Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › Maak nu kans op gratis schokbrekers van Koni.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2015 om 10:03 #18278951
@KRSA2000 wrote:
@jethro wrote:
Welnu winnaar bekend, dan kan ik nog ff off topic reageren
Schokdemper naar Duits : Stosdampfer.
Schokdemper naar Engels : shock absorber.
Het is dus schokdemper, dempt de beweging van het voertuig.
Schokbreker zou dan de beweging breken, dan komt er abrupt een einde aan de beweging.
Dat zal lekker rijden. ;)Mensen gaan wel eens vaker in de fout met benaming voor iets.
Voorbeeld: verkeerslichten, ook wel stoplichten genoemd.Kan nog wel ff doorgaan……………
:thumb :thumb ;)
En sluit me aan op het off topic gebeuren…
Waarom haal je andere talen erbij?
Je zou toch beter moeten weten dat niet alles 1 op 1 vertaald en/of overgenomen kan worden.
En, als je het doet… doe het dan goed: Het is Stoßdämpfer en niet Stosdampfer.Schokdemper dempt per definitie niet de beweging van een object maar de schokken, anders zou het een bewegingsdemper zijn… :|
Hier verder op boduren, een schokbreker breekt geen bewegingen maar… juist.Dat je niet wilt accepteren dat de ‘van Dale’ schokbreker op geeft als synoniem voor schokdemper, dus ook een gelijke definitie heeft vind ik nogal naief en eigenwijs.
En, als je echt puntje precies wilt zijn is schokdemper ook het verkeerde term…
Het is eigenlijk een veertrillingsdemper! ;)Basta!
Dat wat in de van DALE staat is ook maar door een mens gedaan, meestal een leek die niet eens weet wat een schokdemper is. ;)
Die noemt verkeerslichten dan ook stoplichten.
En jij bent werkzaam in het onderwijs en staat voor de klas? ;) king:
:jerry :jerry :jerry
En alweer -offtopic -offtopic -offtopic
Klikkerdeklik op den link.
http://www.encyclo.nl/begrip/SCHOKDEMPER” onclick=”window.open(this.href);return false;
-offtopic -offtopic
21 april 2015 om 11:12 #18278952Klik op de link idd… kijk dan ook verder dan je neus lang is en zal je zien dan je me net gelijk heb gegeven!
Ik ben er klaar mee…
Ps. Ik geef regelmatig les, is onderdeel van m’n functie. En jij?
21 april 2015 om 11:18 #18278953Heren, wat is er niet duidelijk aan het verzoek om weer ontopic te gaan?
Zoek elkaar even op via pm als je offtopic op elkaar wilt reageren, dan blijft het forum vrij van dit soort posts.21 april 2015 om 11:45 #18278954@KRSA2000 wrote:
Klik op de link idd… kijk dan ook verder dan je neus lang is en zal je zien dan je me net gelijk heb gegeven!
Ik ben er klaar mee…
Ps. Ik geef regelmatig les, is onderdeel van m’n functie. En jij?
Jij zit vast in een bepaald denkpatroon, en geeft dat door op anderen.
En dat vind ik verontrustend.En dit was de laatste -offtopic -offtopic -offtopic
Allen dank voor uwen aandacht. :wors :wors
:jerry :jerry :thumb
21 april 2015 om 17:00 #18278955RedOne07Lid sinds:
1 January 1970@jethro wrote:
Mensen gaan wel eens vaker in de fout met benaming voor iets.
Voorbeeld: verkeerslichten, ook wel stoplichten genoemd.Dit gezeur van jou is ook fout. Taal is een MIDDEL en geen DOEL.
Stoplicht is een generieke term die iedereen begrijpt en die voor vele lichten gebruikt kan worden ook bv voor voetgangerslichten.
21 april 2015 om 17:33 #18278956AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan maar op slot. Er zijn er die niet kunnen luisteren. :thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.