Forumindex › Forums › Modellen › Astra › M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!!
- Dit onderwerp bevat 96 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 juli 2018om 02:19 door koya.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2015 om 16:40 #18274424
1.4 turbo 140 pk, weet niet precies wat voor type dat is
1 maart 2015 om 16:42 #18274425Yep ook M32
1 maart 2015 om 19:19 #18274426@andy8908 wrote:
1.4 turbo 140 pk, weet niet precies wat voor type dat is
Jou meriva B heeft voor 100% ook de M32 bak..
1 maart 2015 om 19:20 #18274427Overigens heb ik een merkteken op m’n versnelligsbak gezet zodat ik zeker wist dat ze onze eigen bak zouden trug zetten…
Dit had ik namelijk afgesproken…daarom moesten we wel een week wachten..
1 maart 2015 om 19:26 #18274428@stefanDTI wrote:
Overigens heb ik een merkteken op m’n versnelligsbak gezet zodat ik zeker wist dat ze onze eigen bak zouden trug zetten…
Dit had ik namelijk afgesproken…daarom moesten we wel een week wachten..
Stefan,
Wat heeft dit voor voordelen je eigen bak terug?
1 maart 2015 om 20:30 #18274429Voor mijn eigen gevoel…
1 maart 2015 om 20:56 #18274430@stefanDTI wrote:
Voor mijn eigen gevoel…
Gevoel is zeker heel belangrijk, t mijne zegt misschien wel beter, een andere bak.
Van deze ben ik niet vrolijk geworden, is ook sneller klaar.
Ze zeiden 2 dagen, dinsdag brengen woensdag klaar.4 maart 2015 om 12:47 #18274431@bolio wrote:
Die van mij is ook aan de beurt. Astra J 1.4 turbo uit mei 2011 met 78k op de teller. Zacht fluitende toon bij uitlopen in de 5e en 6e versnelling, bewegen van de pookin 4e en 6e versnelling. Na sturen van een mail naar de dealer terug gebeld voor een afspraak om een monteur diagnose te laten stellen. Diagnose is gisteren gesteld: zoals verwacht, beginnende lagerslijtage van de versnellingsbak. Dealer gaat contact opnemen met Opel en vandaag of maandag hoor ik of er een coulanceregeling van toepassing is. Tot nu ben ik erg te spreken over hoe de dealer het oppakt.
Vandaag contact gehad met de dealer. De bak wordt gedemonteerd, en naar de dealer in Maastricht gestuurd voor revisie. Volgens de dealer zou zo een 750 euro voor mijn rekening komen. Hij had het over een coulanceregeling waar 30% voor mij is, en 70% voor Opel is. Dat betekend dat de revisie in totaal 2500 euro kost, lijkt me voor een revisie vrij duur, maar goed. De dealer houd wel een behoorlijke slag om de arm over mogelijk bijkomende kosten die ze pas kunnen zien als de bak open is, wat ik een beetje vreemd vind, ze zijn tenslotte niet onbekend met dit probleem.
Uiteindelijk besloten om toch een afspraak te maken bij de dealer aangezien het alternatief (van Loon) ook rond die prijs zit, verder rijden is en maar 6 maanden garantie geeft ipv 2 jaar. Aanstaande maandag kan ik hem brengen en ben ik hem de rest van de week kwijt.
4 maart 2015 om 14:46 #18274374@stefanDTI wrote:
Voor mijn eigen gevoel…
zou ik ook gedaan hebben, die bak hoort oorspronkelijk bij die wagen en je ‘weet’ wat er mee gebeurd is en dat je niet een ruilbak krijgt die bijvoorbeeld 100.000 meer gelopen heeft en misschien nog andere vreemde bijgeluiden maakt die je eigen bak niet maakte of minder soepel schakelt.
5 maart 2015 om 17:30 #18274432@jwvanyperen wrote:
Omdat ik nog geen reactie op mijn contact email had gehad, vanmiddag maar even gebeld.
Heel vriendelijke jongen aan de lijn die zo snel even niet kon vinden wat er met mijn email was gebeurd.
Ik zei: nou das lekker was een aardige uitgebreide brief :vertag.
Hij zei geen nood.. ik schrijf hier even de belangrijkste punten op zodat ik er een case van kan maken, en als u die brief als bijlage in een email t.a.v. van mij zou willen sturen pak ik het op.
Klonk heel positief zodra hij de email binnen had ging hij contact opnemen met mijn dealer.word vervolgd
:jerry
Deze jongen ( Daniel van Opel Nederland ) heeft word gehouden, hij zou uiterlijk vandaag uitsluitsel geven en om 12 uur belde hij me.
