Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › luidsprekers vervangen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2012 om 15:43 #17245573
Ik wil de originele luidsprekers vervangen door mijn favoriete merk JBL .
Nu heb ik gekozen voor :Deuren links en rechts : JBL luidspreker CS-6 C 165 MM
16.5 cm + een tweeter.
Panelen achterbank : JBL luidspreker CS-6 165 MM
16.5 cm zonder tweeter.Ik wou ze via Conad bestellen.
Geen verzendkosten en redelijke prijs.Hier de url.
http://www.beslist.nl/products/elektronica/elek_autoluidsprekers/c/merk~100792?m_as_nm=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;Heb ik nog kunststof pas ringen nodig ?
En wat is de beste manier om de panelen voor en achter los te krijgen ?Bedankt.
21 januari 2012 om 21:17 #17980094Wat noem je voor en achter? Deur en zijpaneel achter?
Zijpaneel achter heeft meer 1 schroefje… en je moet het paneel na de deur toe trekken zodat die los klikt.
En het deur paneel schroef je eerst de schroefjes bij de deurklink los zitte als ik het goed heb 3 schroefjes. Onder in dat bakje zitten twee schroefjes en in het midden onderin van je paneel zit ook 1 schroefje als dat allenmaal los ik pak je platte schroeven draaie en wip je het rustig los.Daarna de spiegel kabel los + tweeter kabel en klaar :thumb
21 januari 2012 om 21:33 #17980095Inderdaad beide voordeuren en de beide panelen naast de achterbank.
Iemand enig idee wat de maximale inbouwdiepte is ?
22 januari 2012 om 10:31 #17980096Inbouw diepte is wat beperkt vanwege de ramen.
Dus het ligt er net aan hoe groot de magneet is.
Als je de speakers gaat vervangen, kun je de ramen laten zakken en zo bepalen of het gaat passen.Mochten de originele speakerringen niet passen, dan is het mogelijk om passende te kopen.
Ik heb zelf de ringen nagemaakt in MDF om zo mijn speakers erin te bouwen.
Als je de standaard tweeter wilt vervangen, let dan wel op dat de nieuwe tweeter in dat roostertje gaat passen.
Ik ben zelf nog steeds naar een passende oplossing aan het zoeken voor mijn tweeters.23 januari 2012 om 23:21 #17980097@HardcoreHell wrote:
Inbouw diepte is wat beperkt vanwege de ramen.
Dus het ligt er net aan hoe groot de magneet is.
Als je de speakers gaat vervangen, kun je de ramen laten zakken en zo bepalen of het gaat passen.Mochten de originele speakerringen niet passen, dan is het mogelijk om passende te kopen.
Ik heb zelf de ringen nagemaakt in MDF om zo mijn speakers erin te bouwen.
Als je de standaard tweeter wilt vervangen, let dan wel op dat de nieuwe tweeter in dat roostertje gaat passen.
Ik ben zelf nog steeds naar een passende oplossing aan het zoeken voor mijn tweeters.Alpine Type-G 13cm set heeft tweeters die passen.
Zitten pasringen bij die precies er in klemmen op de originele plekken. Voor de zekerheid zou ik ze nog wel vast zetten met een dotje hotglue of secondelijm.23 januari 2012 om 23:53 #17980098Bedankt voor de tip.
Hoe zijn je bevindingen met deze set ?
En wat vind je van deze prijs , en dat is incl. porto ?
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/121l-13-cm-speakers/6564d-alpine-spg-13cs/” onclick=”window.open(this.href);return false;9 maart 2012 om 13:42 #17980092als je speakers achter gaat plaatsen zou ik een houten plaat maken waar je ze op bevestigd achterin en voorin zou ik rond houten ringen maken waar je speakers in vallen zodat ze meer massa hebben. ze kunnen zo hun druk niet direct kwijt waardoor ze beetje tegendruk hebben. hierdoor krijg je een beter geluid.
10 maart 2012 om 11:49 #17980093Ik heb laatst de achter speakers gedaan en de Pyle 16.5cm speakers kon ik 1 op 1 overzetten.
Voor heb ik JBL comp.
Maar dan moet het eerst weer even langere tijd droog zijn buiten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.