Luchthoeveelheidsmeter vervangen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Luchthoeveelheidsmeter vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211389
    postbusmanta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Aangezien de Monza in een snelle rechterbocht inhield, heb ik de Luchthoeveelheidsmeter vervangen.

      Wel ben ik eerst even met de oude naar het APK-station gegaan, om alle uitstoten te meten bij stationair en bij 3000 omw/min.
      Zo kan ik de nieuwe eventueel weer afstellen.

      Het ziet er toch altijd weer beter uit die nieuwe spullen:

      De oude:

      Ik ben gek op pakketjes uitpakken:

      Ooooohhhhh:

      En weer gemonteerd:

      Ik heb er nog niet mee gereden, dus ik weet niet hoe deze het doet.
      Morgen maar even testen en weer langs het APK-station.

      #17510979
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Die meter is voor een 2500E,maar dat de emissie waarden niet meer kloppen is normaal bij veel motoren,je had ook gewoon de veerspanning wat bij kunnen stellen met een CO kast,was denk ik goedkoper geweest,maar ziet er wel mooi uit die meter :thumbup

        #17510980
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          ik heb zo,n ding ooit eens helemaal gepolijst
          leek wel chroom:wors

          maar zag er voortijd ongeveer net zo uit als de oude van postbus;)

          dus die nieuwe ff polijsten is niet heel veel werk:thumbup;)

          #17510981
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            origineel gepost door GSE
            Die meter is voor een 2500E,maar dat de emissie waarden niet meer kloppen is normaal bij veel motoren,je had ook gewoon de veerspanning wat bij kunnen stellen met een CO kast,was denk ik goedkoper geweest,maar ziet er wel mooi uit die meter :thumbup

            Gelukkig……want er hangt ook een 2500E in………:thumbup

            Het probleem was dat de motor inhield in een snelle rechter bocht.

            #17510982
            postbusmanta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2004

              Weet iemand de uitlaat-emissies bij stationair en bij 3000 omw/min?

              Dan heb ik het niet alleen over %CO.

              #17510983
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Wow, bling-bling onder de kap :thumbup:D:kewlpics

                Die Ben ziet alles op de foto, en is gek op getallen, haha :agent:agent:agent

                Maar ff tussendoor, die bevestigingschroef mag je wel ff polijsten of vernieuwen :thumbup

                Nu maar hopen dat ie niet meer inhoudt in de bochten,
                ik moet die van mij wel inhouden, anders……..:D:D

                succes met het afstellen ;)

                #17510984
                postbusmanta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Die boutkop irriteerde mij ook al. Die wordt dus vervangen.

                  Vandaag een proefrit gemaakt en hij houdt niet meer in in de bochten. king:

                  Toen aan de uitlaatgastester:

                  CO heb ik op 0,76% gezet.

                  HC behoort volgens mijn gegevens op 300 te staan, maar die krijg ik niet boven de 176.

                  Lambda staat nu op 1,131.

                  Wie weet de juiste waarden?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.