Forumindex › Forums › Modellen › Omega › "Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2009 om 20:27 #17499105
Dit was het probleem
Omschreven door Spoelie:ze hadden de remschijven wel vervangen maar de blokken niet tevens zit er in de rechter remslang een verstopping zodat de remklauw blijft hangen.de rechterdraagarm liggen de bussen uit en met de banden was het net al zo erg voor winterbanden in de maat 215/55/16 en achter de maat 225/55/16 en waren allemaal scheef afgesleten en zat er giga veel hoogteslag in
Dus… duidelijk nu?
Fijn dat hij het even omschreef, want ik heb er nog geen 10e deel van onthouden…2 november 2009 om 21:55 #17499106Zow… je al Spoelie wel dankbaar zijn, en dat reed zeker wel lekker naar huis zonder
dat gebibber als je remde.:thumbup
Bij de gagare waar je eerst kwam zijn het dan wel klunsen zeg!!!!!!:cry
Als je remschijven vervangen worden horen daar ook nieuwe blokken bij en dan de rest wat je
opnoemde phoeeeeeee.
Maar goed jullie zijn weer geholpen, en nu genieten he?gr
Aart20 december 2009 om 00:22 #17499107Even een winters plaatje van onze auto…. op 17-12-2009 :o
De eerste paar centimeters sneeuw waren toen net gevallen… later kregen we nog meer sneeuw!
12 mei 2010 om 12:48 #17499108Zo, ik zag dat we op 23 oktober de 300.000 hebben gehaald… Iets meer dan een half jaar later kan ik je deze foto posten:
Dit was op 08-05-2010:
En dan te bedenken dat we nu helemaal niet veel rijden….
19 november 2011 om 22:30 #17499111Leeft de omega nog?
18 december 2011 om 10:05 #17499109We hebben een probleem met de auto…
Afgelopen dagen rook ik al een sterke uitlaat geur in de auto, met name bij starten en ook kwam het binnen als we stilstonden voor verkeerslicht. We konden er niks aan zien.
Vanmorgen bleek de auto niet meer te starten en na het zovaak geprobeerd te hebben dat de accu leeg was, heeft een buurman hem opgestart.Hij startte daardoor meteen, maar meteen kwam er ontiegelijk veel rook (uitlaat) uit de de motor, rechtsboven van het motorblok…
De auto sloeg na die rook ook meteen af….
Daarna hebben we de wegenwacht maar gebeld en die heeft het volgende geconstateerd:– Er blijkt diesel in de motorolie te zitten… (Zou dat er al in hebben gezeten of is dat er vanmorgen bijgekomen doordat we zovaak hebben geprobeerd te starten?)
– En hij gaf aan of de motor nog los zit d.m.v. de krukas te verdraaien…
– Mogelijke oorzaken konden zijn: Lekkages bij de verstuivers of ergerOnze vraag is: Kennen jullie dit probleem en ook vooral, hoe komt er nou eigenlijk diesel in de motorolie??
En wat zullen de eventuele gevolgen/kosten zijn voor dit probleem?Tevens… verliezen we ook al een paar weken koelvloeistof…. We vullen dit bij en dan gaat het goed…. MAAR zodra ik een paar keer flink optrek, blijk ik daarna weer mijn koelvloeistof kwijt te zijn.
We hadden er de eerste keer van dat anti-lek spul ingegooid…. Dat hielp, tot ik na een paar weken dus weer eens haast had en vlug optrok met warme motor. Toen kreeg ik dus weer die melding.
Nu blijft die melding weer, dus zullen we wel weer het anti-lekspul er in moeten doen. Maar… hoe kan het dat als je even paar keer pittig optrekt, dat dat je dan je koelvloeistof verliest?En al eerdere problemen zijn:
– Slippende geleiderol (dus altijd het gegil van de V-snaar)
– Soms het idee hebben alsof je over ribbels rijdt op de weg! We dachten eerst ook dat het aan de weg lag, maar… dat blijkt dus aan onze auto te liggen! Net of je over een klein stukje afgeschaafd wegdek rijdt, of met kleine ribbels er op…) Geen idee wat DAT zou kunnen zijn…Maar goed, het eerste punt, waar de wegenwacht voor kwam, is belangrijker!
