Luchtmassasensor?

Forumindex Forums Modellen Corsa Luchtmassasensor?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251647
    timmerman27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2012

      Ik heb een vraag, ik kan nergens een luchtmassameter vinden voor mijn corsa B1.4i 16v motorcode x14xe.
      Nu zag ik op een luchtmassasensor hier op deze site:
      http://originalcarparts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2759&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=41″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Is dat nu het zelfde als een luchtmassameter?

      Eric.

      #18059743
      Piet03
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Hey Eric,

        Dit is idd een losse sensor van de luchtmassa meter, echter deze zal waarschijnlijk van pierburg ( ofzoiets ) zijn, omdat de Orginele van Bosch alleen inclusief huis te krijgen zijn.

        Soms heeft het nut om een immitatie sensor erin te zetten, maar vaak werkt het niet goed en is het beter om een orginele van bosch erin te zetten.

        Mvg Bart

        #18059744
        timmerman27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2012

          Is het mogelijk dat deze luchtmassasensor de foutcode P 0130 veroorzaakt?

          Eric.

          #18059745
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            een x14xe heeft helemaal geen luchtmassameter
            maar een MAP en MAF sensor sensor ;)
            een c16xe heeft dit wel

            #18059746
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Wat Trashmetal zegt ;)
              Tegen het schutbord, dicht bij de koelwater tank, zit een kastje gemonteerd met een stekker en een vacuum leiding.
              Dat is de MAP sensor en die meet de hoeveelheid lucht op basis van de vacuumdruk die ontstaat in de inlaat.

              MAF heeft de X14XE niet. Dat is dus een kastje of een stuk buis met een sensor er in die ergens in het inlaat traject zit en de langsvliegende lucht “voelt”.
              Het item in het linkje betreft zo’n MAF sensor, maar die zit dus niet op een X14XE.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.