Maat van niewe lagerschalen krukas & drijfstangen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Maat van niewe lagerschalen krukas & drijfstangen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Ik zat eens even te kijken naar nieuwe lagerschalen voor krukas en onderkant van zuigerstangen. Nu kom ik in opel-TIS 3 maten tegen “normaal”, en “Min 0.25mm” en “Min 0.5mm”

Zoveel tolerantie verschil in een productielijn kan ik mij niet goed voorstellen.

Zijn die twee kleine maten bedoeld voor mensen die hun krukas “afdraaien” tijdens revisie? …… Of voor mensen met ingesleten assen?…..of wat is hier aan de hand?

Kan iemand me op weg helpen?

Vriendelijke groeten, Rinus

opeltechniek
      Deelnemer

Dit zijn gewoon de standaardmaten en overmaten!! Meten is weten!

rinus747
        Deelnemer

Bedoel je dat ik eerst de zaak uit elkaar moet halen….Dan moet meten…..En dan pas onderdelen kan gaan bestellen :???:

En bedoel je dat dat de manier is die iedereen gebruikt :???:

Dat is niet echt handig………juk……..ik dacht effe goed voorbereiden, en dan liggen ze er in een uurtje op. Mooi niet dus????

rinus747
          Deelnemer

PS motor is nog nooit uit elkaar geweest, dus alle maten zijn nog “origineel”….wat dat dan ook inhoudt

dutch
            Deelnemer

Is het niet zo dat je de zaak moet uitbouwen, plastigauge erin leggen, krukas terugbouwen, weer eruit halen en meten hoeveel de speling is? En dan inderdaad de juiste maat schalen bestellen?

Ben ook maar een toetsenbordtechneut, dus iets van klok en klepel zou best van toepassing kunnen zijn king:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.