"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

Forumindex Forums Modellen Omega "Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 130)
  • Auteur
    stefanDTI

Een woord voor een schone auto

MEGUIARS

gebruik ik zelf ook en werkt zeer goed.

http://www.meguiars.nl/

Gr
      Stefan.

Lusajoda
      Deelnemer

Zo, in mijn eigen hoekje weer wat over mijn ervaringen…

Ik heb er nu aardig wat km in gereden, vandaag al zo’n 200 km… en zowaar mijn 1e file!

Wat een zaligheid, een automaat in een file!

Maar… over die automaat gesproken, ik vind het geweldig, maar heb soms het idee dat ik te voorzichtig ben of dat hij niet zo heel rap optrekt? Ik trek namelijk erg langzaam op, voor mijn gevoel, gezien de auto’s die me graag inhalen … Ik laat hem schakelen, hou de toerenteller rond de 1500, maar dan trek ik wel heel langzaam op… laat ik hem schakelen rond de 2000, dan gaat dat al wel heel wat sneller, maar soms trap ik, om de snelweg op te gaan, het gas wel harder in, maar heb altijd het gevoel, het idee dat ik die auto daarmee zo’n dreun geef, ik bedoel het is geen benzine motor… Het is het gevoel hoor…. maar het voelt alsof ik hem harder intrap dan dat ie aankan.
        Dit vind ik soms wel moeilijk, weet namelijk wat gewoon is en wat niet.
        Dus ik trek best rustig op en bij het stoplicht loop ik dus ook altijd erg achter….

De sportknop vind ik niks, gezien het verbruik! Zo… pff… en zonder sportknop kom ik ook wel op snelheid.

Maar eenmaal op snelheid: Wat een heerlijkheid, zó kan ik wel naar Frankrijk rijden!

Het leer in de auto vind ik dus echt NIKS… dat hoeft er voor mij niet meer in in een volgende auto, hoe mooi ook… De auto stond ff in de zon, ik ging zitten en ik verbrandde echt bijna mijn benen en rug!
        Heb er nu van die handdoeken in zitten, want het is niet grappig en ook mijn korte truitje ging iets omhoog bij de rug en ik plakte meteen aan die stoel vast! Bovendien is het super glad… nee, dat leer vind ik dus helemaal niks. Voor mij de volgende keer gewoon weer stof! Maar de handdoeken zitten best lekker in de auto hoor, hoe lelijk ook. Maar 1x mijn rug en benen half vebranden vond ik wel genoeg!

Zijn daar ook nog tips voor? Want dat zal wel vaker gebeuren dan de auto in de zon staat en dat leer dus gloeiend heet is!

Verder had mijn man nog 2 draden in de grill verstopt, die leken erg laag te hangen, was voorin in de auto. Heb er verder nog niet naar gekeken

De achterruitenwisser, die alles deed behalve wissen tegen het raam, werkt ook weer fantastisch, de schanier zat beetje vast. Olie in dat schaniertje deed wonderen (ehm… slotspray in dit geval, had ff niks anders voorhanden, maar het werkte dus ook …)

De voorruitenwisser… helemaal links hoor je iedere keer een tik, net of hij iets te ver doorzwiept en tegen het rubber aan komt! Ik vind de ruitenwissers in de Omega zowiezo bar slecht, een groooot deel wordt niet eens gewist (rechtsboven van de voorruit als je in de auto zit)
        Wel grappig dat dat automatisch werkt. (regensensor)

Binnenkort mag hij nog terug naar de garage voor de remschijven! Dat is echt een partij irritant dat trillen…

Bovendien mag hij dan ook meteen wat uigelijnd worden, want bij 80km/h trilt het stuur! Bij >70 en bij 90<, niks aan de hand, maar wel bij 80… laat ik die snelheid nou net officieel moeten rijden op die fijne provinciale wegen….

