Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Luchtrecirculatieschakelaar.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 12:48 #17244333
John Zegveld is de naam.
En na een lange tijdheb ik nog eens hulp nodig.
Ik heb een astra station van 1999.
Ik heb sinds een paar dagen last van beslagen ramen.Ik neem aan dat de luchtreciculatie schakelaar in werking is.
Het lampje doet het niet,dus ik zie niet dat hij het doet.
Mijn vraag is hoe vervang ik dat lampje van die schakelaar.
Wat moet ik allemaal vewijderen.
Ik wacht met smacht op antwoord,want ik wrijf mij een slag in de rondte voor de ramen zuiver te houden.Met vriendelijke groet John Zegveld.
19 december 2011 om 16:00 #17960978Beslagen ramen hoeven niks met de recirculatie te maken te hebben.
Zo wel, dan staat recirculatie AAN.
Of het werkt zou je kunnen horen.
LET OP! recirculatie werkr alleeen als de blower NIET in de raamstand staat.
Oftewel, alleen op hoofd of voeten. Veel gemaakte fout is de blower in raamstand zetten en dan denken dat dat ding iets doet.
In de goede stand moet je de klep/motor horen bewegen als je hem aan of uit zet, test dat dus ff eerst of het dan goed werkt19 december 2011 om 18:59 #17960979Ik rij al een paar rond met deze auto,en er nog nooit geen last van gehad.
Nou sinds paar dagen is het hopeloos.
Dan is er iets anders aan de hand.Maar wat!?20 december 2011 om 06:52 #17960980Ik had verwacht dat je even had gecheckt wat ik boven schreef.
Oftewel:
1. heb je gecheckt dat de blower in de goed (niet-raam) stand staat)
2. hoor je de klep / motor bewegen als je de knop indrukt of niet.Verder: 1999 volgens mij kan je dan een astra F of G hebben.
Weet je welke? Wat is de motorcode?Je interieurfilter kan ook nat geworden zijn, dat is een goede reden waarom de boel beslaat en je het niet zomaar droog krijgt.
Die kan je dus ook checken.20 december 2011 om 07:57 #17960981Zal wel om de G gaan.
F is tot 98 gemaakt.20 december 2011 om 08:55 #17960977Dank je wel heren.
Ik ga zo meteen effe checken.20 december 2011 om 16:57 #17960982@johnzegveld wrote:
John Zegveld is de naam.
En na een lange tijdheb ik nog eens hulp nodig.
Ik heb een astra station van 1999.
Ik heb sinds een paar dagen last van beslagen ramen.Ik neem aan dat de luchtreciculatie schakelaar in werking is.
Het lampje doet het niet,dus ik zie niet dat hij het doet.
Mijn vraag is hoe vervang ik dat lampje van die schakelaar.
Wat moet ik allemaal vewijderen.
Ik wacht met smacht op antwoord,want ik wrijf mij een slag in de rondte voor de ramen zuiver te houden.Met vriendelijke groet John Zegveld.
Hoi,
In het volgende topic wordt verteld hoe je het lampje van je recirculatieschakelaar kunt vervangen. Compleet met foto’s king:
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.