Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Magnetron zijn Kadett B 1972
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2012 om 02:17 #17247123
Zie 3e POst! : )
11 maart 2012 om 02:23 #18000168hey mijn foto’s doen het opeens niet meer?! is er een moderator die dit even kan aanpassen?
Magnetron.
11 maart 2012 om 11:15 #18000166Heb je foto’s er ff ingezet ;) Dit forum kent niet zulke uitgebreide code’s als je andere forum
@magnetron wrote:
Dames En Heren!
Ik heb even mijn topic van het B-kadettforum gekopieerd en geplakt, lijkt mij leuk om de restauratie met jullie te delen. Hier komt die:
Ik ben Cyriel Gaemers 20 jaar uit Bussum. maar noem mij maar ‘Magnetron’
Eindelijk hier op ‘t forum. Ik kom van het ‘poloclubholland’ forum (mijn Polo G40) is verkocht en ik heb een Kadett B gekocht.
Staat geregistreerd op dit forum dacht ik te zien via het kenteken. 15-80-UJAls aller eerst wil ik beginnen met een klein verhaal:
De kadett heb ik kunnen bemachtigen via via (mijn vriendin’s facebook) het is een droom om a.s. zomer een HEEL stuk te gaan rijden met deze bolide. Wellicht wel verder dan zuid-spanje! Er is een hoop te doen maar dat vind ik leuk! (ik heb een mooie garagebox en daar staat die heerlijk droog.
Okidoki lets start, wat er moet gebeuren.
Ik heb deze bolide rijdend naar Bussum gekregen uit Amsterdam. Prima ging netjes. Maar het verhaal waar ik hem mee heb gekocht is: De auto laad niet op tijdens het rijden. Dus er is iets mis met de?
– Dynamo
– Spannings regelaar? (was los gekoppeld)
– Electrische circuit van de lampjes waardoor de dynamo niet geactiveerd word!Ik heb hem naar Garage Van Zanten te bussum gebracht gister, voor 60 euro een analyse laten doen maar die man zei, jij kunt beter aan een nieuwe kabelboom gaan beginnen en dan starten we opnieuw. Ach, daar staat mijn hoof niet helemaal naar dus ik ga eerst nog voor een andere optie.
IK breng hem vandaag Richting: Houten – Kabelboom.com Een stel mannen die wellicht het circuit zo kunnen omleggen en alles netjes in orde maken!Ik wacht zijn reactie af voordat ik grote andere stappen ga nemen.
Algoed, Ik zal hier ook even wat dingen aangeven die ik zoek:
– Rem schijven voor
– Rem blokjes voor
– Trommelremschoentjes
– Volledige nieuwe trommel rem evt.
– Deur rubber links
– Raamrubbers portierenDe foto’s:
2 maanden stil gestaan in amsterdam & zo naar bussum gereden (zonder te wassen)
”
Interieur:
Motorruim:
28-02-2012 Gewassen en wel ;D:
Dit was het even. Zie de foto’s! & hoop dat er wat actieve mensen zijn hier alle reacties en suggesties welkom!
Groet, Magnetron!
=========================================================================================
Zo zo zo zo zo!! ;D
Kadett is terug en het volgende is gebeurt:
[glow=green,2,300]- Rem schijven voor
– Remblokjes voor
– Lucht Filter
– Oliefilter
– Motor Olie
– Versnellingsbak olie
– Nieuwe Bogies
– Nieuwe Verderkap + Bogiekabels
– Nieuwe Delco Remy Dynamo met ingebouwde spannings regelaar
– Nieuwe middenpijp tot achter
– Alle bedrading onder het dashboard herschikt & opnieuw vastgemaakt verotte *Lees: slordige* draden zijn vernieuwd.
– Nieuw (2ehands) kachel motortje gemonteerd.
– Nieuwe Flatblades (PERFECT ZICHT) [/glow]Kortom! ;D Alle Elektra werkt naar behoren. Rijd weer fijn! en bijna geluidloos :-X
[glow=red,2,300]We zijn er achtergekomen dat de volgende delen nodig aan vervanging toe zijn:
** Handremkabel
** Draagarm Rubbers (iemand ervaring mee? ik nog niet!)
** Vacuüm vervroeger (DEFECT) [/glow]Fototje van de nieuwe schijf + Blokjes
Daarna de Flatblades (400MM) erop gemonteerd. Hier een foto voor het DUIDELIJKE verschil:
Trekhaak er onderuit geschroeft (LELIJK & ZWAAR):
Voor Mistlampen er afgehaald omdat er toch geen kabels uit komen! dus overbodig.
Wat morgen avond (07-03-2012) te doen:
Achterbak volledig aanpakken & weer netjes in orde maken.