Hopelijk heeft iemand enig idee en ook hoe we het moeten aanpakken…
Groetjes Ludwig en Saïma
Model Omega: Opel Omega B2 Caravan 2002 Y2.5DT Automaat Executive edition Leer
Met ruim 389.000 op de teller…En we rijden er doordeweeks dagelijks ritten van 160 km mee… (2x 80 km)18 december 2011 om 18:30 #17499114Hai, hai,
Volg met veel plezier al een tijdje je post’s…. :D
Kan je enthousiasme zeker waarderen, rij zelf alweer een tijdje met een 3.0 v6 sport ‘2000.Heerlijk.
Wat vervelend voor je (jullie) deze laatste problemen, persoonlijk zeg ik een gescheurde kop….
Rook/damp, diesel in de olie….oei.Zit er ook olie/diesel in de koelvloeistof?
Mocht de kop gescheurd zijn is denk ik de goedkoopste oplossing een goede kop ergens op de kop te tikken.
Wel even rekening houden met olie/koelvloeistof spoelen/verversen incl filters en natuurlijk pakkingen/kopbouten ivm het vervangen van de kop.De geleiderol pak je gelijk mee, de ribbels moet je echt zoeken in je ophanging/voortrein, spoort de auto nog goed? Geen gerammel als je bv een drempel op rijd?
Hopelijk komt het goed!!! :D
18 december 2011 om 18:52 #17499115lijkt me eerder koppakking dan kop gescheurd
18 december 2011 om 19:17 #17499116@ Opel Power 89
Hoop het echt voor Saima, dat zou het mooiste zijn (het minst erge van de twee kwaden :( ) maar als ik zo de klachten hoor, rook uitlaat/blok, start problemen, denk ik eerder aan de kop zelf.
Of de pakking is er echt voor een deel volledig uit, dat zou bovenstaand ook verklaren, links om/rechtsom eerst die kop er maar vanaf.19 december 2011 om 09:01 #17499117Bedankt voor de reacties,
Dat doet ons nu echt even goed, waren niet in een leuke stemming.Vandaag eerst maar eens kijken of de motor niet vast geslagen is, door in de neutraalstand de krukaspoelie te draaien.
Laten we hopen, dat dat lukt.
Dan bel ik een aantal Opel garages op, om te kijken wat het testen etc kost en eventueel het herstel.
Als het de koppakking is, ben ik blij…..als er niet meer kapot is.
Ik ben bang, dat dit mij niet zelf gaat lukken, stel dat ik een bout etc overhoud….
Buiten de motor om durf ik het wel aan…..
Eens kijken of er een VOD in de buurt van Arnhem/ Nijmegen is, want welke is nu vriendelijk, aangezien er genoeg OD’s zijn….Het zou zonde zijn, als er meer kapot is. Deze Omega is een leuke fijne auto…..
Groetejs Ludwig, man van Saïma.
19 december 2011 om 09:41 #17499118Hoop het echt voor jullie… :D dat als er iets aan de hand is, het dan de pakking is, of iets minder erg natuurlijk….
Een koppakking vervangen is in principe met wat geduld en aandacht zelf te doen, misschien dat er in de how to’s…nog wat staat?
In de handel zijn er zat kant en klare set’s te koop aan pakkingen, kopbouten en extra benodigdheden.
Probleem is toch het aandraaien van de bouten, dat luistert letterlijk nauw en moet op een bepaalde spanning met een moment sleutel.
Denk persoonlijk niet dat de kop gevlakt hoeft te worden, misschien dat anderen een andere mening hebben?Eerst maar eens afwachten wat onze vod zegt. :(
19 december 2011 om 12:10 #17499119Op dit moment is hij zojuist laten afgeslepen via de ANWB naar een (hopelijk V-)OD, René Hieltjes in Elden.
Dat is precies 2,1 km vanaf ons huis als je met de auto zou gaan! Met de fiets is het precies 2 km… hihiLudwig kon er hier op straat gewoon niks mee beginnen…. Hij kan nergens bij en het leek ons verstandiger om hem maar af te laten slepen naar de VOD… Ludwig is meegereden en ik hoor van hem straks wel wat ze er daar van zullen zeggen…..
