Luchtfilterhuis v6! Wie o wie heeft ‘m liggen

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Luchtfilterhuis v6! Wie o wie heeft ‘m liggen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Marc O

Hai,

Wie kan mij helpen aan een kompleet luchtfilterhuis voor een Omega v6 3.0 ‘2000?

Het zou kunnen zijn dat ik de verkeerde topic zit, excuses, ben net nieuw, even rond gekeken, maar zag niet direct een ander topic.

Ik zal mij trouwens zo spoedig mogelijk even voorstellen met foto’s e.d. :-D

Heb deze Omega gekocht, de vorige eigenaar had een open luchtfilter gemonteerd van KenzoR……. :(

Wil de auto gewoon weer uitrusten met een luchtfilterhuis, maar dan met een inlegfilter van K&N, heb het niet zo op een open luchtfilter, niet voor deze auto’s in ieder geval…..

Mocht er interesse zijn wil het open filter ook ruilen voor een huis, hoor het wel, hopelijk heeft iemand er nog eentje liggen.
      Meerdere sloperijen afgegaan, zelfs ingeschreven op “De Onderdelenlijn” ………niets.

Groet.

wim-v6
      Deelnemer

Dit topic had misschien beter in het Omega topic of bij onderdelen gevraagd kunnen staan.

Weet niet waar je vandaan komt, maar Sloperij de Graaf in Leiden heeft er wel 2 V6en staan.

met filterbak erin.

willem

Corsa_GSi
        Deelnemer

Als een nieuw origineel filterhuis met k&n paneel te duur wordt of niet te vinden is, dan is het volgende misschien een optie:

carbon-fibre-cold-air-induction-kit-[5]-94-p.jpg

Is wel een open filter, maar wel in een kompleet gesloten behuizing.

Jerremy
          Deelnemer

Je kan evt. ook nog voor de flowmaster kit van Dbilas gaan, zit ook standaard een K&N element bij geleverd.
            bij de Vectra C-diesel jongens hoor ik positieve geluiden over dit filter systeem. Heb ‘m zelf ook liggen voor me
            V6 al een tijdje.. alleen nog is een keer monteren… ooit. :sleeping

http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Omega/Omega-B/FlowMaster-Kit-Opel-Omega-B-X20SE-X20XEV-Z22XE-X25XE-X30XE::163.html

Marc O

@ allemaal, dankjulliewel voor de reacties
              @ Willem, je heb gelijk, heb ondertussen de juiste plaats voor een topic zoals deze gevonden, sorry, net nieuw :D
              Woon in Hoofddorp, Leiden zit om de hoek, ga die gasten zeker even bellen, of langs van de week.

Zou graag de andere oplossingen ook wel willen, heb vorig weekend bij Dbilas in Essen, nog gesproken over hun systeem. Top. Maar financieel even niet te doen, misschien een keer een tweedehands voor “wenag” :D

Corsa_GSi
              Deelnemer

Een flowmaster + flowpipe van Dbilas is wereld spul.
                Ik had het op mijn oude motor, die kreeg er door montage van die set 8pk bij tov een Green Twister filter.
                Alleen is zo’n setje wel dik 225 euri.
                Dus ja, andere gesloten oplossingen werken ook wel denk ik!

Marc O

@ Wim, ben ff wezen kijken in Leiden, stonden inderdaad 2 Omega’s, alleen eentje was een 4 cyl waar het luchtfilterhuis al uit was :(
                  De andere was een v6, daar lag alleen de deksel van het luchtfilterhuis onder de motorkap. Nog even gekeken in, rond, onder de auto maar helaas…..geen bak.

Niet geslaagd, maar bedankt voor de tip :wors

Jerremy
                  Deelnemer

Dan is er wisseling van de wacht geweest. Laatste keer stonden er echt 2 v6-en 1 station andere sedan.
                    Die 2 liter stond er toen ook al. Bij 1 V6 (3 liter) weet ik zeker dat de luchtfilterbak compleet was, maar ja
                    is al wel tijdje terug inmiddels..

Marc O

Dat zal denk ik wel, heb eerst nog netjes gevraagd, ze gaven toen al aan dat er maar twee Omega’s stonden. Is niet anders :(

Mijn dank voor alle hulp, morgen sloperij de Ooievaar bellen in de buurt van Hoorn, who know’s

:-D

fredericki200
                      Deelnemer

hab er hier nog wel 1 voor je liggen als je nog zoekt.
                        bij interesse stuur je maar een pm

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.