Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Luchtmassameter storing p0100 aan en uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2012 om 19:32 #17246484
Goede avond Opel-rijders,
Met het zoeken naar info mbt een storing aan mijn LMM kwam ik op dit forum terecht…heb me ook meteen aangemeld want zag hier fantastische tips en info..
Mijn probleem is als volgt:
Sinds vorige week woensdag…na het starten van de auto, brandde het motormanagement lampje…(het was toen -10 graden)
Volgende dag met de paperclip methode uitgelezen en gaf storing P0100 aan…
Dacht dat mijn LMM kapot was, dus afgelopen zaterdag een andere (originele van Siemens) gehaald en gemonteerd…(lampje ging meteen uit…maar de motor was toen op bedrijfstemp)Het vreemde is dat als mijn motor koud is, het lampje weer gaat branden….uitlezen geeft wederom storing P0100 aan…
Echter als ik al een paar KM heb gereden en de motor lekker warm is, het contact even uit zet…en dan de motor weer start…het lampje uit blijft van het motormanagement…
Dit is al de 3e dag dat dit zo gebeurd….
Nu heb ik ook het eea gelezen over een slechte massa van de lmm…
Welke pen zou ik dan moeten verbinden om rechtsstreeks aan de massa van de accu aan te sluitenHet betreft LMM met code: 5wk 9150 GM: 90 411 957
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen…
Bij voorbaat dank..
MvG Bruce
14 februari 2012 om 16:48 #17991322Nou daar ben ik wel benieuwd naar want ik heb precies hetzelfde. Ook met die kou en na contact aan-uit is het weer weg….
14 februari 2012 om 16:55 #17991323ja idd…
Vandaag weer hetzelfde….als ie even heeft gelopen (warm) is…dan uit en aan zet….blijft het lampje uit….
Heb vandaag de spanning tussen pin 1 en 3 bij draaiende motor doorgemeten en die is 13,79VIk zal morgen vroeg eens proberen door te meten bij een koude start….
mvg
Bruce
14 februari 2012 om 17:08 #17991324Ja ik heb echt ook geen idee. Nieuwe lambda sensor. Stekkers gecheckt. Ik reed vandaag gewoon rond en ineens inhouden en afslaan. Kon wel herstarten en wegrijden. Accupool losgetrokken en toen deed hij het gewoon weer. Geen lampjes…Maar om de dag of 2 dagen heb je het gezeik weer… Heb jij ook een 2 liter?
14 februari 2012 om 17:14 #17991325http://www.amtgarageforum.nl/opel/vectra/noodloop-p0100-en-0110-8899.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 februari 2012 om 17:49 #17991326Thnx voor je reactie…
yep heb ook een 2 liter…motor x20xev
heb nu al verschillende dingen geprobeerd…misschien moet ik ook maar eens nieuwe kabels van de LMM naar de ECU trekken….(n.a.v. de link die je plaatste)…
Bruce
14 februari 2012 om 21:20 #17991327Ik heb daarnet na aanleiding van die link nog een stukje gereden en idd ging bij mij ook het management lampje branden bij ongeveer 80 graden. Eeerst uitvallen, daarna in de noodloop. Herstarten had ook al geen zin meer hij bleef aan. Daarna ben ik gestopt en heb de stekker van de lmm losgetrokken. Bij ons is het een 2 dradige. De stekker eens goed schoongeblazen en verdomd…..Ze deed het weer. Weg lampjes!! Daarna weer goed warm gereden maar niets geen gekkigheid meer. Loopt weer als een trein….Erg vreemd maar wel fijn. Ik hoop dat het bij jou ook iets in die richting is…Succes
15 februari 2012 om 22:34 #17991328Nou vandaag begon hij weer te sputteren. Als hij bij jou in het management schiet gaat dan ook je verlichting van de verwarming uit?? Dat doet hij bij mij namelijk wel.. Ook geeft de benzine meter ineens minder aan…Wordt er knetter gek van…
16 februari 2012 om 09:39 #17991329KIJK je massa eens na??? Denk dat daar een probleem in zit waardoor ook de lmm een storing geeft.
16 februari 2012 om 10:37 #17991330Jack, ouwe opel goeroe….Je bedoelt de massa van de accu toch?
16 februari 2012 om 10:45 #17991331@Jack-omegax3.0xe wrote:
KIJK je massa eens na??? Denk dat daar een probleem in zit waardoor ook de lmm een storing geeft.
Hij heeft bij mij een nieuwe lmm gehaald mocht niet baten. Gister had ik hem aan de telefoon en vertelde hij dat hij de stekker van de lmm had doorgemeten met contactspray ingesprayd en opgescuurd. Massa was ook goed.
Enige wat ik nog kon bedenken is massa van de ECU of ECU zelf.
Vandaag ging hij nog de Kabels doormeten op breuken.