Dit was het dan weer,
Magnetron!
11 maart 2012 om 11:54 #18000165klasse bakje eventjes met de polijstmaschine er tegen!
likje verf
zie niet zoveel roest klopt dat?11 maart 2012 om 19:44 #18000169@Black_commo Okidoki thanks man! 140x bekeken, wow dat gaat wel hard hier zeg (B-kadett forum is stuk rustiger maar goed ook specifieker)
@Marzaz, Dankjewel! JA het is gerold door de vorige eigenaar. Dus waxen gaat wel hoor maar super super gaat die er toch niet uitzien. Hij heeft veel roest op de achterbak (bij het rubber & de sluiting) maar verder hier en daar maar hij is zeker hard! :D erg blij mee..!Hier de update:
Hi all,
Daar was ik weer! Gisteren hebben we tot 03:00 door geklust in de garagebox, de vloerbedekking moest en zal er in liggen! EN JA! DAT IS GELUKT! Voordat ik aan de bekleding was begonnen heb ik er eerst een splinter nieuwe Sony Exploid (Radio) ingebouwd. Hier zullen vele van jullie denken ZONDE! wat doe je toch!?
Maar ik denk bij me zelf, wij gaan een mooie trip maken naar zuid spanje of verder, en ja daar moet muziek bij:-) Dus geen AM & FM, maar gewoon een hippe radio dat als je ‘t frontje naar voren klikt er een mooi systeem ingebouwd zit voor je iphone/ipod die er volledig in schuift! PRACHT DING!Alle bedradingen door naar achteren getrokken waar nu een huis tuin en keuken box in ligt! *Prima geluid* *lees: waar met een maand mooie speakers ingebouwd worden*
Bedradingen netjes afgewerkt & toen zijn we begonnen aan de Isolatie:
Vervolgens zijn we verder gegaan met de vloerbedekking & Pook kap gespoten, in beige:
Beetje lol maken moet ook tussen door ;D
vandaag de grote dag van afronden! Deur hendels er weer in, riemen vast, de nieuwe oldtimer platen gemonteerd, een wasstraat bezoekje!
Hier wat random foto’s van afgelope 2 dagen!
Het complete interieur!! :D (zeer geslaagd al zeggen wij het zelf:D)
Oldtimer kentekens (niet de officiële maar staan netjes!)
”
*Helaas ging er vandaag wat mis met mijn verlichting? ergens heeft sluiting plaats gevonden (denk na het hoge druk wassen) en mijn rechter achterlamp doet het niet meer? (maar de lampjes zijn niet stuk en zekering ook niet)
Links voor stadslicht was doorgebrand! (misschien heeft dit een wisselwerking, want mijn interieur verlichting (Dashboard dus) doet het ook niet meer.
Weet iemand waarvoor de rechter zekering is met het (grijze draad)? als dat nog origineel is!
Magnetron.
12 maart 2012 om 10:50 #18000173mooie kadett! ik weet zeker dat hij spanje wel gaat halen king:
12 maart 2012 om 11:07 #18000172[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-t6ldfABd0[youtube]
:jerry
sorry voor de spam..
13 maart 2012 om 12:11 #18000175@dion87 wrote:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-t6ldfABd0[youtube]
:jerry
sorry voor de spam..
Eh ja? snap ook niet echt waarom je dit post? of slaat het op mijn topic?!
Maargoed, Vandaag weer een lekker updatje @ de Kadett,
Ik had vorige week een tom tom gekocht, alleen ik kon hem niet gebruiken ivm. de lange schacht van de aansteker. (en het systeempje zat er niet in) Vandaag Bij eurami bussum een universele sigaretten aansteker gekocht. Alles even los gemaakt & Aangesloten.
(Zie foto’s)
Dat werkt allemaal weer prima!
13 maart 2012 om 12:16 #18000171misschien je naam, magnetron?
megatron…..?
13 maart 2012 om 12:23 #18000174haha droog! Back to topic!
14 maart 2012 om 19:09 #18000170knappe kadett :wub
alleen spijtig van de moderne radio maar zoiets is smaak en goesting15 maart 2012 om 09:25 #18000167Leuke auto, veel plezier met de Spanjetrip. Met de auto ga je zeker veel bekijks krijgen onderweg.
Imperial erop voor de extra bagage :thumb20 april 2012 om 11:07 #18000176Hallo Magnetron,
Fietste vandaag langs je Kadett in Laren en viel zowat van mijn zadel. Eindelijk weer eens een B-Kadett langs de weg.
Leuk om je verhaal te lezen! Succes met het verder opknappen en een leuke reis naar……? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.