Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lynx84 zn Veccie: We blijven bezig!
- Dit onderwerp bevat 81 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 december 2016om 13:22 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2015 om 16:00 #17274006AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij deze dan mijn eigen topic.
Niet omdat ie nou zo speciaal is aan de buitenkant, maar meer omdat ik er van alles toch aan t veranderen ben.
Veel is al gedaan. Bij deze mijn vorderingen.
Mei 2015:
We hebben een Mondeo stationwagon, oftewel de Daddywagon liefkozend genoemd. Dijk van een wagen, maar toch. Oude liefde roest vaak niet dus nadat de koppeling begon te irriteren op 335DKM de Daddywagon eruit en dezelfde dag nog naar Venlo gereden voor deze Vec:
Een vreselijk saaie Vec c1 maar wel vol canbus en met cd70, climate control en nieuwe stuurwiel.(V-line pakket)
Na enkele weken begon ik me te irriteren aan het onbedienbare navisysteem tijdens het rijden. Via het forum bij Liviu2004 terecht gekomen en heeeeel gauw die veiligheid om laten zetten! Werkt perfect!
Helaas begon ik me na zeer geringe tijd weer te irriteren over de koplampen. Ze waren dof. Polijstsessie deed wonderen!
Voor:
Na:
Hierna gelijk de GTS velgen eronder gezet.
En toen kwam het…Voor de zoveelste keer een pakje drinken omver van de kleine over mn textielen interieur. Was er helemaal klaar mee. Op zoek naar leer dus. Uiteindelijk vol leer gevonden met elektrische verstelling en verwarming en armsteun. Heeeeel mooi wortelhout kreeg ik erbij :wtf :cry Maar goed het leer hebben we en de rest verzinnen we wel wat op.
En ja, memory aan de rechterkant. Komt uit een Engelse Vec. Iemand een oplossing om weg te halen dan hoor ik t graag.
Dan t volgende: Natuurlijk heb ik weer eens niet de voorbereiding voor de stoelverstelling en verwarming liggen. Dus op zoek naar de oplossing. Uiteindelijk vrij simpel de stroomtoevoer voor verstelling ingebouwd. Mijn wagen was voorbereid voor de stoelverwarming tot aan de voetkapjes aan de voorzijde. Vanaf daar een kabelboom op maat laten maken door Plasma van het Vectra C forum. Alles erin gebouwd, Switches erin en t werkt!
Ik begon me te irriteren aan het hout en heb besloten om te wrappen. Zag er leuk uit maar merkte da t gevoel niet goed was. Het was niet origineel. Dus een C2 panelenset gehaald en ingebouwd!
Dashstrip van de C2 was niet passend dus uiteindelijk een passende kleur uit een signum c1 gehaald. Heb ik helaas even geen foto van.
Vervolgens op de sloop een elektrisch dimbare spiegel gehaald. In onwetendheid de kabelboom meegenomen boven het dakhemeltje met regensensor. Kabel van de spiegel is een aparte dus had een complete dakkabel over. Hiermee was gelijk het plannetje gepland voor het volgende maar daar kom ik zo op. Ding ingebouwd echter keek ik aan de buitenkant nog steeds in een bakje met kabels, omdat ik niet de juiste ruit had. Besloten dit tzt op te lossen met folie.
Na dit eerst een nieuwe lampunit ingebouwd. Ik had een enkel lampje zonder opbergvakje in mn hemeltje. Nu eentje met leeslampjes en opbergvakje!
Inmiddels schoon!
Toen voor de zoveelste keer mn cd begon te flippen, weer naar Liviu2004 gegaan en de AUX input in laten bouwen. Helemaal happy! Spotify in de auto!
Hierna ruitschade opgelopen na een aanvaring met een steentje. Nieuwe ruit erin laten zetten en gelijk maar het vlak met sensor erin laten zetten.
