Forumindex › Forums › Modellen › Omega › "Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 20:34 #17499131
Op marktplaats staat een blok voor €750,-
http://link.marktplaats.nl/509718741″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gr Jack
29 december 2011 om 20:52 #17499132Wat ik niet snap is wat je met een omega nog bij een dealer doet?
ik weet zeker dat als je marktplaats afzoekt
of wat belletjes pleegt naar sloperijen voor een ander blok
en die door een zelfstandige garage laat inbouwen
je voor een kwart van de prijs klaar bent, of minder
heb foto’s gezien en de carosserie ziet er goed uit :thumb
bij een volgende moet je het maar weer afwachten hoe de staat van onderhoud ismario
29 december 2011 om 21:22 #17499133We hebben vanmiddag ff voor 495 euro een
Renault Safrane – 2.0 Automaat 5drs. Rte Alize uit 13-11-1998, 267.067 km, Benzine, Hatchback, Automaat, Zwart
gekocht… Kunnen we tenminste weer ff rijden en … SPAREN VOOR EEN ANDERE OMEGA!Onze Omega staat sinds vanmorgen weer voor onze deur. Hij is nog niet geschorst….
Dat gaan we morgen ff doen…………
En hij blijft hier nog wel ff staan, maar we gaan ons nu eerst ff richten op de andere auto, daar moet ook nog wel iets aan worden gedaan…. dus… gaat wel goedkomen….
En wbt ander motorblok…. er zijn wel meer dingen die aan vervanging toe waren… met name voor wat stangen en rubbers of zo… weet niet precies hoe dat allemaal heet……
En motorblok… 750 eur… dat is voor ons helaas nu TE duur… die 500 van vanmiddag was al een uitgave waar wij de rest van de maand zuinig mee door moeten doen!
En dan is dat blok nog lang niet ingebouwd, bovendien kan dat bij ons thuis niet, dus moet er weer gesleept worden….Al met al………. we laten het ff rusten en gaan er rustig over nadenken. … We willen graag weer een Omega weer terug, dus gaan we er nu voor sparen en kunnen we onze huidige Omega als donor gebruiken. En ja… we gaan hem wel wat hoger zetten, zodat hij niet op de banden rust… Komt allemaal goed!
29 december 2011 om 22:04 #17499134Jack,
Bedankt voor de tip.
Helaas moet ik het eens zijn met mijn vrouw, het zit er even niet in.
Ik zou graag de Omega weer zien rijden, want de toen we hem vanmiddag naar huis terug gesleept hadden, moest ik toch wel ff zuchten… :( …de laatste??? rit….
Het blok is idd niet duur en ziet er netjes uit.
Als dat blok idd vervangen zou worden, dan kan ik natuurlijk ook makkelijker bij de turbo, die ook wat mankementen vertoont (piepen, tenminste men/ wij denken dat het de turbo is).
Ik ga sparen en hopen op nog zo’n advertentie….
Ik, we, houden jullie op de hoogte!!!!30 december 2011 om 22:42 #17499135Ik persoonlijk zou voor een ander blok gaan, bijvoorbeeld dat blok wat Jack door stuurde kan je altijd mee krijgen voor 500 600,- niet iedereen staat nu te bespringen om een 2.5 blok te kopen.
Inbouwen zou ik door een zelfstandige garage laten doen, of iemand van hier op het forum wat het misschien wil doen voor een leuk prijsje.
Dadelijk ben je ook weer 2000 tot 4000,- kwijt voor een nieuwe omega.
Nu weet je tenminste wat je hebt aan je omega, bij een nieuwere kan je ook binnen 5000km tegen allerlei reparaties aanlopen.1 januari 2012 om 15:08 #17499137eens moet je afscheid nemen van alles he op =op
1 januari 2012 om 15:17 #17499136@baboe wrote:
eens moet je afscheid nemen van alles he op =op
Gelul :jerry
vertel dit maar tegen de manta en kadett mannen :jerry1 januari 2012 om 18:01 #17499138als het geld op is lijkt het me tog simpel
1 januari 2012 om 18:24 #17499139@baboe wrote:
als het geld op is lijkt het me tog simpel
Alweer gelul…
De omega zou blijven staan en fungeren als donor, lees ff terug
Beste mensen rijden tijdelijk een andere auto om te sparen voor een andere Omega
Ik vind dus dat ze dan beter deze kunnen opknappen
En ik denk niet nee ik WEET dat deze auto voor de prijs van een andere weer in technische topstaat te brengen is
Alleen moet je dan niet bij de opel dealer zijn ;) :puke
Bij een andere Omega moet je dit maar weer afwachten
Als het mijne zou zijn stond er al een ander blok klaar om er in gelepeld te worden
Ga voor mn astra zelfs een x16xe op reserve aanschaffen, voor het geval dat ;)
En doe alles gewoon nog lekker op de stoep, pilsje er bij :thumbPlus je schrijft, “Eens moet je afscheid nemen van alles”
Dit is gewoon helemaal NIET waarals ze omgeving tilburg hadden gewoond had ik het wel willen doen
Mario
1 januari 2012 om 19:24 #17499140Wij gaan dus voor een ander blok!
