Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › mag dicht!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2009 om 15:56 #17209295
hallo,
Ik zit met een probleem. Ik heb mij een nieuwe lambdasone gekocht maar die is universeel. hieraan zitten 4 draden(2 witte, 1grijze en 1 zwarte). mijn orginele kleuren zijn geel zwart rood en wit. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze aan moet sluiten? het gaat om een astra f , motorcode: c18xe
Gr’s
26 maart 2009 om 19:26 #17473949ik dat niet dat dit gaat lukken de universele lambda’s zijn vaak de 0 tot 1 volt wat op een bosch systeem werkt en c18xe is een siemens systeem dan zou ik toch echt een orginele halen
26 maart 2009 om 19:29 #17473950okeej daarom werkt ut dus niet, ik had alles onderhand al geprobeerd, dus morgen ff orginele bestellen. tnx
26 maart 2009 om 19:35 #17473951Baz, dat klopt niet wat je zegt….die lambda sensor moet gewoon kunnen werken
de beide witte is voor de verwarming…maakt niet uit hoe je ze aansluit.
de zwarte is voor de plus
en de grijze is massa..Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V
Bij een koude motor blijft ie even op 0.45V staan.
(met de multimeter op het zwarte draadje dan natuurlijk;))26 maart 2009 om 19:36 #17473952origineel gepost door headzz
okeej daarom werkt ut dus niet, ik had alles onderhand al geprobeerd, dus morgen ff orginele bestellen. tnxGa ff meten…..of een schematje er bij pakken…
26 maart 2009 om 20:10 #17473953Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V
Dat is niet helemaal waar op sommige siemens systemen (X18XE1 en Z18XE) van een C18XE weet ik het niet zeker staat 1.00V – 5.00V zogenaamde 5volts lambdasensoren.
En met universele lambdasondes heb ik (en vele collega’s van mij) zeer slechte ervaringen heb liever orginele
26 maart 2009 om 20:29 #17473954origineel gepost door jsgsi
Op elke lambda sensor staat een stroom die schommelt tussen de 0.1 en de 0.9V
Dat is niet helemaal waar op sommige siemens systemen (X18XE1 en Z18XE) van een C18XE weet ik het niet zeker staat 1.00V – 5.00V zogenaamde 5volts lambdasensoren.
En met universele lambdasondes heb ik (en vele collega’s van mij) zeer slechte ervaringen heb liever orginele
dat bedoel ik dus die universele werken wel met Motronic(bosch) maar niet met simtec(siemens) systeem die heeft een 5 volt systeem
26 maart 2009 om 20:31 #17473955c18xe en c18xel zijn ook simtec systeem en hebben ook de 5 volt versie
26 maart 2009 om 20:53 #17473956Dan praten we toch over een Wideband lambda?
Zit er serieus waar een Wideband in zon auto?!
Dat heb ik nooit geweten!28 maart 2009 om 13:55 #17473957naar mijn weten is het geen wideband lambda gezien de spanning mss wel maar dat is het volgens mij niet
28 maart 2009 om 17:21 #17473958Oh want ik zoek nog zon wideband en ik weet zon auto te staan op de sloop;)
29 maart 2009 om 09:15 #17473959origineel gepost door wim-v6
Hoop niet dat je een gewone lambda sonde gekocht hebt.deze motoren draaien met een wide band lambda sonde.
witte kabels zijn voor de verwarming, kun je zo op de witte van je eigen stekker solderen of klemmen
de Zwarte zal plus zijn
en grijs de signaal
Willem
zag ik in het 1.8 topic dus zou zo kunnen dat het wel een wide band lambda is
29 maart 2009 om 13:19 #17473960Ja ik heb hem alweer teruggebracht en gewoon een orginele besteld.
het klopt inderdaad dit blok tussen de 1 en 5 volt levert, ik heb ut nagemeten en hij gaf 4 volt.
Dus een universele ging niet nee.Gr´s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.