"Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

Forumindex Forums Modellen Omega "Lusajoda's" (Saïma's) Omega Ervaringen!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Lusajoda
    Deelnemer

Ik open even een nieuwe topic, dan is het alleen leuk voor diegenen diehet leuk vinden…

WE HEBBEN DE AUTO IN ONS BEZIT en de andere is verkocht!

Alles is met de verkoop van de oude auto (voor de export) en de verkoop van de nieuwe auto picobello geregeld!!!

Het was een enorme verrassing dat er dus een navigatiesysteem in blijkt te zitten. Ik had al een vermoeden, omdat er een kleurenscherm in zat, maar goed, het stond nergens vermeld en ik wilde niet te vroeg juichen!

1 min puntje die we later merkten: Met remmen begint het stuur te trillen… en later met rijden ook bij bepaalde snelheden dat het stuur trilt.
      We hebben er inmiddels contact over gehad met de dealer en die had het ook over de remschijven.
      Omdat we 3 maanden garantie (+APK) hebben bijgekocht, wordt dat dus verholpen!

Maar we zijn dan de auto een dag kwijt, omdat hij dat uitbesteed aan een ander bedrijf.
      Wel vroeg hij zich af of we dat niet al met de proefrit hebben gemerkt… Nee, toen is het niet opgevallen, maar nu zijn er ook 2 achterbanden verwisselt, heeft ie een beurt gehad etc etc…

Hij gaf als tip er nog even mee te rijden, kijken of we nog meer dingen tegenkomen en om hem dan terug te brengen, dan kan alles in 1x worden gedaan!
      Dat leek ons ook wel wat. Tenzij het héél vervelend gaat worden, natuurlijk!
      Maar hier gaat dus aan gewerkt worden.

Moet je met een automaat als je bij een stoplicht staat, de auto in de D houden en de rem ingedrukt, of moet je hem dan in de N zetten??? Dat kon ik niet in de handleiding terugvinden!
      (Die heb ik natuurlijk al hélemaal doorgelezen, ik ontdekte steeds meer leuke gadgets… hahaha)

Ook zoek ik een betere navigatie CD-rom, want deze die erbij zat, Benelux 2007, hield er halverwege mee op, omdat er zoveel krassen op zaten… (kreeg de melding van leesfout op de cd)
      Wie weet waar je die kan kopen? (uiteraard van voor heel west europa)..
      Ja, die kan ik dus hier kopen…
      http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductRef=T1000-14132%40Navteq-NavteqEurope&JumpTo=OfferList
      Jeetje, dat is dus net zo duur als een nieuw navigatiesysteem… Pfff…… Daar moet ik nog even over denken!

Ook vind ik het wel jammer dat het beschrijvings boek van de NCDC 2015 alleen in het Engels en Duits is… Bah, laat ik nou net geen talenknobbel hebben! Weet iemand of het ook in het Nederlands bestaat? Ach, en anders vogel ik het zonder boekje wel uit! Hahaha…

Mijn man heeft de auto vandaag mee naar het werk en vanmiddag of vanavond zal ik me er eens aan gaan wagen om een ritje te maken, heb dat gisteren nog niet gedaan, omdat ik echt ontzettend moe was en ik zoiets heb: Dat doe ik in alle rust, zonder hyperende kinderen (van blijdschap) achterin… Ook ga ik dan eens in de auto zitten en de NCDC uittesten hoe het allemaal werkt!

Tot zo ver maar weer!

Groetjes Saïma

maxim102

Hoi Saïma,

Ja tuurlijk zijn deze er ook in het Nederlands:
        http://link.marktplaats.nl/263218422

Je hebt tevens een U2U ;)

Maxim

Ps. Een erg mooie Omega hebben jullie daar gekocht zeg, een heuze Executive Edition vol in de opties :wub Veel plezier ermee!

Marksman

Mooie Omega hoor, veel plezier ermee :)

Voor wat betreft je vraag over de automaat; maakt eigenlijk niet uit. Als je erg lang voor een verkeerslicht moet wachten kun je hem in de N zetten maar houdt er rekening mee dat je auto kan gaan rollen als je op een heuvel staat want je auto staat echt in z’n vrij.

grz Mark

Lusajoda
          Deelnemer

@Maxim: Bedankt voor de link op Marktplaats, heb de handleiding gewoon meteen besteld! Ik ben dol op dat soort apparaten en wil altijd alles er uit halen wat er in zit (de functies gebruiken, dan hè..)…
            Wil gewoon goed weten hoe het werkt, dan heb ik er straks NOG meer plezier van!