Hij staat nog steeds voor onze deur en het is niet om aan te zien dat dit mooie voertuig bij de sloop zou belanden!
We hebben nu even een tijdelijke andere auto gekocht voor 500 euro, dit geeft ons rust en ruimte om de Omega helemaal in goede staat te brengen!
Hoe-Wie-Wat-Waar-Wanneer … daar gaan we deze week eens rustig over nadenken! Nu we een ander scheurijzer hebben, hebben we er geen haast (meer) mee, tenzij de tijdelijke auto het niet zou halen tot de zomer… hihi…1 januari 2012 om 20:47 #17499141Mooi dat de omega niet op de schroot beland :thumb
1 januari 2012 om 20:56 #17499142Top! Weer een Omega gered. Zoals beloofd ga ik morgen bij mij in de buurt even kijken bij die Opel sloperij, als er wat staat hoor heet wel.
2 januari 2012 om 15:03 #17499143Beter dat jullie hem houden, veel succes ermee.
2 januari 2012 om 15:56 #17499144:wors :thumb
8 januari 2012 om 11:00 #17499112Hoe staan de zaken ervoor met de omega?
10 februari 2012 om 21:46 #17499145Volgens mij slecht?
11 februari 2012 om 22:56 #17499146heb ook ditzelfde probleem gehad,ook het blok kapot en had de auto net anderhalf jaar moet wel erbij vermelden dat dit een 2.5 dt is,de meeste zeiden dit blok krijg je niet kapot taxi,s rijden er 5 ton mee maarja helaas had net 250.000 gelopen maar vond het eigenlijk jammer om de auto weg te doen de auto heeft echt alle luxe(executive uitvoering)dus een oudere zelfde auto gekocht voor 750 euro en ben bij verschillende garages geweest,daar waren er af en toe bij die nog meer herrie maakten dan het kapotte blok
en inmiddels wel een afspraak gemaakt met jack om de moter om te bouwen en dit is in april naar alle tevredenheid gebeurd
schorsen kost 75 euro en kan je via internet doen,die van mij is 4 maanden geschorst geweest,dus als je ergens goedkoop een blok kunt kopen zou ik hem niet weg doen,klik maar eens op deze link http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=53&t=1969″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gr mart7 april 2012 om 15:29 #17499147Ben toch wel nieuwsgierig hoe het nou met de omega is :hmmz
21 april 2012 om 16:19 #17499148Oké! Hier ben ik weer!
Na een tijdje met die ‘geweldige’ (NOT) Renault Safrane te hebben gereden op benzine, is het nu echt tijd voor wat anders………
De Safrane ging na een week of zo stuk door op (blijkbaar) 3 cylinders te gaan lopen… en gezien het feit dat mijn man wel heel veel km rijdt, zijn de benzinekosten niet te overzien… schrik niet: €600 in 1 mnd…. OEPS>
Deze moet er heel rap uit!Onze Omega is inmiddels allang geschorst, maar staat wel nog voor onze deur…
We hebben gekeken om op LPG te gaan rijden, echter is het zoeken naar een speld in een hooiberg om een goede Omega op LPG te vinden die ook nog een BEETJE goed is…
We zijn vanmiddag in Lichtenvoorde gaan kijken, daar staat er een op LPG, maar … we hadden bij de eerste aanblik al zoiets van: Nee, dit is verre van ver qua prijs-kwaliteit verhouding… Hebben er even mee gereden, maar jeetje, deze trok net zo traag op als onze huidige Renault…
En voor in de auto was het enorm verhoogd, geen idee wat dáár onder lag… maar was niet prettig als passagier.
Ook de buitenkant zag er niet echt meer uit… Hij rook erg naar sigarettenlucht en hij had een km stand van 329.000….
Daar mijn man veel rijdt loopt dit snel op en … we hadden gewoon het idee dat als we deze zouden kopen, dat we dan snel weer opzoek moeten gaan naar een andere.Tja. Als er geen LPG is, dan Diesel….
