Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › M pech lambda
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2011 om 14:00 #17235906
is dit waar wat er verteld wordt over het verwijderen van de lambda?:hmmz
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=143001&hid=320&lhid=&lvid=&mid=
20 april 2011 om 14:12 #17858927zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.
20 april 2011 om 14:20 #17858928Je kon toch ook een bepaald pinnetjr doorverbinden om de noodloop te vermijden?
20 april 2011 om 14:53 #17858929uitlaadsysteem? wat wil die uitladen? de lambda’s? haha
pen aan massa leggen kon ook, maar weet niet of het bij alle c20xe ecu’s kan?
20 april 2011 om 15:02 #17858930[rquote=1917847&tid=146740&author=sw16v]uitlaadsysteem? wat wil die uitladen? de lambda’s? haha
pen aan massa leggen kon ook, maar weet niet of het bij alle c20xe ecu’s kan?[/rquote]
Eehh… heb je wel gelezen???
20 april 2011 om 15:32 #17858931Lambda loos en katloos…ideaal…en voor 95 ook geen problemen met apk. Co mag dan hoger zijn als normaal ;)
20 april 2011 om 15:51 #17858932is wel alleen voor de m2.5 versie, DIS heeft lambda nodig!
20 april 2011 om 15:58 #17858933Heb wel gelezen, ging enkel alleen voor de m2.5 c20xe uit….
20 april 2011 om 20:15 #17858934als het goed is pin 20 naar massa gooien
hier zou nog geen draad in moeten zitten (middelste rij 1e rechts)klopt dit? (voordat er strax dingen worden opgeblazen :P )
weet niet of hij dan foutmeldingen gaat geven,
lijkt me niet aangezien het een 20xe wordt en gewoon op andere maps gaat lopen.20 april 2011 om 20:17 #17858935[rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]
Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.
20 april 2011 om 20:19 #17858936[rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]
Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.
20 april 2011 om 20:35 #17858937mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.
vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,-
20 april 2011 om 21:51 #17858938[rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.
vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]
hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.20 april 2011 om 22:59 #17858939Inderdaaad heb ik fout omschreven ik bedoelde nietnoodloop, maar de ingeprogrameerde mappen zonder correctie. En je lamda lampje gaat branden. En dat extra vermogen krijg je ook niet door die lambda weg te halen, altans op een ongeblazen motor krijgt men een beter uitlaatflow, dit omdat je de kat kunt verwijderen, dit wordt veel gedaan voor de wat oudere auto’s maar wanneer er een lambda sensor is moet er een kat onder en dus zorgt deze tweak ervoor dat dat niet meer nodig is.
Er staat ook niet dat de vermogenstoename komt doordat de lambda is weggehaald. En de verbranding word weldegelijk anders omdat deze niet meer word aangepast door de lambda. Welliswaar niet onder vollast omdat dan de lambda ook niet word gebruikt. Maar volgensmij rijd je auto NOOIT enkel onder vollast als je op wat voor manier dan ook. Tijdens het optrekken en overschakelen rijd jen amelijk ook niet onder vollast.
De vermogenstoename is te weiten aan het weglaten van de kat en er staat ook tot max 15 pk winst, nou enkel kat alleen weglaten zal dat niet doen, maar er zullen vast wel mappen in worden geprogrameerd die ervoor zullen zorgen dat je meer vermogen krijgt en natuurlijk kun je zelf daarbij ook nog eens bedenken dat als je zonder kat gaat rijden er natuurlijk een vervangend systeem onder moet welke mits goed uitgevoerd ook vermogen winst zullen leveren.
21 april 2011 om 06:25 #17858940[rquote=1918241&tid=146740&author=Haasje17]Inderdaaad heb ik fout omschreven ik bedoelde nietnoodloop, maar de ingeprogrameerde mappen zonder correctie. En je lamda lampje gaat branden. En dat extra vermogen krijg je ook niet door die lambda weg te halen, altans op een ongeblazen motor krijgt men een beter uitlaatflow, dit omdat je de kat kunt verwijderen, dit wordt veel gedaan voor de wat oudere auto’s maar wanneer er een lambda sensor is moet er een kat onder en dus zorgt deze tweak ervoor dat dat niet meer nodig is.
Er staat ook niet dat de vermogenstoename komt doordat de lambda is weggehaald. En de verbranding word weldegelijk anders omdat deze niet meer word aangepast door de lambda. Welliswaar niet onder vollast omdat dan de lambda ook niet word gebruikt. Maar volgensmij rijd je auto NOOIT enkel onder vollast als je op wat voor manier dan ook. Tijdens het optrekken en overschakelen rijd jen amelijk ook niet onder vollast.
De vermogenstoename is te weiten aan het weglaten van de kat en er staat ook tot max 15 pk winst, nou enkel kat alleen weglaten zal dat niet doen, maar er zullen vast wel mappen in worden geprogrameerd die ervoor zullen zorgen dat je meer vermogen krijgt en natuurlijk kun je zelf daarbij ook nog eens bedenken dat als je zonder kat gaat rijden er natuurlijk een vervangend systeem onder moet welke mits goed uitgevoerd ook vermogen winst zullen leveren.
