Luchtmassameter storing p0100 aan en uit

Forumindex Forums Modellen Omega Luchtmassameter storing p0100 aan en uit

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Haasje17
    Moderator

Controleer eens of er aan de stekker is gesoldeerd. Zoja hoort er een rechthoekige aan waarschijnlijk. Zoniet koop een orginle gm sensor, bij de dealer. Werk het dan nog niet vermoed ik dat het wat met je ecu is.

BruceJeffrey

Bedankt voor de reacties…
        Ik zal het eea eens nakijken

thnx

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

Aja dat was het. Haalde 2 dingen door elkaar.

BruceJeffrey

Hallo allemaal…

Vandaag nieuwe imi binnen en ook deze gaf storing….
            Wat wel vreemd was, is dat de op-com software zegt: dat de nokkenassensor “beschikbaar is” terwijl ik de stekker heb losgetrokken bij een draaiende motor…
            m.a.w. de ecu ziet wel een nokkenassensor maar fysiek is deze losgekoppeld?
            Zou dit dat op een kortsluiting kunnen duiden in de kabel van de sensor?

Hierop besloten de oude weer terug in te bouwen…
            en ja hoor…tot mijn verbazing… geen storing meer als de motor tussen de 80 en 90 graden is…(bij de andere sensoren wel)
            Ik snap het even niet meer….

mvG

Bruce

scirocco60
            Deelnemer

@BruceJeffrey wrote:

Hallo allemaal…

Vandaag nieuwe imi binnen en ook deze gaf storing….
              Wat wel vreemd was, is dat de op-com software zegt: dat de nokkenassensor “beschikbaar is” terwijl ik de stekker heb losgetrokken bij een draaiende motor…
              m.a.w. de ecu ziet wel een nokkenassensor maar fysiek is deze losgekoppeld?
              Zou dit dat op een kortsluiting kunnen duiden in de kabel van de sensor?

Hierop besloten de oude weer terug in te bouwen…
              en ja hoor…tot mijn verbazing… geen storing meer als de motor tussen de 80 en 90 graden is…(bij de andere sensoren wel)
              Ik snap het even niet meer….

mvG

Bruce

volgens mijn klopt dat wel present of aanwezig betekent dat er een storing is.
              not present of niet aanwezig betekend volgens mijn een opgelagen storing die nog in het geheugen staat.
              volgens mijn heet present of not present niks met het onderdeel te maken
              of heb ik het helemaal mis

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.