@ Mark: Bedankt voor de tip, wist even niet meer dat de N de vrij was!

Anoniem

als je de auto in d houd en je houdt dus de rem ingetrapt voor t stoplicht

heb je kans dat je remschijven iets gaan krom trekken

cker als je stevig hebt geremd
              want dan is je remschijf behoorlijk warm/heet
              en koelt dan bijt stilstaan wel weer af
              maaar daar waar je remblokken dus nog tegen de schijf
              zitten koelt die veel minder dat geeft kans op vervorming van je schijf:o

dat merk je nog niet na 1 x maar als je altijd in d blijft staan
              met je voet op de rem

gaat dat uiteindelijk wel gebeuren

dus in n (neutraal)
              is dan wel beter

moet je wat langer stilstaan
              op n beetje n helling
              kun je hem beter zolang in p (park )zetten

hoop dat ik het er n beetje duidlijk heb neergezet;)

Lusajoda
              Deelnemer

@Louwe: Bedankt voor deze geweldige tip! Ik zie hier wel de logica van in.

Kan je als je op een helling staat te wachten bij het stoplicht hem ook niet in de N zetten en de handrem aantrekken?

Het valt me trouwens op dat als hij in de R staat, en je laat de rem los, dan schiet hij best hard achteruit…. Terwijl hij minder hard vooruit gaat als hij gewoon in de D staat en je laat dan de rem los. Dus dat is wel even wennen en vooral langzaam die rem los laten komen.

Het zal allemaal wennen zijn maar straks, over een tijdje, dan lees ik dit terug en denk ik: Tssss….. hahaha

@Allemaal:
                En nee…. ik heb er nog steeds niet in gereden…. :o

Heb er net wel ruim een uur ingezeten om eerst de NCDC2015 te leren kennen en ik heb mijn telefoon geïnstalleerd (duo-simkaart).
                Ik weet nu al helemaal hoe de ncdc2015 werkt…

De navigatie volgt nog, CD’s zijn in bestelling, dus die hoop ik snel binnen te hebben en dan is het feest compleet.

Alleen… de 4-Cd-wisselaar… die cassette kan er niet uit als de automaat in de P staat… de pook zit er dan voor… das ook niet handig…

Ook even de autostoel in mijn stand gezet en vast gezet, wat handig zeg, dat geheugen!

Al met al ontdek ik steeds meer functies!
                Wel is het echt ontdekken als je de handleiding er naast hebt liggen welke opties mijn auto wel en niet heeft.

Zo ontdekte ik letterlijk met een schrik, dat er een regensensor op zit! Het begon te miezeren en ineens gaan automatisch die ruitenwissers aan! Jeetje… pff. ik dacht: Wat is dit nou??? Schrik me rot! Hahaha… echt lachen!

TOen mijn man vanmiddag thuis kwam zei hij nog: Jeetje, hij heeft ECHT veel functies… ! Heerlijk om te horen!

Oja, weet iemand of de bevestigingsknop te vervangen is? Deze is echt versleten en het rubber plakt gewoon aan mijn vingers… Bah! Voelt echt vies! (Of omruilen met de linkerknop….)
                Kan dat?

Tot zover maar weer… en nu wachten op mijn eerste kilometers! Ik hou jullie (en mezelf) lekker in spanning!

yoyo
                Deelnemer

Bevestigingsknop …….waarvan?

Even een andere vraag: heb je er ook een carpas bij gehad?
                  Daar staat namelijk ook de radiocode op waarmee je de radio weer aankunt krijgen als de spanning eraf is geweest.
                  Zonder die pas moet je bij de vod langs om hem weer op gang te krijgen :vertag.

Voor de rest is het fijn dat jullie er nu al plezier in hebben om deze omega te ontdekken (alle functie’s dan he)
                  IS wel wat anders dan de vorige he?

gr,
                  Aart

stefanDTI

:kewlpics ben benieuwd….

Ik hoop dat de eerste km goed zijn bevallen !

maxim102

origineel gepost door yoyo
                      Bevestigingsknop …….waarvan?

Even een andere vraag: heb je er ook een carpas bij gehad?
                      Daar staat namelijk ook de radiocode op waarmee je de radio weer aankunt krijgen als de spanning eraf is geweest.
                      Zonder die pas moet je bij de vod langs om hem weer op gang te krijgen :vertag.

Voor de rest is het fijn dat jullie er nu al plezier in hebben om deze omega te ontdekken (alle functie’s dan he)
                      IS wel wat anders dan de vorige he?

gr,
                      Aart

Ze bedoelt de bevestigingsknop van de NCDC 2015, de rechtse van onderstaande foto:

De code voor de radio heb je bij een NCDC 2015 niet nodig, deze wordt als het ware ‘getrouwd’ aan het CID (Color Info Display) door middel van de Tech2.