Wat wel echt lekker lullig was:
Ludwig zei, dan en dan komen ze. Ik had de auto van binnen al helemaal opgeruimd en dacht, dan poets ik de auto ff snel, want hij zag er totaal niet uit…. viezer dan vies… ff snel met 1 teiltje en velgenborstel de velgen doen en ander sopje met autospons de auto en dan, was mijn idee, dan gooi ik er ff 2 emmers water over en vind ik het wel best. Tuinslang kon niet, daar hij niet precies voor ons huis stond, maar op precies 30 meter afstand…
Heb ik net de auto helemaal ingesopt….. kwam de sleepdienst al! OEPS… Dus met de auto vol schuim werd hij er opgezet! In de zon droogde het wel snel, maar hij zag er nu nog lelijker uit… hahaha!Ach, kleinigheidje hou je toch, ik ben nu meer benieuwd naar het probleem en naar de kosten…
Saïma
19 december 2011 om 12:54 #17499120“…….op hoop van zegen…….!”
19 december 2011 om 12:57 #17499121Hoor je het vandaag nog…..? :shock:
19 december 2011 om 18:11 #17499122Helaas nog geen antwoord.
20 december 2011 om 08:33 #17499113Nou… het verlossende antwoord is er…
De motor is vastgeslagen en de VOD zei dat reparatie het niet meer waard zal zijn………………….
Tja… wat nu?
We hoorden het zojuist, dus ja, kan nog niet echt goed er op reageren, moet het eerst even laten bezinken.
Onze opties die we in gedachten hebben zijn:
* Auto in onderdelen verkopen (o.a. interieur, leder en die navigatie etc (ff naam kwijt)
* We hebben op MP een andere auto gezien (Als die er nog op staat) , waar turbo van stuk zou zijn. Zou deze te vervangen zijn met onze huidige turbo als donor??? Deze auto: http://link.marktplaats.nl/506675710″ onclick=”window.open(this.href);return false; (Als de link plaatsen NIET mag, verwijder hem dan maar…en mijn excuses)
* Tijdelijk een kleinere auto kopen en sparen voor een andere Omega ergens in het voorjaar/zomer met vakantie/belastingteruggave….
Tot die tijd hebben we veel minder autokosten wbt wegenbelasting en verbruik…..Maar goed, onze huidige auto…. Wat zou ik er nog voor kunnen krijgen als ik het in onderdelen zou gaan verkopen????
Iemand enig idee??Helaas moet ik om 10u met de bus mee naar een afspraak en ben ik pas eind van de middag weer online en hopelijk hebben we dan wat meer ideetjes en jullie mogen maar al te graag met ons meedenken!
Ook mag je met ons mee rondkijken voor een andere Omega B2 Station Diesel (tja, mijn man moet 160 km per dag rijden, Arnhem-Eindhoven… of is gas nog een optie??? ) dus heb je nog een tip… GRAAG
Of een ander klein tijdelijk autootje… merk maakt niet uit, wel graag LPG of Diesel…..Enne… een vastgeslagen motor… is die dan ècht overleden???
Groetjes Saïma en ook van Ludwig!
20 december 2011 om 16:42 #17499123Opzicht is die wagen nog in pracht staat.
Ook niet gedacht om het blok te repareren of verwisselen met een donor blok?
Blok met minder kms kosten schat ik tussen de 300 600,- dan nog eens het uit en inbouwen bij een garage kost ook paar 100,-, of je moet al iemand hebben in de vrienden kring wat het voor een appel en eitje doet.Effe de rest afwachten wat zei er van vinden.
21 december 2011 om 12:39 #17499124Nou… we hebben geïnformeerd waar ze een blok te koop hebben:
1750 euro motor, 3 maanden garantie, 117.000km gelopen
Daar inbouwen kost 750 euro en dan zijn we de auto 4 a 5 dagen kwijt.Pfffffffff
En net wat een van de vorige reageerders al zei: De rest van de auto heeft ook al 389.000 gelopen en er zijn wel meer dingen versleten in deze auto… dus of dit nou een goed plan is, weet ik zo net nog niet……………..
Dus… we gaan nog verder zoeken!
21 december 2011 om 16:44 #174991101750,- voor een blok? die zijn gek.
Kms zegt niks als je nou een auto koopt met 1ton of 2ton kun je binnen 5000km ook van alles eraan krijgen door slijtage.
28 december 2011 om 22:40 #17499125Wat zijn de plannen nog geworden?