Nu de positieve dingen: Dat is gewoon de rest!
        Mooie kleur, rijdt heerlijk op de snelweg, en toevallig ook op alle andere wegen. Ook de NCDC is wel leuk, al mis ik mijn MP3-tjes… die had ik met mijn bluetooth radio natuurlijk wel via mijn GSM…
        Nu weer CD’s die niet eens MP3 kunnen lezen. Jeetje,moet weer veel cd’s gaan branden! Oh nee, ik moest positief blijven! Het navigatiesysteem is gaaf, de autotelefoon is ook al gaaf, ehm… de boordcomputer heb ik niet vaak meer aan nu, ik mis daar trouwens wel de stopwatch!!! Die zette ik bij een lange rit altijd aan na iedere pauze, kon ik precies zien hoelang ik al achter het stuur zat! Tja, dat wordt een nieuwe kopen, kost maar liefst 1 euro bij de Marskramer of zoiets… LOL, shit weer wat negatiefs… nu weer terug naar het positieve:
        Een automaat is zeker gaaf en de complimenten krijgen over de auto krijgen is ook erg aantrekkelijk…
        En als je zin hebt, kom je maar met mij als passagier een proefritje maken!

Tot zover maar weer!

Groetjes Saïma

martijn_maja
        Deelnemer

je kunt het leren inteieur er ook uit halen en een stoffen interieur terug plaatsen. heeft yoyo ook gedaan. want het leer vraagt ook de nodige aandacht, kwa invetten. en stof niet. maar ja leer vind ik persoonlijk niet misstaan in een omega, en zomers met korte kleding liggen bij ons altijd handdoeken over de stoelen vanwege je lichaams vet en transpireren dat trekt ik het leer. en ja de warmte.gr,martijn

astraTD

inderdaad, ik wouw ook altijd heelgraag leer in me auto, maar ik ben een keer met iemand mee geweest en die had ook zwart leer in de auto en de auto stond toen de heledag in de zon. echt waar fijn is het niet!

dan heb ik nog liever beige leer, word niet zo snel warm

astraTD

Nog altijd alles in orde met de nieuwe omega?

astraTD

Nog altijd alles in orde met de nieuwe omega?

Lusajoda
                Deelnemer

Ja, ben wat meer afwezig… komt omdat ik ook weer fanatiek mijn andere hobby heb opgepakt…
                  Geboortekaartjesverzamelen! Dat is nou echt een VROUWENhobby.. (http://www.geboortekaartjesverzameling.nl)

We zijn maar al te blij met de Omega en ook met het feit dat we er APK en garantie bij hebben gekocht voor 495 euro… want…
                  Tijdens de APK moesten er al 2 nieuwe achterbanden op… *zucht* dat scheelt weer…

Nu moet de auto nog steeds terug voor de remschijven en vandaag zagen we, met toeval, ook dat de binnenkant van de voorbanden compleet ver versleten waren!!! OEPS……… Onbegrijpelijk dat die banden nog goed zijn gekeurd!! En we hebben er nu zo’n RUIM 2000, bijna 3000 km al mee gereden en we kunnen ons niet voorstellen dat dat in die ruim 2000 km is gebeurd!
                  Welja, dit nemen we dus ook mee naar de garantie.

Verder… de AUTOTELEFOON………… die werkte eerst fantastisch, maar de laatste tijd zetten we hem niet eens meer aan, want… de verbinding wordt steeds verbroken! En soms na 5 seconden, soms na 2 minuten…. Echt BAGGER! Geen idee wat de oorzaak daarvan is! Iemand enig idee?

Verder… ooo wat is hij fantastisch, ben ook al naar Duitsland gereden om hem even te testen op de Autobahn… (tja, handig als je in Arnhem woont) en helaas kon ik maar NET even snel de 200 aantikken, langer en harder was niet verantwoord gezien de verkeersveiligheid (mijn gezin gaat toch voor…) Maar zelfs ff op 180… wat relaxed! De oude Omega had het dan echt zwaar…

We hebben het idee dat deze auto minder brandstof verbruikt dan de vorige! Beter dus!

Het enige waar ik nog mee zit, er zitten natuurlijk wel allerlei kleine krasjes op, gebruikerssporen. En ook is hij nog niet schoon genoeg, maar … ondanks alle adviezen heb ik geen zin om er tientallen euro’s aan poetsmiddelen uit te geven, maar ben ik toch op zoek naar een huis-tuin-keuken waxje… Tja, kan ik hier natuurlijk niet zeggen, maar voor mij is dat even genoeg. Maar goed… WELKE… welke is betaalbaar, en toch wel goed. Al die proffesionele merken… zou mijn auto wel leuk vinden, maar mijn bankrekening momenteel niet!

Ook trof ik een paar blaasjes aan op 1 van de velgen, dit heb ik niet echt eerder gezien…

En de achterruit rubbertje onder lijkt niet helemaal vast te zitten, ik kan zó het hoekje van het glas zien! Beetje raar!