Het plannetje wat ik vervolgens had was om de regensensor in te bouwen. Echter, ik zag ook dat automatische verlichting ingebouwd kon worden. Besloten om de kabelboom voor de hemel niet te gebruiken en een nieuwe kabelboom te zoeken met optie tot autolights sensor type EX. Deze aansluiting was kleiner dan mijn JL sensor dus vanochtend de kabelboom en EX sensor eruit getrokken. Hiermee gelijk de parkpilot speaker en zonnekleppen met verlichting meegenomen. Dit ga ik later nog inbouwen alsmede de verlichting achter. Daar komen later fotos van. Eerst op zoek naar de switch!
Keep you posted!
27 oktober 2015 om 17:38 #18300188Lekker bezig geweest hoor!! :thumbup
27 oktober 2015 om 17:47 #18300189Lekker aan het upgraden.
Ben benieuwd naar de volgende mods.27 oktober 2015 om 17:55 #18300190AnoniemLid sinds:
1 January 1970alles op zn tijd. Heb de kabelboom nu liggen en handen jeuken om eraan te beginnen maar ja, werk roept…
27 oktober 2015 om 18:09 #18300191Welkom. Leuk om te lezen zo’n topic. Foto’s er bij maakt het altijd leuker.
Van een kale saaie vec naar steeds mooiere!
Nog plannen voor de buitenkant?
27 oktober 2015 om 20:25 #18300192AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niet heel veel. Moet de wielkasten nog even behandelen want die vertonen wat roest. Het is mn woonwerk auto en de kilometers vliegen erop. Komen nog wel chrome raamranden op.
Klapsleutel is trouwens ook onderweg27 oktober 2015 om 20:28 #18300193idd lekker bezig :) zal dus ook een paar centen gekost hebben denk ik zo dus kom ik op het volgende was het niet verstandiger om die centen te gebruiken voor een opel de reeds al voorzien was van de nodige opties of is het zo dat je het leuker vind om het zelf te doen ???
28 oktober 2015 om 10:20 #18300194Mooie auto inderdaad, mooie kleur, en de upgrades die doen ‘t ‘m wel moet ik zeggen ! zeker zo’n interieur en die koplampen die zo opgeknapt zijn.. :thumbup
Leuk en indrukwekkend om te zien wat je allemaal zoal inbouwt aan mooie optie’s ! Erg gaaf.@lynx84 wrote:
Bij deze dan mijn eigen topic.
…. maar toch. Oude liefde roest vaak niet..
Tja dit is misschien een te makkelijke inkopper, maar mijn oude liefde is de Astra F, en die willen toch wel roesten :jerry
28 oktober 2015 om 11:05 #18300195Lekker bezig!
Btw.: ik vind dat met die Wrap nog niet eens heel verkeerd staan ;)
28 oktober 2015 om 16:28 #18300196AnoniemLid sinds:
1 January 1970Komt er inderdaad op neer dat ik alles leuk vind om zelf te doen. Plus dat ik door dit forum en de how to’s van t Vectra-c forum getriggerd wordt haha. Had ik m zo kunnen kopen? Ja, echter de opties die ik er nu in heb kosten nauwelijks wat op t interieur na. Spiegeltje en kabelboom met sensor en verlichte zonnekleppen kostte me in totaal 4 tientjes bijvoorbeeld.
Ps: heb nog wel een kabel over nu voor een JL(regen)sensor. Overige opties die eraan zitten zijn iig verlichte zonnekleppen. Tevens een kabel voor de elektrische binnenspiegel. Spiegel eventueel ook te regelen nog. Iemand interesse?
29 oktober 2015 om 13:38 #18300197:wors Hulde :wors
We want mod’s :jerry & :kewlpics
Groet jraaf
29 oktober 2015 om 13:42 #18300198Ziet er allemaal netjes uit. :thumb
29 oktober 2015 om 18:33 #18300199AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag weer bezig geweest. QRS kabelboom erin gelepeld en alles eraan vast gekoppeld. Opcom eraan en geactiveerd. Resultaat? Regensensor werkt zoals t hoort(interval standje slak dan schiet ie vanzelf aan bij regen). Voor de lichtsensor eerst nog even een schakelaar halen en dan naar Liviu. Verder verlichte zonneschermen erin geplaatst.
