Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Luxe probleem!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2010 om 20:21 #17219390
Net geprobeerd Astra VXR 322mm systeem op mn astra G te monteren, lukte allemaal perfect en alles past…
totdat..
ik probeerde mn 17″ BBS RX velg erop te doen… shiiiiit komt tegen de binnenkant van mn spaken aan! Wat heb ik nu nodig? Velgen met een hogere of lagere ET waarde? Ik wil niet met spoorverbreders gaan rijden!
30 maart 2010 om 20:36 #17649525wrom niet? zulke dikke hoeven er niet tussen ofwel?
30 maart 2010 om 20:41 #17649526Lagere ET staat meer naar buiten.
De ET kan wel gelijk blijven als je dat wil, het gaat om de vorm van de velg.
30 maart 2010 om 20:43 #1764952718″ velgen hoeft niet meteen de oplossing te zijn als de ET waarde hetzelfde is? Een Astra VXR rijdt standaard al met 19″!
30 maart 2010 om 20:45 #17649528Je zegt zelf dat de velg met de spaak tegen de klauw komt, dan heb je toch geen 18 inch nodig ?
Je kunt wel een andere ET waarde velgen nemen, maar het gaat toch om de vorm van de velg, want een 18 inch cup velg kan bijvoorbeeld ook niet passen op grote remmen.
30 maart 2010 om 20:48 #17649529VXR wiel is 19″ ET43 en daar passen de remmen. Mn BBS zijn ET35 als ik t goed heb… makes no sense?
Edit, zouden ET47 moeten zijn!
30 maart 2010 om 21:20 #17649530Wat wil je nu precies weten, want we houden nu een wiel discussie in een motorblok gedeelte :wtf
30 maart 2010 om 21:23 #17649531hehe true, my bad!
Mods verplaats deze ff!
31 maart 2010 om 13:03 #17649532naar mijn mening zegt et waarde niet veel over of het wel of niet past. het gaat gewoon om de vorm van de velg.
je hebt velgen met een hoge et waarde met een klein velg-bed en een lage J waarde.
en die samen bepalen wel hoe ver je hart naar binnen of buiten staat tov je wiel.31 maart 2010 om 13:22 #17649533ET zegt alleen hoe ver het hart vd velg naar binnen of buiten steekt.
Als de spaken bijv. aan het eind (waar de klauw zit) naar binnen bollen dan gaat een verder juiste ET en maat niet passen.31 maart 2010 om 15:04 #17649534Zijn de klauwen erg veel te groot/dik , als het niet al te veel is kun je misschien wat
v/d klauw laten af draaien of slijpen.
Het is niet de kant waar de vloeistof zit die aanloopt dus misschien gaat dit wel ,
al zou ik er geen centimeters proberen van af te halen want dan verzwak je
de boel serieus.Succes en groet Marcel.
31 maart 2010 om 15:29 #17649535het is een combi van alles. et, j waarde et velghart.
zo passen alle 14 inches op c20xe remmen, maar 14 inch corsa a gsi wieltjes weer niet door de maten.
31 maart 2010 om 15:44 #17649536Deze gaan t worden…. ET35 en 18″ zou goed moeten zijn..
31 maart 2010 om 15:53 #17649537ik rij nu met ET35 18 inch. met 308mm schijven paste dit ruimschoots, dus ik denk dat jou vxr remmen ook wel moeten passen …
super mooie velgen overigens die je op het oog hebt, is ook wel mijn smaak :)
31 maart 2010 om 15:56 #17649538Die BBS RX 17″ ET47 past ook met 308 systeem, zit immers standaard op mn auto..
1 april 2010 om 23:06 #17649539Luxe probleem ?
Heb 330 mm. schijven met 4 zuigerige remklauwen passend in dezelfde wielen..
Zelfs 340+ mm. met 6 zuigerige klauwen lukt ook.. Kwestie van de juiste spullen.Dat VXR gebeuren is ten eerste enkel zuigerig, behoorlijk groot en grof spul in vergelijking met de betere meerzuigerige klauwen. Daarbij de doseerbaarheid haalt het ook niet bij meer zuigerig is mijn ervaring. Als je voor makkelijk en p&p gaat, ja dan loop je tegen dat soort zaken aan.
Ik had er een paar honderd euro meer tegen aan gegooid voor een remsysteem van Hi spec / AP / Brembo, etc. etc. heb je perfecte doseerbaarheid, maar belangrijker nog, je kan met de bellhouses en brackets wat doen ten aanzien van offset.
2 april 2010 om 09:21 #17649540Wat mij nou opvalt er word driftig met ET waarde,s gegooid maar er word niet verteld hoe groot het vershil is je wilt niet met spoor verbreders rijden maar hoeveel zou er tussen moeten ????? is het op te lossen met ??3 mm zou je die denk ik ook elders kunnen stelen toch .
en wat al genoemd is als het niet te veel is wat weg slijpen van de remklauwen de hoge nokken . de klauw vertrekt toch naar binnen bij het slijten van de blokken .
2 april 2010 om 09:27 #17649541origineel gepost door Baas J.
…
Ik wil niet met spoorverbreders gaan rijden!En wat is het verschil met velgen met een lagere ET-waarde?
Je krijgt hetzelfde hefboom principe (kracht x arm) op je wiellager als met andere velgen hoor.als je er een spacer tussen zet van een mm of 5 met een iets langere wielbout dan ben je er toch al.
2 april 2010 om 17:41 #17649542Of als het meer een mm of 2 is ofzo, gewoon je remblokken iets afschuren, dan valt de klauw automatisch verder naar binnen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.