En het alarm blijft spoken!!! Zeer irritant! Al hebben we 1 ding al ontdekt! Als we hem open maken en we willen eerst wat dingen in de auto leggen en reageren niet meer, en we willen daarna instappen, dan gaat ie hard gillen… Dus… wat doen we, auto open, sleutel vast in contact en dan spullen in de achterbak (de boodschappenkratten of wat dan ook). Het is niet veilig, je kan dus nu zo weg rijden, maar goed, we weten ook geen andere oplossing met dat kl*te alarm!!! Van mij mag dat héle alarm er vanaf… heb er nog geen plezier van gehad en helaas al veel te vaak gehoord! Enige voordeel is; Iedereen kijkt wel ineens naar onze MOOIE AUTO! En die mag (als ik hem weer heb gepoetst) zeker gezien worden!

Want verder is het echt een TOP auto en we hebben er nog iedere dag veel plezier van en nog geen moment spijt van deze aankoop en ook helemaal geen spijt van het feit dat we er garantie bij hebben gekocht, want we waren vast al meer kwijt anders dan nu de garantie, gezien het probleem met de remschijven!

Wat betreft het zwarte leer, heb bij Halfords zwarte badstof stoelhoezen gekocht! Die passen perfect en het ziet er zeker netjes uit!

Tot zover maar weer!

Saïma

stillekracht
                  Deelnemer

Dusty te koop bij de Aldi, kost niet de wereld, maakt wel goed schoon !!
                    gebruik het zelf om m’n motorfiets er mee schoon te maken.

En om een beetje glim er in te krijgen gewoon een goedkope wax halen bij de halfords of zo.
                    werkt ook, je moet er alleen wat meer je ellebogen gebruiken om die zooi uit te poetsen.

Maar jullie zijn ook niet het type om 1x per 2 wkn de wagen in de was te zetten, dus die ene keer ff harder zwoegen…….

J-Omega

Dasty bedoel je? Pas dan wel op welke versie (kleur), volgens mij is alleen de gele goed geschikt voor het reinigen van bijv. wielen. Zeker niet de hele auto mee doen, daar is het te agressief voor.

stillekracht
                      Deelnemer

Dasty…. dat bedoel ik, bij de Wibra of de Aldi, je moet inderdaad ff kijken welke je gebruikt.

Zelfs op het forum van Mequiar hebben ze er een topic over !!

yoyo
                        Deelnemer

Even terug naar het gevalletje trillen.

Jullie vertelden dat de remschijven waarschijnlijk de oorzaak van het trillen was, maar als ik
                          nu jullie verrhaal lees dat de voorbanden aan de binnenkant versleten waren zit ik dus meer
                          te denken aan een kompleet verkeerde uitlijning van de auto.

Want als dat niet goed is krijg je dezelfde klachten waar jullie het over hadden en die worden alleen maar erger omdat de banden er niet beter op worden.

Snel laten doen dus (valt ook onder de garantie dacht ik )
                          Gr,
                          Aart

Lusajoda
                          Deelnemer

Vandaag ff met een ‘natte vinger’ voor het oog de auto wat gewassen… Want morgen mag hij terug naar de garage ivm garantie, om de laatste mankementjes te laten repareren! Incl 2 voorbanden, want die zijn aan de binnenkant totaal versleten! Oeps!
                            Dus geven we ook even aan dat hij wel uitgelijnd mag gaan worden!

Maar de auto was zooow goor dat ik er ff een natte microvezel doek met wat goedkope simpele shampoo overheen ben gegaan…
                            Voor het oog ziet hij er beter uit dan vóór de wasbeurt, ineens had ik weer zilverkleurige velgen ipv zwarte… :lol:
                            Morgen mag de auto dus ff terug naar de garage en ik ben benieuwd hoe hij daarna rijdt!

stefanDTI

En rijdt de omega al beter ?

Lusajoda
                              Deelnemer

Nou, ik weet 1 ding zeker, ik koop NOOOOOIT meer een auto bij Rijken auto’s in Wijchen! Wat een eikel is dat! Misschien kan hij prima aan de auto’s klussen, maar de klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij deze jonge verkoper! Hij kan beter in een onderhoudsgarage gaan werken of zo!