16 februari 2012 om 16:27 #17991332Hallo allemaal,
Ten eerste bedank ik jullie voor jullie reacties…
Het is en blijft een vreemde storing…
M.b.v. het stroomplan voor de omega B 1999 x20xev.. http://www.vectra16v.com/slp.htmlheb ik de volgende pinnen ( in het stekkertje) naar de kabelboom van de ecu doorgemeten…
pin 1 naar klem 15
pin 2 naar klem 33
en pin 4 naar klem 14…
3 is voeding/spanninghier uit kunnen concluderen dat er geen kabelbreuk(en) in de kabels zitten…
Verder de tip van Haasje17 nog geprobeerd:
Vanuit de behuizing van de ECU een kabel naar de massa van mijn accu….helaas geen resultaat…Nog even uitgelezen via de paperclip methode en het was toch weer de storing P0100..
Echter net een paar boodschapjes gedaan…rondje stad gereden en als ie dan lekker warm is, de motor ff uit en dan aan…Hoppa…dan blijft het lampje UIT…
Ik ben nu ff ten einde raad…
Heeft iemand nog een goed idee???
Alvast bedankt,
Bruce
16 februari 2012 om 16:48 #17991333Nou,ik heb die van mij ook uitgelezen. Het is de nokkenas sensor nadat ze aan die computer had gehangen. Gelukkig. weten we weer waar we aan toe zijn…Misschien bij jou ook Bruce?
21 februari 2012 om 15:35 #17991334@ Botho…heb vandaag flink wat km gemaakt en daarna uitgelezen….nu gaf hij geen p0100 meer aan maar p0340….wat duidt op de nokkenas sensor…
Blijkbaar op het verkeerde been gezet door de storing P0100..Hopelijk zoek ik nu wel in de goede richting…ik ga eerst wat kabeltjes van de nokkenas sensor doormeten en dan als het nodig is een nieuwe nokkenas sensor erin zetten..
Ik houd jullie op de hoogte…
Bruce
21 februari 2012 om 18:08 #17991335Yep,
Ik heb de kabeltjes doorgemeten….geen kabelbreuk dus een kapotte nokkenassensor…..
Deze week ff een andere erin zetten…en dan zien we wel of het storingslampje uit blijft.:-)@ Botho thnx voor de tip en succes met je auto (of is ie al gerepareerd?)
21 februari 2012 om 18:27 #17991336Yep, Bruce…..nokken as sensor a 204 euro…..moest een originele want de imitatie sensor van 104 eurie bleef managementlampje geven..Ik kon hem nu wel resetten maar de storing kwam steeds terug. nu doet ie het weer…
11 maart 2012 om 08:34 #17991313Goede morgen Opel liefhebbers,
Na flink wat stoeien, 2 verschillende nokkenas sensoren gemonteerd…1 origineel Siemens en 1 imi…
Helaas is de storing niet weg…
Bij beide sensoren blijft de ecu de storing P0340 aangeven…
Heb inmiddels ook een uitlees stekker en software zodat ik m zelf kan uitlezen op mijn laptop…
daar geeft ie ook de storing p0340 en als ik de storing wis…dan komt ie na ong 3 sec weer terug…Wie o Wie heeft de gouden tip om dit euvel te verhelpen…
Bruce
11 maart 2012 om 12:34 #17991311Welke kabeltjes heb je doorgemeten??? Die van de sensor of naar de ecu?
11 maart 2012 om 14:06 #17991310Hoi Jack,
Ik heb net de kabels van de stekker van de nokkenas sensor naar de ecu doorgemeten…
Hier geen kabelbreuk gevonden….
Denk misschien dat de sensor zelf het euvel is…
De op-com software zegt dat de sensor wel aanwezig is…en toch krijg ik de foutcode P0340grt
12 maart 2012 om 12:09 #17991317Wat ik me nog kan bedenken is dat je toch de verkeerde sensor hebt. X2.0xev is geleverd met 2 verschillende soorten nokkenassensets. De sensor voor de eene set werkt niet op die van de andere set.
12 maart 2012 om 13:07 #17991315Bedankt voor je reactie….maar weet je misschien hoe ik er achter kan komen welke sensor ik dan nodig heb…mijn x2.0xev is van augustus 1999…
heb de ovale nokkenas sensor en de gm code is: 9012039.
mvg
Bruce
12 maart 2012 om 13:22 #17991314Ik heb deze info eens gelezen van Wim v6 misschien kun je hem eens een pb sturen. Ben er niet 100% zeker van.
12 maart 2012 om 20:54 #17991321Als de Nokkenassensor storing voordoet kan je testen of de Krukassensor nog goed werkt, door de stekker van de nokkenassensor los te trekken met draaiende motor..
Willem
12 maart 2012 om 22:26 #17991320Welk blok was dan ook al weer met die verschillen in de nokken assen Wim?
12 maart 2012 om 22:32 #17991312Alleen de 1e generatie X20XEV had 2 dezelfde nokkenaswielen, dan is een goede positionering van de sensor erg belangrijk..
de X22XE Y22XE Z22XE hebben ten alle tijden een sensorwiel en 1 gewoon wiel..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.