Saïma, zulke knoppen worden ook wel eens aangeboden op eBay, gewoon goed in de gaten houden :)

yoyo
                      Deelnemer

oke ook weer wat geleerd.

Ben best een beetje jaloers op die NCDC 2015 want dat staat echt mooi af en is beter dan dat geplak van je tomtom op je ruit. (doet het alleen maar als het nodig is en daarna gelijk poetsen om die cirkel weer van je ruit af te krijgen)

Aart

maxim102

origineel gepost door yoyo
                          oke ook weer wat geleerd.

Ben best een beetje jaloers op die NCDC 2015 want dat staat echt mooi af en is beter dan dat geplak van je tomtom op je ruit. (doet het alleen maar als het nodig is en daarna gelijk poetsen om die cirkel weer van je ruit af te krijgen)

Aart

Aart, alles is achteraf in te bouwen he ;)

Toevallig is er vannacht een compleet navigatiesysteem met kleurenscherm op Marktplaats gezet. Ik weet niet precies wat je er verder allemaal nog voor nodig hebt, sowieso een GPS-antenne, maar misschien ook nog wat kabels maar dat moet je maar aan iemand als Sjors vragen, die weet dat wel. Maar goed, die set kost maar € 250,- , niet veel duurder dan de goedkoopste TomTom dus!

http://link.marktplaats.nl/264403437

Lusajoda
                          Deelnemer

Even snel voordat ik ga slapen:

Auto is geweldig! Rijdt ook lekker en ik ben het nu al helemaal gewend om niet meer te hoeven schakelen.

Samen met mijn oudste zoon (14) ben ik bezig om hem helemaal schoon te maken en dan foto’s!…

Ik ga nu eerst slapen…. Tot later!

Saïma

yoyo
                            Deelnemer

@Maxim,

Ik kan niet bieden op marktplaats, krijg steeds het bericht terug dat mijn e-mailadres niet goed zou zijn.
                              Maar ik bel hem morgen wel even, enne…….. bedankt voor de tip.
                              En mocht het dat raak zijn dan neem ik wel even kontakt met sjors op.

Maar nog enig idee waar ik op moet letten?

Sorry voor het afwijken van dit topic Saïma, maar je sliep toch al hahaha

Gr,
                              Aart

Lusajoda
                              Deelnemer

@YoYo; Hahaha… lachen… ja, ik sliep toen zeker al! Was ernstig moe!
                                En ja, ik heb een carpass erbij!

@Allemaal:
                                Maar… nu slaap ik niet meer en ben ik wakker EN heb ik zin om hier weer wat te tikken!

De eerste 400 km zijn inmiddels gereden! En ik moet zeggen dat het een zaligheid is! Even wennen natuurlijk, aan de automaat, maar idd… voor mij niks anders meer. Ik wen snel en ik snap het al helemaal!
                                Alleen ben ik met optrekken beetje voorzichtig nog en trek ik wat langzaam op, moet gewoon harder het gaspedaal intrappen… maar dat is de onwennigheid. Ook dit gaat wel beter.

Verder, dat geklooi met die stoelen, toen met de proefrit, is ook helemaal verleden tijd! Wat een leuk ding!

Alleen is het irritant dat het stuur erg trilt als we 80 km/p.u. rijden… als we weer harder rijden, dan is het weer over en bij langzamer heb ik er ook geen last van.

Het is gewoon niet te geloven dat deze auto al 288.400 km heeft gereden! (Onze vorige Omega had er 290.000 op staan…).

Wel irritant dat het navigatiesysteem dan wel en dan niet werkt, maar goed, kan ook aan de cd liggen, die zit ook vol met krasjes.
                                Hoop deze week de nieuwe navigatie binnen te krijgen en dan is het afwachten of het aan de cd ligt, of aan de laser… (wat ik niet hoop…). Soms doet hij het wel prima… raar maar waar…

Het probleem met de remschijven, daar zal aan gewerkt gaan worden, dus dat is dan eigenlijk ook op gelost en wat hij al zei: Rij er eerst maar even mee rond, kijken of je nog meer problemen tegenkomt… Ja, zijn we al: De achterruitenwisser zwiept heerlijk op en neer, maar raakt niks van de ruit… Tja, dat schiet ook niet erg op!

