Luchtmassameter fout na schoonmaken Gasklep en EGR

Forumindex Forums Modellen Astra Luchtmassameter fout na schoonmaken Gasklep en EGR

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    kc-dennis
    Deelnemer

Een tijdje terug al problemen gehad met de gasklep, deze heb ik destijds schoon laten maken bij de garage.
      3 maanden later was het probleem terug.
      Nu was de bedoeling hem te vervangen, echter had ik de verkeerde gasklep aangeschaft.
      Daarom heb ik besloten hem maar weer schoon te maken, hierbij meteen de EGR klep schoongemaakt.
      Daarna liep die (even) goed, echter hadden wij de flens onder de EGR vergeten vast te draaien (van de uitlaat naar EGR).
      Deze weer vast gezet.
      Maar nu een foutmelding, uitgelezen: luchtmassameter fout.
      Deze geprobeert te wissen maar hij komt weer terug.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt?

Het gaat om een astra h 1.9 cdti (100pk) (Z19DTL)
      Ik heb al remreiniger rond de aansluitingen gespoten met een stationair draaiende motor; geen verschil te horen.

moparone
      Deelnemer

zit deze niet in de verkeerde richting terug gemonteerd, stom maar het kan gebeuren…

kc-dennis
        Deelnemer

zowel EGR als gasklep passen bij mij maar op 1 manier.
          Luchtmassameter heb ik er niet af gehad.

ondertussen contact gehad met mn garage (de persoon die daar computer uitleest ed was er van de week eerst niet)
          hij wil morgen gaan testen of de EGR nog werkt. (vanuit de pc aansturen)

Edit: was gewoon de luchtmassameter zelf die kapot was, lijkt op puur toeval.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.