Hij had contact gehad met mijn dealer. Het was 10/90 geworden, hij vertelde er gelijk achter aan dat hij nog meer positief nieuws had. De overgebleven 10% neemt mijn dealer ( Orange Motors Schiedam ) voor zijn rekening.
Ik denk wel dat het heeft meegespeeld dat ik de aankoopbon had bij gevoegd, waarop met pen stond geschreven door de verkoper “2 jaar garantie”. De reden dat hij dit had gedaan, was omdat de wagen nieuw gekocht werd op 01-02-2015 terwijl dat afgifte kenteken 28-09-2012 was. Deze garantie was een afspraak tussen de koper en verkoper en was eigenlijk niet overdraagbaar naar mij.
Ik wil iedereen in dit topic bedanken voor het meedenken :wors :thumbGr Jan
5 maart 2015 om 18:45 #18274433Geef je dealer ook nog even een pluim ,dat kunnen ze wel gebruiken! ;)
5 maart 2015 om 19:31 #18274434@gerben rsv wrote:
Geef je dealer ook nog even een pluim ,dat kunnen ze wel gebruiken! ;)
Jazeker, gaat een doos gebak mee bij het afhalen
Heb trouwens gelijk even het vorige bericht aangepast en de naam van de dealer erbij gezet5 maart 2015 om 19:32 #18274435Zo dat is goed nieuws !
5 maart 2015 om 21:18 #18274436Gefeliciteerd !
is het toch netjes opgelost. Hopen dat de bak nu wel heel blijft.:thumb
5 maart 2015 om 23:19 #18274437goed nieuws indd
6 maart 2015 om 11:29 #18274438Toch mooi dat het zo opgelost is :thumbup
6 maart 2015 om 11:47 #18274439Dat is goed nieuws om te horen. Gelukkig maar dat er zo af en toe toch nog coulance bestaat. :wors :thumb
6 maart 2015 om 20:55 #18274440@johanhummer9 wrote:
goed nieuws indd
@opel-mark wrote:
Toch mooi dat het zo opgelost is :thumbup
Dinsdag weg brengen en krijg zelfs nog auto(tje) mee
9 maart 2015 om 19:51 #18274441@Dolby wrote:
Dat is goed nieuws om te horen. Gelukkig maar dat er zo af en toe toch nog coulance bestaat. :wors :thumb
Toch denk ik dat de dealer er een grote invloed -duimop of middelvinger- op heeft hoor.
10 maart 2015 om 18:07 #18274442Vandaag door de dealer gebeld, de wagen was al klaar.
Wat een verschil. Morgen langs de dealer voor gebak.9 maart 2017 om 12:31 #18340201Hallo jongens, ik heb ook een M32 6 bak in mijn Astra J.
Maar ik heb een tijd geleden op Duitsland gelezen dat er
waarschijnlijk te weinig olie in de bak zou zitten.
Men heeft bij diverse metingen geconstateerd dat er maar
1.9 liter olie in de bak zit terwijl is uitgezocht dat het
minimaal 2,5 moet zijn. Ik heb daarom meer als een halve liter
speciale versnellingsbak olie in de bak erbij gegooid.
Daarvan was 0.3liter speciale olie en 0,25liter Wynns’s
gearboxen fluid. Mijn vermogen is op dit moment 162pk.
met een koppel van 264nm. En ik hoop dat de bak het uithoud.
Anders kost het mij 1000 euro. Op het moment staat er nog maar
22000km op de teller. Het is ook zo dat je met deze bak geen 100
in zijn 6 moet gaan draaien want dan draait de bak maar 1600 toeren.
Bij 100 kom ik niet uit zijn 5 en ik merk ook niets aan het verbruik.17 juli 2018 om 02:19 #18358506Ik heb een handtekening gezet onder een Astra J maar heb hem nog niet – ik heb nu al spijt. Auto was al niet goedkoop maar ja je koopt en echte ‘opel occasion’ en hij is door de M32 bak per definitie gewoon nóg 1000 euro duurder geworden .
Als ik alle ‘coulance’ regelingen hier lees schrik ik er van. Gespecialiseerde revisiebedrijven vragen zo’n 1000 a 1100 voor een revisie. Dat betekent dus dat als je maar 20% betaalt en je dat 750 euro kost, je gewoon alle loon uren betaalt zonder winst – niks coulance!
Wat een k*tzooi. :no-money:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.