magneetkoppeling aircopomp blijft ingeschakeld.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) magneetkoppeling aircopomp blijft ingeschakeld.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268502
    janus
      Lid sinds:
      17 July 2011

      Ik heb het volgende probleem: ik heb een zafira a uit 2004 en mijn druk in het aircosysteem vind ik vrij hoog (ongeveer tussen 15 en 17 bar) waardoor je vrijveel geluid hoord vanuit de aircopomp wat oploopt met het toerental van de motor.
      Nu valt mij op dat als ik de airco inschakel, de magneetkoppeling bekrachtigd word en deze bekrachtigd blijft totdat ik de airco uitzet.
      Wie herkend dit probleem en heeft een oplossing?

      Groetjes Erik

      #18256578
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Difficult to answer, you do not specify where the pressure was measured. At the inlet or the outlet of the compressor? Even so, output pressure depends on thermal load, interior temperature, exterior temperature and few other factors. Causes of high pressure can be: too much refrigerant, expansion valve blocked, water in the system, dryer blocked, radiator blocker or not sufficient cooling ensured, cooling fan malfunction. Causes of vibrations: high pressure, lack of lubrication oil, wear and tear.

        #18256579
        janus
          Lid sinds:
          17 July 2011

          Ik heb de druk gemeten met een aircovulapparaat. Maar het gaat me nu eigenlijk meer om het feit dat de aircopomp continu bekrachtigd blijft. Deze hoort in en uit te schakelen, maar dat doet hij dus niet.
          Overigens ik heb maar 1 fan achter de radiateur, geen fan voor de condensor. Deze fan achter de radiateur was defect en is vernieuwd. Ook de aircopomp is compleet venieuwd, en het systeem opnieuw gevuld. Voor het vervangen van de fan liep de hoge druk op tot 23 bar en ging de fan 10 seconden op de hoogste snelheiddraaien en zakte de druk terug tot 18 bar, waarna de druk weer omhoogging enz

          #18256580
          PaulAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2013

            15-17 bar is een normale druk in de hogedrukzijde van het airco systeem. Dat de magneetkoppeling niet uitschakelt is dan ook normaal, deze blijft bij de Zafira continu ingeschakeld, mits de druk het toelaat. Zo uit het hoofd schakelt hij pas boven 24 bar druk uit.

            Werkt de koelvin op alle standen?

            #18256581
            janus
              Lid sinds:
              17 July 2011

              De koelvin werkt op alle standen en is compleet nieuw.
              Toch vind ik het systeem behoorlijk veel geluid maken en mijn mening is toch dat de koppeling vaker in en uit hoort te schakelen.
              Ik zit er ook aan te denken om aan de voorkant van de condensor een extra vin te plaatsen zoals oudere types ook hadden, iemand hier ervaring mee?

              #18256582
              PaulAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2013

                Toch hoort hij gewoon continu ingeschakeld te zijn. ;)

                Zit er wel voldoende koudemiddel in? Als dit te weinig is dan kan het ook geluid gaan maken

                #18256583
                janus
                  Lid sinds:
                  17 July 2011

                  Bij mijn vorige zafira met dezelfde motor uit 2001 schakelde hij wel vaker in en uit en deze was stil.
                  Koelmiddel hoeveelheid is goed

                  #18256584
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Zover ik weet stopt de airco fan te draaien wanneer je boven de 80KM per uur rijd omdat daarboven voldoende lucht erbij komt. Wanneer je weer zachter rijd schakelt de fan automatisch in wanneer je de airco heb aan staan.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.