Next to do: verlichting achter aansluiten
Chrome window strips
Kijken of parkpilot te doen is. Donor heeft alles zitten. Alleen even kijken wat ik allemaal moet doen.Module
Sensoren en bedrading naar REC
Speaker heb ik
Programmeren
Verder nog even de how to bekijken31 oktober 2015 om 13:10 #18300200AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gisteren vlak voor m’n nachtdienst nog even bij Liviu geweest voor het programmeren van m’n BCM. Nu alleen de switch nog. Verder nog een vraag:
Zou iemand voor mij kunnen opmeten wat de afstand is van de S van het GTS logo op de kofferbak en de zijkant(rechts)? Maw vanaf de rechterkant opmeten totdat ie t logo raakt? Heb een GTS logo die ik erop wil hebben
31 oktober 2015 om 13:23 #183002014 CM
31 oktober 2015 om 16:37 #18300202AnoniemLid sinds:
1 January 1970Top dankjewel! Kan ik m erop plakken
31 oktober 2015 om 17:26 #18300203Graag gedaan
4 november 2015 om 09:20 #18300204AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gisteren de switch geplaatst. Had in eerste instantie wat vage problemen. Eerst stond de verlichting continu aan op auto. Was ietwat in de namiddag dus kon te maken hebben daarmee. Fel lampje van m’n telefoon erboven maar geen verandering. Blijkbaar weet dat ding wat led is;). Vanochtend weer geprobeerd. Auto starten, licht op auto en da lampen zijn uit. Hand boven de sensor en ze schieten aan maar gaan niet meer uit. Was toch al behoorlijk licht. Besloten om m nu aan de opcom te hangen en te kijken voor bijzonderheden maar wat denk je? Kom thuis, probeer t nog eens en t werkt allemaal perfect. Hand op de sensor, licht aan, hand van de sensor af, licht uit. Zal wel te maken hebben met gevoeligheid van de sensor.
Maar goed, we hebben eindelijk auto lights en regensensor!
4 november 2015 om 15:56 #18300205Klopt de licht sensor is af en toe erg vaag.
Zo reed ik zaterdag ochtend met volle zon even een korte tunnel in. Lampen gaan aan zo als het hoort.
Tunnel uit lampen gaan niet meer uit.Terug weg werkt het wel gewoon goed. :hmmz
Wat wel fijn is als je ook een regen sensor hebt, dan gaan de lampen ook automatische aan als de regensensor de ruiten wissers aan zet.
4 november 2015 om 20:45 #18300206AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan zal t wel een eigenschap ervan zijn. Vanmiddag ook idd, kwam de tunnel uit en bleef die aanstaan, terwijl ik eerst 4x geen probleem had in dezelfde rit. Volgens mij gaan de lampen bij mij niet aan met de ruitenwisser. Zal er eens op letten…
4 november 2015 om 20:52 #18300207De ruitenwissers moeten dan wel in de continu modus zitten.
Bij interval blijven bij mij de lampen uit.4 november 2015 om 20:54 #18300208AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok, maar in continu modus heb je toch niets aan je regensensor? Dan gaat ie toch sowieso?
4 november 2015 om 20:56 #18300209Ik bedoel dat de regen sensor de wissers continu aan zet zonder tussen pauze. Zeg maar wat de 2de stand van de ruiten wisser zal zijn.
5 november 2015 om 06:03 #18300210AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ok op die manier nu snap ik m. Veel regenval, continu wissen en de lampen schieten aan
5 november 2015 om 09:17 #18300211AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hehe eindelijk na een maand wachten m’n Flip key binnen.
PAST IE NIET!
Stond niet omschreven dat ie niet geschikt was voor ombouw pre facelift sleutel naar facelift.
Jammer maar helaas. Maar weer te koop gezet…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.