De auto moest terug om de remschijven te laten vervangen… ook gaven we meteen op dat de voorbanden bijna tot de draad toe versleten zijn aan de binnenkant…. Hij zei: “Dat zit niet in de garantie, want ook het uitlijnen niet, 1x over een stoeprand, hard over een drempel en de uitlijning klopt niet meer en als je dan al 5000km hebt gereden, dan is dat je eigen schuld.”
                                Kortom, hij was er niet over te spreken, ook niet in een tegemoedkoming!

Verder… bij de APK moesten er 2 achterbanden vervangen worden, daar is hij ook wel heel makkelijk vanaf gekomen…. hij heeft er 2 (nieuwe) banden opgelegd die er eigenlijk niet eens ophoren!
                                ipv 225 (die er voor op liggen) zitten er achter 2 winterbanden op met maat 215!
                                Tja, zó kan ik ook goedkoop er onder uitkomen, natuurlijk is het voor de APK prima.
                                Maar wij balen er wel stevig van! We rijden dus met 2 verschillende maten rond, achter 215 en voor 225…

Bovendien kunnen we dus nu mooi al 2 voorbanden zelf gaan vervangen, omdat het niet echt meer verantwoord is om er mee rond te rijden, ik heb wel foto’s van de banden, maar nog niet op de pc gezet.
                                Ook zal hij opnieuw uitgelijnd moeten worden!
                                Fijn… we hebben de auto net een maand.

Waar neem je dan gvd 3 maanden garantie erbij incl AKP en grote beurt (vraag me al bijna af wat hij bij die beurt heeft gedaan…, maar ja, dat kan ik zelf niet controleren)… De remschijven heeft hij wel dus moeten vervangen net als 2 achterbanden, maar goed, zó kan ik er ook wel onderuit komen, met die banden!

En dan de klantvriendelijkheid bij hem! Wat een enorme eikel, echt, ik ga op autotrack mooi een zeer negatieve reactie plaatsen over hem!
                                Ik sprak nog een andere ex-klant van hem daar, toen we ff moesten wachten, en hij was er ook al niet echt over te spreken….

We zullen ivm geld, nog even door moeten rijden op die banden, minimaal tot de 24e, dan komt loon weer, maar we balen gewoon, we hadden hier dus niet op gerekend!!!
                                En daarbij vraag ik me eigenlijk echt af of de auto wel een grote beurt of zo heeft gehad en of hij zijn werk goed heeft gedaan… maar goed, helaas hier geen geld voor een second opinium om er naar te laten kijken.

Al met al, $#@!@#$%^&^&%^$#@$%^&&%$^#@………….

Oja, de auto trilt niet meer met remmen………………. dat is wel heerlijk!

TonSR

ik zou deze kerel voor het blok zetten je garantie staat zwart op wit
                                  ik begrijp dat je erg tevreden bent over de omi
                                  maar de manier zoals jullie behandeld worden zou ik niet pikken hij heeft iets gelever wat niet aan de verwachtingen voldoet
                                  dan kan je de koop dus laten ontbinden en je geld terug vragen
                                  hij heeft zoals ze dat dan zeggen een product geleverd wat niet
                                  aan de verwachtingen voldoet.
                                  ik zou hem daar echt op aanspreken.
                                  nu weet ik niet hoe een en ander echt presies in elkaar zit
                                  maar dat zou je kunnen checken op internet
                                  bvb bij radar of onbudsman of een van dergelijke site,s
                                  je heb er tenslotte toch 3 maanden garantie bij gekocht
                                  en zijn verhaal rij nog even door om tezien wat je nog tegen komt
                                  hebben jullie in goed vertrouwen aan genomen.
                                  nogmaals ik zou hem proberen op alle mogelijke manieren
                                  voor het blok te zetten.
                                  ik hoop dan ook voor jullie dat het allemaal recht getrokken wordt.
                                  vgr tonsr.
                                  ps.
                                  mischien woont er wel een van onze formers bij je in de buurt die mischien wel even zou willen kijken voor je.

stefanDTI

:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown

Je hebt toch niet voor niks 3 mnd garantie genomen ?

ik vindt het echt zwaar klote voor jullie !

stekte, en hou ons op de hoogte….

