Forumindex › Forums › Modellen › Astra › M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!!
- Dit onderwerp bevat 96 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 juli 2018om 02:19 door koya.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2015 om 13:19 #18274373
http://www.vanloonautobedrijf.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze was het.
22 februari 2015 om 21:13 #18274375@Opeltje17 wrote:
http://www.vanloonautobedrijf.nl/
Deze was het.
Ja zie € 793.00 staan voor revisie en (de)monteren.
goede referenties en ga er van uit dat dit in de BTW is.22 februari 2015 om 21:25 #18274376Dat mag je wel hopen ja.
23 februari 2015 om 05:59 #18274377In winterbergen (DE) zit ook een revisie bedrijf.
Smorgens brengen is savonds klaar !Die doen niks anders ,
23 februari 2015 om 10:33 #18274378Misschien is Ganzeboom in Almelo ook nog een idee…
23 februari 2015 om 11:25 #18274379Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.
23 februari 2015 om 12:44 #18274380Ik heb sinds 2 weken een Astra J uit 2010 met 81k op de teller.
Volgens het digitale onderhoudsboekje van MyOpel is bij 38k in maart 2013 de transmissie gereviseerd. Zojuist heb ik de desbetreffende dealer opgebeld om te vragen wat ze gedaan hebben.
Volgens de vrouw hebben ze de lagers vervangen voor een sterker soort.Tijdens het rijden hoor ik in versnelling 1,4,5 en 6 geen vreemde geluiden. In versnelling 2 en 3 hoor ik bij het optrekken een soort van metalig geluidje. Ik weet niet of dit ook de bak is of een lager, maar ze zouden allemaal vervangen zijn.
Qua garantie kon ze mij niks vertellen. Gelukkig heb ik 1 jaar bovag bij de dealer, dus mocht er iets zijn moet hij het maken.Hopelijk leert Opel hier iets van en gaan ze bij de volgende reviseringen sterkere lagers en een betere olie toegang leveren, wellicht dat het te maken heeft met koeling.
23 februari 2015 om 13:45 #18274381@iquick wrote:
Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.
ZO DAN,
90/10 en dan nog € 450 kwijt :wtf zou inhouden dat de reparatie > € 4000.00 :vertag zou zijn ( geweest )de Andere bedankt voor de input :thumb
23 februari 2015 om 15:35 #18274382@jwvanyperen wrote:
@iquick wrote:
Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.
ZO DAN,
90/10 en dan nog € 450 kwijt :wtf zou inhouden dat de reparatie > € 4000.00 :vertag zou zijn ( geweest )de Andere bedankt voor de input :thumb
Nou ben net gebeld door de dealer bij mij gaan ze voor 80/20.
En dan klopt het bedrag van iquick wel, want ze gaven aan € 800.00 inclusief BTW
Ik weet ieder geval (iets) meer, maar gaat vermoedelijk toch nog een wel brief/email naar Opel Nederland sturen.
Ik neem aan dat er hier meer zijn die wel eens contact met Opel Nederland (met betrekking garantie/coulance) hebben gehad en/of moeten zoeken.
Hebben jullie nog tips hoe dit het beste aan te pakken dan hoor ik ze graag. mag ook met PB natuurlijkGr Jan
23 februari 2015 om 19:30 #18274383Belachelijk dat dit zo duur is !!!
90/10 eisen…
23 februari 2015 om 19:42 #18274384@stefanDTI wrote:
Belachelijk dat dit zo duur is !!!
90/10 eisen…
Ben al een brief aan het schrijven.
kreeg ook te horen op mijn vraag: Kost het normaal dan meer dan € 4000,00 ??? dat er een “ruilbak” in zou gaan.
En verhaal van lagers niet te krijgen o.i.d. kwam er eigenlijk op neer alles nieuw.
Heb verteld dat ik na dit in mijn ogen belachelijke voorstel toch nog even zelf met Opel Nederland zal opnemen en er zo spoedig mogelijk op terug zou komen.
Vind 90/10 eigenlijk ook al teveel ;)23 februari 2015 om 21:18 #18274385Opel Nederland is niet erg happig op garantie reparaties. Ik heb een Astra H gehad waarvan ik vanaf dag 1 al problemen met de automaat had, slecht en ruw schakelen. Ik heb de auto 9 maanden gehad waarvan 6 maanden in de garage en een versnellingsbak specialist en dat allemaal op kosten van de dealer destijds, pas toen de bak helemaal in de puinpoeier gelopen was heb ik via Opel Nederland een nieuwe bak gekregen. Die bak was nog erger als de eerste, niet willen schakelen, ruw schakelen als die wel wilde overschakelen. Bergop bijna stilstaan omdat er niet terug geschakeld werd en dus met de hand moest schakelen (waar dient een automaat anders voor). Gelukkig was de dealer zo coulant dat ik de auto 1 op 1 om kon ruilen voor een jonger exemplaar met handbak, die had weer andere problemen naderhand. Als het buiten regende, regende het binnen ook :shock:
23 februari 2015 om 21:31 #18274386Misschien heb ik een punt dat iedereen (ook Opel) weet, dat die bakken nou niet het geweldigste onderdeel is wat er de afgelopen jaren is geleverd.