Maar goed, ons budget is momenteel 2000…. En we hebben onze Rode Omega eventueel als donor, want we (vooral ik) hebben wel rond gekeken, maar die NDCD 2015 zou van de rode dan overgezet moeten worden naar die Omega, want die zit er vrijwel nergens in…Tja en dan de optie nieuw motorblok… Ergens twijfelen we daar ook weer aan…
Maar die Renault moet er kost op wat het kost uit, want dit gaat zo niet verder qua brandstof en we hebben geen idee hoe we een 4e cylinder zouden moeten maken…
Dan hebben we nog de optie om gewoon een heel ander merk auto te gaan kopen… maar ja… wat dan met onze Omega?
Al met al.. het is een lastig punt…
Er staan genoeg Omega B2 op internet, maar ja… welke is nou die goeie!
We zijn paar weken geleden ook nog in Breda naar een B1 wezen kijken… maar goed, ook daar weer een twijfel… is zowiezo een B1, dus overzetten van de B2 kan niet veel, APK verloopt daar in mei al en echt moeders mooiste was het ook weer niet…Al met al, we hebben nu 2 proefritten gehad met Omega op LPG… maar 2x niet echt ons succes…
Dus ja, dan maar weer op zoek naar Diesel misschien………….. maar ook daar… pfff… de een heeft een hoge km stand en kost 3000 en de ander heeft lagere km stand en is goedkoper… en een aantal zijn weer te ver weg om ‘even’ langs te gaan….
Kost toch weer hoop tijd en ook geld ivm die dure benzinebak die we nu hebben!Mocht iemand nog een tip hebben………… Graag…
Maar dit dus de situatie zoals hij nu is… toch weer op zoek naar een andere Omega, liefst snel, want die maandelijkse kosten zijn gewoon niet te betalen… dus een ander motorblok in de huidige is eigenlijk geen optie meer, dat gaat gewoon te lang duren allemaal!
En dan willen we onze rode omega eventueel als donor gebruiken voor bijv. het interieur, de NDCD 2015 met autotelefoon etc… en weet ik veel wat nog meer onderdelen… Al zijn het remblokjes…Tja en verder weet ik het eventjes niet meer
Ons budget is momenteel maximaal 2000… en mijn man rijdt 1000 km per week (als hij 5 dagen op en neer naar zijn werk gaat…)Tot zover maar weer!
22 april 2012 om 08:42 #17499149renault er uit trappen
voor 500 euro een corsa b 1.7td kopen
omega laten voorzien van fris blokkie
als die klaar is de corsa er weer uitwalla omega weer op de weg
en jullie hebben niet zonder vervoer gezeten :thumb22 april 2012 om 09:54 #17499150@trashmetal wrote:
renault er uit trappen
voor 500 euro een corsa b 1.7td kopen
omega laten voorzien van fris blokkie
als die klaar is de corsa er weer uitwalla omega weer op de weg
en jullie hebben niet zonder vervoer gezeten :thumbDan zal je toch echt zelf die 1.7TD motor erin moeten hangen Trashmetal..
De Corsa-B is met 3 diesels geleverd geweest..
1.5D
1.5TD
1.7Dde Isuzu 1.7 turbo-intercooler is alleen geleverd in de Astra-F / Vectra-A en B
Willem
22 april 2012 om 10:06 #17499151de corsamotor bedoelde ik niet als donor
maar als tijdelijke auto tot de omega weer een goede 2.5 motor heeft22 april 2012 om 10:19 #17499152@trashmetal wrote:
de corsamotor bedoelde ik niet als donor
maar als tijdelijke auto tot de omega weer een goede 2.5 motor heeftJij laat ze dan zoeken naar een auto / motor combinatie die nooit geleverd is..
willem
22 april 2012 om 10:25 #17499153laat ik het dan anders formuleren
tijdelijk een ander goedkoop klein autotje kopen voor 500 max
en de omega tzt laten voorzien van andere motor22 april 2012 om 13:52 #17499154Ik zelf zou die omega ook niet meer weg doen.
Stel je wilt dadelijk een nieuwe omega pak weg voor 1500,- je weet natuurlijk niet welke kosten hier boven op komen als je dadelijk 2maand met die omega gaat rijden.
Voor die 1500,- heb je al een mooi fris blok met veel minder kms en je weet tenminste wat je hebt aan je auto. Denk een motor en motorswap dat dit wel onder de 1500,- gaat kosten.
En voor tijdelijk een corsa b diesel of astra f diesel die heb je al voor 400,- 600,- en weinig kosten in de wegenbelasting.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.