Gr
                                    Stefan.

eddepet007

tja dat garantie en apk bij kopen valt mensen meestal tegen

wat dat uitlijnen en glade voorbande betrefdt tja was het profiel goed bij aan koop zo ja heeft hij een punt in had ook goede bandenn bij aankoop immidels 5000 gereden ook binnen kant weg gesleten ook verkeerde uitlijnen dat verhaal van stoep raken etc zou kunnen klopen dus

maar dan nog vindt ik bij vervangen van banden in aankoop besproken mag je verwachten dat dezelfde maat er weer opkomt

MAAR WAT IK NIET SNAP DAT ALS VOORBANDEN TOT OP DRAAD VERSLETEN ZIJN DAT HIJ HEM KAN GOED KEUREN ?
                                      ZOU ER ZEKER PUNT VAN MAKEN !

TonSR

halo luitjes zou graag vernemen hoe het verder is af gelopen
                                        met deze story.vgr tonsr.

opel_omega_steinmetz

Vindt dat altijd een 2 kanten verhaal !

Je kunt vanaf hier niet zien wat de garantie bepalingen zijn !
                                          Daarnaast vindt ik sommige opmerkingen ook niet terrecht, om er even 2 te citeren:

– Ook trof ik een paar blaasjes aan op 1 van de velgen, dit heb ik niet echt eerder gezien…
                                          – En de achterruit rubbertje onder lijkt niet helemaal vast te zitten, ik kan zó het hoekje van het glas zien! Beetje raar!

Je koopt natuurlijk geen nieuwe auto, met idem km-stand.

Zaken als even gauw een 215 winterband leggen vindt ik dan inderdaad wel kwalijk………………

eddepet007

ja idd geen reacktie meer zou ook graag weten hoe bhet is afgelopen

Lusajoda
                                            Deelnemer

Hoi! Daar ben ik weer!

Ik zit met dit mooie weer heel wat minder achter de pc, we hebben hier vakantie en daar genieten we heerlijk van!

Het loopt hier allemaal niet zo snel als menig ander autobezitter zou willen omdat er wat andere dingen tussen zijn gekomen (niet met de auto), maar goed… We moeten nog steeds de voorwaarden opvragen :$

Vrijdag ff kijken naar andere banden, het loon staat er weer op, dus dat wordt eerst gemaakt!
                                              Ik heb foto’s van de versleten banden, als iemand interesse heeft, kan ik ze wel online zetten!

Maar goed, we moeten wat actiever worden ivm die garantie, maar door wat omstandigheden en vakantie is het er even niet van gekomen.

De auto rijdt overigens FANTAAAAASTISCH, we zijn er iedere dag blij mee!!!!!!!!!!

En natuurlijk verwachten we geen nieuwe auto, ik moet ook heel wat puntjes gaan bij tippen, zag aardig wat steenslag op de motorkap, dwars door de lak heen, maar dat kan ook in die 5000 gebeurd zijn. Een lakstift zit erbij, maar ik moet nog ff kijken hoe dat moet! Ook dat is natuurlijk de slijtage.

Wel heb ik op autobedrijf.tevreden een vragenlijst ingevuld en er ff aardig mijn gal gespuugd… en… niet anoniem, hij weet toch wel dat wij het zijn…..

Maar volgende week hebben we hopelijk weer wat meer tijd en dan gaan we er even wat actiever achter aan!

Tot zover maar weer!

Saïma

Lusajoda
                                              Deelnemer

Hier een foto van de voorband:

Xedrah

Laat eerst de speling controleren op de draagarmen. Vaak komt deze bandenslijtage van versleten rubbers in de draagarmen, waardoor de uitlijning niet meer klopt. Als er speling op zit, heeft uitlijnen geen zin!

En versleten rubbers in de draagarmen voor is een kwaaltje van de Omega, zeker bij hogere km-standen, dus eerst ff checken. Succes!

TonSR

en dat ook gelijk mee nemen naar die meneer van die grage
                                                    hij heeft dat ding apk gekeurd en mogelijk vallen die rubbers
                                                    ook onder de garantie.
                                                    vgr tonsr.

Lusajoda
                                                    Deelnemer

origineel gepost door Xedrah
                                                      Laat eerst de speling controleren op de draagarmen. Vaak komt deze bandenslijtage van versleten rubbers in de draagarmen, waardoor de uitlijning niet meer klopt. Als er speling op zit, heeft uitlijnen geen zin!

En versleten rubbers in de draagarmen voor is een kwaaltje van de Omega, zeker bij hogere km-standen, dus eerst ff checken. Succes!

:thumbup BEDANKT! Hier kan ik wat mee met zo’n reactie!

We gaan het eens bekijken, maar niet nu, want nu ga ik eerst slapen!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 130)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.