[/rquote]
Ik heb een lambda sensor maar geen Kat hoor.. (C20XE M2.8), Lambda sensor meet alleen de hoeveelheid zuurstof in je uitlaat. Hij zit zelfs voor de katalysator, daarna meet hij dus niks!
Je kan dus gewoon de Kat weghalen zonder problemen. Alleen de APK en politie vinden het misschien minder leuk, maar dat ligt aan de bouwjaar van je auto :jerry
21 april 2011 om 16:10 #17858941[rquote=1918138&tid=146740&author=Miruni][rquote=1917830&tid=146740&author=Haasje17]zij maken van een C20XE gewoon een gechipte 20XE.
De 20XE was standaard zonder lambda en kat en had 6 pk meer meen ik.Nu kun je bij de c20xe de lamda weglaten, maar dan gaat die op noodmappen lopen. In dit geval zal dat dus niet het geval zijn en deze niet in noodloop lopen.
Dus wat er staat klopt inderdaad! Aleeen doen zij er nog zo ongeveer 10 pk bovenop.[/rquote]
Ik heb het al meedere malen in dit forum geschreven maar ik zal het nog een keer vertellen:
Wanneer je de lambdasonde los haalt gaat hij niet in noodloop.
Hij gaat puur op de ingeprogrammeerde waarden lopen zonder de correctiefaktor welke je normaal
Zou hebben als je de lambda zou aansluiten.
Je zou pin 20 aan massa kunnen leggen dan krijg je geen foutcodes meer.
Je krijgt zoals mtech verteld niet meer vermogen omdat de lambda niks doet tijdens vollast.
Bij vollast gaat ie op een “vollast map” lopen. Dat zie je ook echt duidelijk wanneer je de laptop er aan hangt.
Het enigste is dat je een rijkere brandstofmengsel onder deellast kan gaan rijden.
Waardoor je deellast met dezelfde gaspedaalstand iets meer vermogen hebt.
Maar waarom zou je dit doen? Hij word alleen maar onzuiniger en het max. Vermogen word uiteindelijk niet hoger!Ik zie het voordeel niet voor een straatauto.
[/rquote]geld dit verhaal ook vor de c20let?
aangezien de basis van de 2 motoren gelijk zijn.21 april 2011 om 16:21 #17858942kan me niet voorstellen dat ze ook nog mappen gaan veranderen om er vermogen mee te winnen
er staat bij, ook te gebruiken icm chiptuning….. dus dan zit dat er niet bij neem ik aan.
het nieuwe assortiement van m-tech heb ik zo mijn vraag tekens bij.
ook de motersport aandrijfassen voor 400+ pk motoren..
ik meen dat André Botter rijdt met originele kadett assen en die rijdt met 500 pk.
21 april 2011 om 18:19 #17858943[rquote=1918148&tid=146740&author=drakos]mee eens, maar voor een hobbyauto waarbij verbruik niet veel uitmaakt is het altijd mooi meegenomen om beetje extra te hebben.
vraag me alleen wat mtech doet :hmmz. zouden die gewoon draadje aan de binnenkant zetten voor 79,- [/rquote]
hoezo beetje extra? Als je deellast rijd (half gas) dan doe je dat omdat je niet harder wilt.
Dus wat heb je eraan als je met deellast rijker gaat rijden.
Uiteindelijk krijg je niet meer maximaal vermogen.
De chip van mtech heeft waarschijnlijk de lambda correctie kenveld op nul staan. Of de subroutine word uitgeschakeld.21 april 2011 om 20:27 #17858944nu kan ik het verkeerd zien maar als hij onder deellast rijker staat zal hij dus sneller op het gas reageren.
dat je er meer vermogen van krijgt zal je mij niet horen zeggen maar je curve kan wel beinvloed wordenrij zelf zonder kat en sinds de lambda losligt/kapot is, lijkt hij sneller te reageren (let op! lijkt..)
24 april 2011 om 19:02 #17858945haak ik even in.
ik heb een c20xe m2.5 met lambda, zonder kat.
sinds kort een fijne botter groep a eronder, nu rijd ik niet altijd volgas, maar hij moet het ook vaak genoeg wel kunnen.
hij loopt sinds de groep a veel beter, en trekt ook beter op.
wat zijn de voordelen, of ga ik winnen, als ik mijn lambda eruit gooi.
kadett is van 87, dus co haal ik wel.
graag de uitleg in leken taal, snap van die moeilijke woorden geen buil.groeten.
25 april 2011 om 22:28 #17858946Lambda is van nature al een trage regeling, voordat dat ding door heeft dat het mengsel aangepast moet worden is het kwaad al geschied en is de motor door de bestuurder wellicht al vanalles anders aan het doen, snap best dat het zonder de regeling en met goede programmering allemaal beter kan worden….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.