg spoot opeens het koelvloeistof uit de auto en ik hoorde en tikkend geluid als ik optrok. het leek wel als iets dat los zat.
nu stond ik langs de weg. de motor was steeds minder toeren gaan maken en sloeg op gegevenmoment af.
onder de motorkap zag ik dat het overdrukslangetje was los gegaan en dat het daardoor eruit was gekomen.eenmaal thuis met de auto anbulance om half 5 snachts ben ik maar gaan slapen.
heb net alle bougies eruit gehad en zat geen olie of koelvloeistof op.
Update
net oliebijvuldop eraf gehaald en daar zat wat smurrie in:( en onder de karbarateur eve drukdopje los gehad en zat allemaal koelvloeistof onderin, dus dat word vermengd met het gas dat erin word gepoten:SWeet iemand wat dit kan zijn????
met starten gebeurt er ook niks verder dan dat de startmotor de auto aan slingert…11 februari 2012 om 11:25 #17981274Anti Fries koelvloeistof? Helpt dat tegen Friezen? Dat is handig!
11 februari 2012 om 11:52 #17981273er is idd anti fries in gegooit wat er later dus weer uit spoot
11 februari 2012 om 14:43 #17981275@Stender wrote:
Anti Fries koelvloeistof? Helpt dat tegen Friezen? Dat is handig!
lol nee helpt niet tegen friezen worden ze alleen maar sterker van.
maar heb je nu antievries mel koelvloeistof gemengd.
ik heb wel eens gehoord dat dat niet kon.
dan ging het schuimen of zo.11 februari 2012 om 17:10 #17981276@brobbel1 wrote:
maar heb je nu antievries mel koelvloeistof gemengd.
ik heb wel eens gehoord dat dat niet kon.
dan ging het schuimen of zo.de koelvloeistof is volgensmij altijd antivries, heb het in verhaaltje ook al eve aangepast zodat niet verwarrend is:)
11 februari 2012 om 17:24 #17981277antivries is een toevoeging voor bij water of ruitensproeiervloeistof.
Koelvloeistof is een voorgemend mengsel wat zo te gebruiken is maar naar wat ik geleerd heb nooit met water en antivries gemend moet worden.11 februari 2012 om 17:28 #17981278@kaneelschep wrote:
antivries is een toevoeging voor bij water of ruitensproeiervloeistof.
Koelvloeistof is een voorgemend mengsel wat zo te gebruiken is maar naar wat ik geleerd heb nooit met water en antivries gemend moet worden.daar heb je helemaal gelijk in, maar ik bedoelde dat koelvloeistof niet bevriest en het dus Antivries is;) maar niet zelfde als antivries voor bij ruitensproeiervloestof
11 februari 2012 om 17:45 #17981279witte smurrie???
11 februari 2012 om 18:23 #17981280@brobbel1 wrote:
witte smurrie???
jup:( maar kan zijn dat dat daar is gekomen via overdrukslangetje vanaf onder de carburateur omdat er allemaal koelvloeistof in is gekomen via de luchtfilter bv?
11 februari 2012 om 20:25 #17981281Koppakking stuk, wat de eruit spuitenende koelvloeisstof betreft.
Slecht starten, accu defect. (accu gaat gemiddeld 5 jaar mee)12 februari 2012 om 03:32 #17981282witte smurrie is olie met water.
kan komen door lang stil staan.
of koppaking stuk.12 februari 2012 om 11:27 #17981283@brobbel1 wrote:
witte smurrie is olie met water.
kan komen door lang stil staan.
of koppaking stuk.korte stukjes rijden, en de tijd van het jaar helpen hier ook bij.
als de motor tikkertt bij het optrekken, en ook als je het gas loslaat?? want dan begin ik te denken eigenlijk aan lagerschalen….
mischien wel klepstoter, of gebroken tuimelaar?12 februari 2012 om 13:15 #17981284@Thijsje wrote:
als de motor tikkertt bij het optrekken, en ook als je het gas loslaat?? want dan begin ik te denken eigenlijk aan lagerschalen….
mischien wel klepstoter, of gebroken tuimelaar?hij nadat de koelvloeistof er bijna uit was begon hij te tikken bij het optrekken, niet als ik het gas los liet.
12 februari 2012 om 21:40 #17981285Ik ben erachter.
na vaak proberen de auto te starten en het koelvloeistof uit de carburateur te laten verdampen krijg ik weer ontsteking in een paar cilinders, en ook hoor ik de luchtbellen door het koelsysteem omhoog komen. koppakking dus lek, bij de club al even gevraagd naar de kosten, en dan het snel weer repareren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.