Makkelijker je thermostaat te vervangen C1.6NZ motor

Forumindex Forums Modellen Astra Makkelijker je thermostaat te vervangen C1.6NZ motor

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237388
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Dag Medeforummers,

      Ik heb in het onderstaande topic gevraagd of het vervangen van de thermostaat bij een C1.6NZ ook op de manier kan zoals er geopperd wordt in dat topic.

      viewtopic.php?f=5&t=119688

      Voor de duidelijkheid voor iedereen open ik even een nieuw topic om het beter onder de aandacht te brengen.

      Mijn vraag: Kan ik de thermostaat vervangen ZONDER dat ik de distributieriem moet verwijderen bij dit type motor ?
      Hoef ik alleen maar de distributiekap te verwijderen en een slang voordat ik het thermostaathuis kan verwijderen ?

      Graag jullie mening. Mijn Kadett E moet voor de APK.
      Ik zal dan de garage vragen of zij de thermostaat ook willen vervangen maar als ik dit zelf kan doen scheelt mij dat wel minstens 200 Euro !!

      Groet, Rik ;)

      #17875769
      Astra F Vaassen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2010

        Ja dat kan 100%. Heb het zelf ook gedaan bij mijn C16NZ zonder distributie los te halen, ja alleen nokkenastandwiel los gehaald dan he ;)

        En trouwens voor apk maakt dat geen donder uit hoor, stationair word die wel warm dus, zo is die van mij ook gewoon gekeurd met verrotte thermosstaat!

        #17875770
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          @Astra F Vaassen wrote:

          Ja dat kan 100%. Heb het zelf ook gedaan bij mijn C16NZ zonder distributie los te halen, ja alleen nokkenastandwiel los gehaald dan he ;)

          En trouwens voor apk maakt dat geen donder uit hoor, stationair word die wel warm dus, zo is die van mij ook gewoon gekeurd met verrotte thermosstaat!

          Hmmm. Hoe heb je dat gehad dan ?
          Om bij de thermosstaathuis te komen moet de distributiekap eraf. En om die eraf te kunnen halen moet toch de distributieriem los……
          Anders kan ik niet bij de moeren komen van de thermosstaat.
          Dat je nokkanastandwiel los moet halen dat is dan geen probleem meer :D

          Groet, Rik ;)

          #17875771
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            als je bang bent dat ie verspringt dan maak je de riem vast met tie wraps aan het nokkenastandwiel,draai je het tandwiel los en hang je het tandwiel met riem onder spanning met lange tie wraps of een lasdraadje aan je motorkap,na montage wel voor de zekerheid even de timing checken!

            #17875772
            Lans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2012

              Als visuele contributie, hier twee foto’s ter illustratie van de eerder besproken actie.

              Even voor de duidelijkheid (maar hoeft nauwelijks invloed te hebben op de werkzaamheden) het gaat hier om een c.14.nz.

              De oplettende kijker ziet dat ik voor het gemak de luchtfilter heb verwijderd om meer werkruimte te creeeren.


            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.