28 december 2011 om 22:47 #17499126Nu onze auto dus eigenlijk afgeschreven is… vraag ik me af wat hij nog waard is! Ik bedoel… er zitten toch wel onderdelen op die toch nog wel waarde hebben? Lederen bekleding bijvoorbeeld……….. En het navigatiesysteem/autotelefoon bijvoorbeeld…
Ook de 4 zomer en 4 winterbanden…. dat heeft toch wel waarde vraag ik me af?Nee, auto is niks waard… nou, wat een onzin, denk ik dan… als ik een onderdeel moet kopen voor de auto, dan ben ik keiveel geld kwijt, plaats je het in de auto en je rijdt hem stuk, is het ineens niks meer waard???
Kijk, als ik nu nog 1000 zou vangen voor die auto, zouden wij iig tijdelijk gered zijn, kunnen we andere (tijdelijke) auto voor kopen en sparen voor andere Omega….
Maar goed… het is allemaal gewoon een hele vervelende situatie……..
Auto staat nu nog bij de VOD, maar moet er binnen een week weg, dus ff kijken hoe-wie-wat-waar met afslepen……. grrr…
Hier het fotoalbum van de auto! De meeste foto’s zijn 2 jaar oud of zo…
http://www.mijnalbum.nl/Album=NYHJDZIP” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar wij twijfelen ook om een andere Omega te kopen en dan onderdelen zoals die geweldige NCDC 2015 over te zetten…. Dat ding vonden we toch wel helemaal geweldig! (Mits die er niet in zou zitten…)
28 december 2011 om 22:53 #17499127AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf de onderdelen eruit halen die je wilt houden voor de nieuwe en de rest in onderdelen verkopen en dan de rest de sloop op :thumbup
28 december 2011 om 23:19 #17499128Wat gaan we doen:
We gaan nu zeer snel op zoek naar een kleine auto op benzine…. (Als tijdelijk vervoersmiddel) dan hebben we ongeveer een half jaar de tijd nodig om het geld te sparen voor een andere Omega…. die willen we toch heel erg graag, echter, hebben we er nu geen geld voor.
Maar… die kleine auto… dat is zodat Ludwig na zijn vakantie in ieder geval weer op zijn werk kan komen….
Voor een half jaartje is dat niet zo erg…We hopen dus in de zomer (liefste eerder……..) een andere Omega te kopen… (Ja… we willen dat toch wel heel erg graag….)
Die dan 2e auto zal in ons gezin blijven…………………….. (vandaar op benzine) want… in oktober wordt onze oudste zoon al 18 jaar en dan kan hij hem meteen ‘overnemen’, mits hij nu begint met zijn rijlessen, iets dat dus nu mag…. Hij is bouwvakker, een zeer goede, en met zijn gereedschap is een auto gewoon makkelijker….
Dit geeft ons even lucht om rustig naar een andere Omega te gaan kijken. 2000 euro hebben wij gewoon niet a la minute……. die 500-600 euro is voor ons al een megaklap…
Daarom hopen we eigenlijk nog wat voor onze overleden Omega terug te krijgen, alles om eerder een nieuwe Omega te kunnen berijden… De Omega zullen we waarschijnlijk schorsen en voor onze deur neer zetten (=privegrond)… stel dat er een andere Omega komt, dan kunnen we in het ergste geval nog dingen zelf uit de oude Omega halen…(zoals die NDCD 2015…)… en eventueel banden of wat dan ook. Hij gaat gewoon niet meteen weg, dat kunnen we gewoon nu niet.Zodoende gaan we morgen op zoek naar een tijdelijk scheurijzertje………..
Tot zover maar weer……..
29 december 2011 om 12:17 #17499129Vervelend!!!!!! :cry :cry Jullie waren zo blij met de auto, als Omega rijder kan ik beamen dat het heel fijn en heerlijk rijd.
Toch ben ik overtuigd dat een ander blok wel de oplossing is…..je moet alleen wel een goed blok tegen het lijf lopen voor eenschappelijke prijs en die ook nog eens op de juiste manier ingebouwd wordt……wederom tegen een schappelijke prijs.
Bij mij in de regio is een Opel sloperij waar ikzelf goede ervaringen mee heb, ik zal eens informeren als ze toevallig iets hebben liggen…..
Zo ja laat ik het jullie weten.29 december 2011 om 20:19 #17499130waar je dat blok kan kopen plus inbouwen is dat misschien in vlaardingen
dat bedrijf vraagt altijd 3 keer de prijs van wat een ander doet -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.