Wel raar is de regensensor… dan moet er wel harde regen vallen, anders werkt ie niet! Toen het begon te miezeren, hebben we hem zelf maar aan gezet, terwijl als de regen gewoon wat harder valt, dan werkt ie prima. Leuk item!

Heb nu vlug een aantal foto’s, maar ja, wil hem eerst beetje opgepoetst hebben eigenlijk… Heb, viel me later pas op, helemaal geen foto van de voorkant gemaakt… schandalig! Hahaha!

http://www.mijnalbum.nl/Album=LN4SVXBT

Daar kan je de foto’s zien!
                                Het zijn er teveel om hier te plaatsen, lijkt me zo.

Groetjes Saïma

astraTD

Leuke foto’s van de ommie:D op naar de 3ton zou ik zeggen:thumbup

stefanDTI

:thumbup

Ziet erg netjes uit !
                                    En zit zelfs traction control op zie ik.

Veel plezier ermee en zoals astraTD zegt op naar de 300.000km

O en nog een 2 tal tips wat zelf meestal doe (heb ook een diesel)

1. laat als voordat je de auto uitzet altijd de motor even zo’n 25 a 30 seconde stationair lopen voor de turbo. (verlengd de levensduur van de turbo)

2. Rij een diesel rustig warm schakel als hij nog koud is bij 1500RPM en bouw het geleidelijk op.

Gr
                                    Stefan.

Lusajoda
                                    Deelnemer

@Stefan:

Nooit geweten, dat dat stationair lopen zo belangrijk was! Bedankt voor de tip!

En… schakelen bij 1500RPM, hoe doe ik dat bij een automaat???

@Allemaal:
                                      Inmiddels even weg geweest en nog nieuwe, de beloofde, foto’s gemaakt van onze nieuwe aanwinst!

Ook natuurlijk van de voorkant!
                                      Zie:

Hier een voorproefje van de serie… Het is ook een manier om de kentekenplaat af te schermen…

De rest vind je hier:

stefanDTI

En… schakelen bij 1500RPM, hoe doe ik dat bij een automaat???

Niet te ver het gas in trappen,vooraan houden en dan denkt de automaat vanzelf dat je tijdig wilt opschakelen.

En Tot 1700 rpm kan ook.
                                        het komt er gewoon op neer dat rusitg warm rijden de moeite loont om ook de levensduur te verlengen.

Lusajoda
                                        Deelnemer

Danke!

Ik moet nu straks even gaan uitvogelen waarom de achterruitenwisser het raam niet raakt… Hoop dat ik het probleem zie.
                                          Zwiept keurig op en neer, maar het raam merkt er niks van… Wellicht dat ie wat scheef zit of zo!

stillekracht
                                          Deelnemer

je hebt toch garantie ?

terug met je probleem naar de dealer

niet zelf gaan prutsen

Lusajoda
                                            Deelnemer

Zó… heb even het motorblok ‘afgewassen’…
                                              Even een foto van VOOR en NA…

En de rest van de auto is gewoon nog:

Lusajoda
                                              Deelnemer

origineel gepost door stillekracht
                                                je hebt toch garantie ?

terug met je probleem naar de dealer

niet zelf gaan prutsen

Beetje olie/smeer in het schaniertje, bij de veer, deed wonderen! Hij raakt nu wel het raam. Ging wat stroef.
                                                Maar als we toch terug gaan naar de dealer, staat dit punt ook op het (gelukkig nog korte) lijstje!

Zó ZAG het er uit… NU zit ie wel tegen het raam en hij gaat er nog overheen ook!

astraTD

dat motorblok lijkt wel nieuw zeg:wors

Jerremy
                                                  Deelnemer

origineel gepost door Lusajoda

Hoop dat die letters niet blijven staan als ‘ie straks gewassen is ! :jerry

zie wel is vaker beschreven auto’s.. Geinig, maar bij mij moeten ze dat niet doen :swear Krast natuurlijk als de ziekte met vuil er tussen letters kalken.. :thumbdown

Verders wel een heel mooi exemplaar hebben jullie daar !
                                                    Ben er maar zuinig op en zorg er maar goed voor. Echt een mooie wagen ! :thumbup

Lusajoda
                                                    Deelnemer

origineel gepost door Jerremy

origineel gepost door Lusajoda

Geinig, maar bij mij moeten ze dat niet doen :swear Krast natuurlijk als de ziekte met vuil er tussen letters kalken.. :thumbdown

Ik zat al op deze reactie te wachten….

Kids…. grrr… heb ze er ook meteen op aangesproken! Maar ja, het leed was al gedaan, dus, dan maar een foto…

Hij is gewassen en het is niet meer te zien.

Saïma

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.