Morgen krijg Opel Nederland mijn gedetailleerd verhaal voorzien van een duidelijke mening.
Afwachten hou jullie op de hoogte23 februari 2015 om 21:40 #18274387Voor zover ik het weet is die 80/20 eigen voorstel omdat elke opel dealer individueel opereert. Met 90/10 zou je op 400 euro moeten uitkomen er van uitgaande dat jou reparatie 4000 euro gaat kosten incl. btw.
Als je met Opel Nederland contact opneemt moet je i.i.g. aangeven dat het hun fout is. De auto staat op 40k, en is niet eens 3 jaar oud. Het is de fout van GM dat zij 10 jaar lang de M32 met slechte lagers in productie hebben gehad waar de consument nu, met die regelingen, voor op moet draaien. Gaan ze niet akkoord kan je die 800 euro beter ergens anders besteden, bij van Loon ofzo, dan ben je gegarandeerd dat de bak niet zo snel nog een keer kapot gaat.
23 februari 2015 om 21:50 #18274388@iquick,
Dat is precies wat ik heb opgeschreven.
En ja voor dat geld zou ik (iets) ook verder kunnen kijken.
Hou er ook wel rekening mee dat ze altijd wel iets ( meer) vinden23 februari 2015 om 23:25 #18274389Wat is dat voor poppeknommel dat bij minder als 200.000 der ellende is met de bak?
Als opel een beetje voor zijn/haar merk opkomt en wat goede naam wil houden word die rommel vervangen door iets van betere makelij…..Kostenloos of tegen materiaal kosten.
Als der structureel iets enorms naar de klote gaat zoals een transmissie onder de 2 ton of een motor naar gort of een chassie wat rot is zou ik me als producent schamen,en al zeker als deze rommel haast 7 jaar in productie is geweest (2007/2013) moet der toch ergens een lamp zijn branden dat dit na 40 50 60 70k ellende gaf bij de test auto,s.
Bij de oude Monza/Senators was ook bekent dat de veerpoten rotten de eerste meldingen kwam een jaar of 5/6/7 na release van de eerste bouwjaren binnen Opel heeft dit nooit opgelost enkel productie beeindigd….
24 februari 2015 om 08:17 #18274390:wtf 80/20 belachelijk, de economische levensduur van een bak is veel langer dan de km stand die je nu hebt, ik zou echt eisen dat alles vergoed word zeker als je net uit garantie bent…….
de een na de ander komt met hetzelfde probleem goede kwaliteit hoor :fy1 :fy124 februari 2015 om 11:06 #18274391zijn alle opel 6 bakken in de astra J 1.4 turbo M32 bakken ?
24 februari 2015 om 11:09 #18274392Ja maar ook de 1.6 Turbo en de 1.7cdti kan een M32WR hebben
24 februari 2015 om 11:16 #18274393ik zou niet akkoord gaan met 90/10 , auto heeft 40k gelopen.
ik bleef net zolang doorgaan totdat het 100% vergoed werd met minder nam IK geen genoegen.
24 februari 2015 om 17:16 #18274394Vandaag ieder geval een afspraak gemaakt voor 10 maart
Ook vandaag een contact email met de inhoud van een brief met alle feiten en info waarvan ik denk dat ie relevant is naar de Opel gestuurd. Vooralsnog vriendelijk verzocht het coulance aanbod te her overwegen.Ben benieuwd hoelang het gaat duren en/of ik überhaupt antwoord krijg.
Ben van huis uit een positieve gozer ;)24 februari 2015 om 17:18 #18274395@johanhummer9 wrote:
ik zou niet akkoord gaan met 90/10 , auto heeft 40k gelopen.
ik bleef net zolang doorgaan totdat het 100% vergoed werd met minder nam IK geen genoegen.
Johan jij werkt toch bij een dealer?? hoe zou jij het aanvliegen dan?
gr Jan
24 februari 2015 om 18:27 #18274396@jwvanyperen wrote:
@johanhummer9 wrote:
ik zou niet akkoord gaan met 90/10 , auto heeft 40k gelopen.
ik bleef net zolang doorgaan totdat het 100% vergoed werd met minder nam IK geen genoegen.
Johan jij werkt toch bij een dealer?? hoe zou jij het aanvliegen dan?
gr Jan
nee al een poosje niet meer.
Maar een bak hoort gewoon niet kapot te gaan na 40000 luttlige kilometers en dan kan die bak erom bekend staan maar dat intereseert mij geen zak.
als het mijn auto was ging er een paar brieven naar opel nederland zeggen dat het gewoon abnormaal dat een bak zo snel kapot en dat je gewoon eist dat het volledig vergoed moet worden. En misschien wel dreigen dat je verdere stappen gaat ondernemen , als moet je wel uiteraard op passen of het verstandig is en wanneer dat te zeggen.
Desnoods (social) media bij betrekken , er is geen beter nieuws dan slecht nieuws zeggen ze weleens
24 februari 2015 om 18:37 #18274397dat was/is mijn idee ook
ben benieuwd naar het antwoord24 februari 2015 om 19:22 #18274398Ik heb het al eens aangehaald op FB site van Opel maar dat werdt na 2 dagen al verwijdert…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.