Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Maat koppeling c16xe ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2014 om 15:57 #17263089
Hey ik heb een corsa b gsi uit 1994 met een c16xe motor
Nu kan ik een powerbox kopen maar wat heb ik nog nodig voor
De powerbox op de moter te zetten ?Mvg ken d
4 januari 2014 om 16:00 #18205046Gereedschap :jerry
voor de rest is het zowat plug&play (weet ik niet zeker, er zijn meerdere topics te lezen over powerboxen)4 januari 2014 om 16:35 #18205047Heb gehoord dat ik het onderte inlaatspruitstuk van een x16xe
En mss nog wel iets anders eeft iemand dit al eens gedaan ?4 januari 2014 om 16:56 #18205048lees anders ff het topic van Vannos ff door, hij heeft nu ook een powerbox op zijn gsi :thumb
4 januari 2014 om 16:57 #18205049Inlaat X16XE eigenlijk ook de gasklep van een X16XE.
Stuk of 3 vacuum slangetjes 2 a 3 mm. doorsnee
Vacuumslang voor Rembekrachtiging 8 a 10 mm. doorsnee
pakking tussen spruitstuk en box.
pakking tussen gasklep en box.
pakking tussen spruitstuk en Cilinderkop
afsluitplaatje voor op de egr aansluiting die op het spruitstuk zit !verder de aansluitingen die op je gasklep zitten moeten naar de andere kant van de motor ( gaskleppotmeter en stappenmotor )
ik heb de kabelboom open gehaald en de draden er een stuk uitgehaald totdat ze bij de gasklep waren.Ik heb de de C16XE gasklep er nog op. Moest wel een extra beugel maken voor de veer van de gasklep en gaskabel.
dit heb ik er zo op zittenJe moet zo,n geleider maken voor de gaskabel, Anders kan je geen gas geven !
4 januari 2014 om 17:11 #18205050Ben aan het twijfelen wil er dagenlijks mee gaan rijden en vind de corsa best wel leuk rijden
Mss als ik de motor er uit haal deze zomer dat ik er san een box op zetAmvast bedanky voor de info
Mvg ken d
4 januari 2014 om 17:14 #18205051Dit is ook mijn daily driver rijd beter dan voorheen, Verbruik is nauwelijks minder geworden.
raad je wel aan om een de motor te laten chippen,. er zit bij overschakelen een dip tussen 4000 en 4500 toeren
4 januari 2014 om 17:40 #18205052Deze zomer gaat de motor er uit voor revisie en dan mss een powerbox er :)
4 januari 2014 om 19:50 #18205053Nodig:
Powerbox
x16xe inlaat
x16xe gasklephuis
Vacuüm slangetjes
Afdop plaatje EGRIk heb zelf geen geleider hoeven maken voor mijn gaskabel.
Misschien komt dit omdat ik een Mantzel heb?Is ook makkelijk te doen met het blok in de auto.
Reken er een dag voor als je het nog niet eerder hebt gedaan.
Dacht het in een avondje te doen, maar alles zat tegen.Er is ook een uitgebreide instructie ergens, kan hem zo snel niet vinden…
4 januari 2014 om 20:13 #18205054@PeterNoFear wrote:
Nodig:
Powerbox
x16xe inlaat
x16xe gasklephuis
Vacuüm slangetjes
Afdop plaatje EGRIk heb zelf geen geleider hoeven maken voor mijn gaskabel.
Misschien komt dit omdat ik een Mantzel heb?Is ook makkelijk te doen met het blok in de auto.
Reken er een dag voor als je het nog niet eerder hebt gedaan.
Dacht het in een avondje te doen, maar alles zat tegen.Er is ook een uitgebreide instructie ergens, kan hem zo snel niet vinden…
komt door dat je een X16XE gasklep hebt, ipv c16xe
4 januari 2014 om 20:41 #18205055Ohja, had ik even overheen gelezen :thumb
5 januari 2014 om 00:27 #182050565 januari 2014 om 02:43 #18205057Combo powerrrrrr!
Heb verder weinig met cruise control, rij zelf geen bijzonder lange ritten.
Mocht je denken dat het bij de verkoop een voordeel is, dat gaat niet gebeuren :jerry5 januari 2014 om 10:57 #18205058Ik hekel al die prutsers die er wrl een hebben en niet gebruiken.
Kom ik met een 105 a 110 voorbij schuiffelen, gaan ze ongemerkt langzaam net zo hard als jij rijden.
Die gasten moeten ze tegen de muur zettenSent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 12:02 #18205059Wat moet kost me een inlaatspruitsuk van een x16xe blok ? Ongeveer
5 januari 2014 om 13:39 #18205060Moet je even op de sloop vragen, kost je geen godsvermogen lijkt me, maar ik weet niet of de injectoren etc. uitwisselbaar zijn.
Dus misschien moet je dat er bij kopen, maar dat weet ik niet.5 januari 2014 om 13:47 #18205061Ik had destijds een c16xe onderste inlaat op een x16xe blok icm een powerbox… Daar deze geen egr had, had ik de egr van de x16xe ergens los geschroeft. Hierdoor heb ik nog de oude x16xe onderste inlaat nog wel voor je, alleen hij ligt ergens in de schuur achter waar ik momenteel niet bij kan komen… :jerry
5 januari 2014 om 13:55 #18205062Hier nog wat pics, de c16xe gasklep was ook vervangen voor die van me x16xe.
5 januari 2014 om 14:07 #18205063@kendirven wrote:
Wat moet kost me een inlaatspruitsuk van een x16xe blok ? Ongeveer
heb er 70 voor neer gelegd, op onderdelen lijn,. Kon zo gauw nergens een losse inlaat vinden.
en een maatje had hem voor 60 incl. injectoren enz enz5 januari 2014 om 17:29 #18205064Het wordt wel pas iets voor de zomer maar wou eens weten wat et me zou kosten mvg ken d
5 januari 2014 om 17:35 #18205065Zit de egr op het inlaatspruitstuk ?
5 januari 2014 om 18:53 #18205066Jup
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
11 januari 2014 om 16:10 #18205067nu heb ik vandaag een nieuwe koelvloestoftemp sensor geplaats.
maar toen ik de auto starte en wat gas gaf kwam er een ratelend geluid van ergens aan de plastickap
over het moterblok iemand een idee wat dit kan zijn ben er van nederland naar belgie meegereden 150km
en geen enkel probleem nu met starten ineens een ratel :s olie en koelvloeistof is goed op pijl trouwens.hier een filmpje
http://s1237.photobucket.com/user/kendirven/media/Mobile%20Uploads/trim34B278B6-5DE1-44D4-AB2A-6A72C12B0216_zpsf55fd6ce.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
het is als ik de gas loslaat dan hoor ik het geluidmvg ken d
11 januari 2014 om 17:25 #18205068Durf met 99% zekerheid te zeggen dat het je inlaatspruitstuk is ( kunstoffen gedeelte ) . Na dat we de powerboxen hebben gemonteerd geen last meer gehad van dit geluid.
had hier ook last van toen het kunststof gedeelte er nog op zat !
11 januari 2014 om 19:53 #18205069Zolang het niet erg is voor de motor blijft het zo tot de aomer dan komt er toch een powerbox op .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.