Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Luchtkrik: iemand ervaring?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2012 om 16:23 #17253113
…
24 november 2012 om 16:40 #18077461En een normale garagekrik? Voor optillen onder de baksteun, achter onder je achteras.
24 november 2012 om 16:50 #18077462…
24 november 2012 om 17:37 #18077463Lastig lastig ;) Heb zelf helaas geen ervaring met een luchtkrik.
24 november 2012 om 20:01 #18077464Je hebt normale garagekrikken en dan heb je krikken voor lage auto ook nog.
De laaste heb ik op mijn werk en gebruik ik af en toe bij een Aston Martin of bij mijn wagen.
Of je kan eerst op plank(en) rijden en dan staat je auto al iets hoger en dan opkrikken met de krik eventueel.
Die luchtkrikken zijn ook niet zo laag hoor. Ik gebruik deze ook af en toe maar ik gebruik liever een normale krik of een lage.
Grts ;)24 november 2012 om 21:01 #18077465Racewagens hebben toch ingebouwde airjacks dan moeten die ook op een Corsa in te bouwen zijn. Schakelaar er aan maken zodat er geen onverwachtse problemen voor kunnen doen onder het rijden en huppa king:
24 november 2012 om 22:13 #18077466Goed idee…………………………………….. als je er vier in een auto van 1000kg bouwt heb je al gauw iets van 35 tot 45bar nodig om hem redelijk goed en recht omhoog te krijgen.
Voor een straatauto is dat dus niets. Dan moet ook nog alles met fatsoenlijke wartels verbonden worden want in een straat auto kun je niet zomaar even wat leidingen leggen en zal dus alles met slangen gedaan moeten worden. Kassa! 1000 Euro ben je zo kwijt.
Het beste is dus om eerst op een soort oprijblok te rijden en dan de krik eronder en een krik kun je ook nog voor andere auto’s gebruiken.26 november 2012 om 09:18 #18077467…
26 november 2012 om 09:19 #18077468…
26 november 2012 om 22:23 #18077469Vroeger had je een grote ballon, die stopte je onder de auto en de slang aan de uitlaat.
Gassen maar en de auto komt omhoog. :thumb27 november 2012 om 17:45 #18077470zoiets dan ?
27 november 2012 om 21:00 #18077471…
27 november 2012 om 21:47 #18077472probeer eens om twee tegel van 30×30 voor je voorwielen te leggen.
en rij de auto op de tegels.misschien dat je de krik er dan wel onder krijgt.
27 november 2012 om 22:49 #18077473Ik krijg de corsa en tigra hier ook niet op de krik, en dan hebben wij al zo’n grote en vrij lage krik..
Wat ik doe, op kriksteunpunt links of rechtsvoor zo’n klein schaarkrikje wat standaard in een auto ligt. Dan net hoog genoeg krikken dat ik de krik onder het voorfront krijg. Laten zakken op een tegel oid en dan weer het krikje om hem daar vanaf te krikken. Beetje omslachtig maar het kost niet veel meer tijd.
28 november 2012 om 09:36 #18077474als er geen krik meer onder de auto past..
dan rijd deze ook niet plezierig meer,
en zul je ook regelmatig problemen hebben met drempels.dus…. kortom… omhoog met het ding.
laag is leuk.. maaar niet TE laag gaan.28 november 2012 om 15:18 #18077475Ik zie de lol er wel van in om te worstelen over hobbels en drempels te komen :D
En wie laag wilt zijn, moet omrijden king:Zijn zat alternatieven op omhoog gooien.
30 november 2012 om 17:45 #18077476Misschien is dit een oplossing voor je. :hmmz
30 november 2012 om 20:36 #18077477AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb enkele jaren geleden aan klapband gehad met de vrachtwagen. Bandenboer kwam en die had een vierkante balg. Werd inder het kapotte wiel te liggen (erop rijden) en oppompen. Wagen kwam omhoog en kon er een krik onder
30 november 2012 om 20:51 #18077478ik had met de escort ook dat er geen krik onder paste.. gewoon met je wiel een plank of een balk oprijden
1 december 2012 om 12:00 #18077479@opel-motorsport wrote:
zoiets dan ?
heb ik ook maar past voor ook niet onder de kadett door de side skirts.
eerst op een steen rijden dan past het wel.
achter onder de achteras via de achter kant. past wel6 december 2012 om 19:50 #18077480…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.