Luchtfilterhuis Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra Luchtfilterhuis Astra J

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277667
    Raynbow6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Hallo mensen,

      Ik lees op het forum veel info over de belangrijkheid van de luchttoevoer. Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Zo ook het wel of niet gebruiken van speciale inlegfilters zoals K&N die meer lucht door zouden laten.
      Ik heb mijn luchtfilterhuis eens geopend, ik lees ook veel over restricties.
      Er zit in het deksel, aan de binnenkant, voor de LMM een soort van “last minute keienvanger”.
      Dit lijkt mij wel een behoorlijke restrictie.

      Waar is deze voor? Lamineert deze de flow naar de LMM?? Of kan deze weg ten behoeve van minder weerstend in de flow, of gaat dan de LMM over de emmer?

      Zie foto.

      #18324761
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        @Raynbow6 wrote:

        Hallo mensen,

        Ik lees op het forum veel info over de belangrijkheid van de luchttoevoer. Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Zo ook het wel of niet gebruiken van speciale inlegfilters zoals K&N die meer lucht door zouden laten.
        Ik heb mijn luchtfilterhuis eens geopend, ik lees ook veel over restricties.
        Er zit in het deksel, aan de binnenkant, voor de LMM een soort van “last minute keienvanger”.
        Dit lijkt mij wel een behoorlijke restrictie.

        Waar is deze voor? Lamineert deze de flow naar de LMM?? Of kan deze weg ten behoeve van minder weerstend in de flow, of gaat dan de LMM over de emmer?

        1. inlegfilters: blijf gebruik maken van de papieren filter.. die andere meuk waar een olie inzit gaat in vele gevallen na een tijd je LMM van kapot omdat de olie daar aan gaat zitten
        een papieren filter kost geen drol en qua vermogen win je er niks merkbaars me..

        2. restricties.. bij de oude luchtfilterbakken ( van o.a. zafira A, astra G e.d.) zat er een buisje in de deksel en in de bak kon je ook het een en ander doen maar dat haalt niks uit.. win je niks extras mee.. enige wat je zult zien is dat zoals in andere topic gezegd wordt dat je filter er beter door gebruikt wordt..
        een kiezelvanger zit niet in je filterhuis.. zover komen ze nooit.. vaak zit je aanzuigbuis achter je (bumper)grill en door die kleine gaatjes is de kans heel klein dat er wat in komt.. zand zou kunnen maar dat wordt door de filter wel tegen gehouden..

        de enige restrictiesoort die er is wat bijvoorbeeld bij de corsa b GSI e.d. is, is dat na de luchtfilter de inlaatbuis hele krappe en niet echt “flow”bevorderende vormen heeft… maar of dit bij jouw astra J ook het geval is is nog de vraag… ook hier valt weinig merkbare vermogen winst te behalen…

        als je een turbo motor hebt zou je meer winst kunne behalen met bijvoorbeeld een grotere intercooler en andere inlaatbuizen zodat je motor meerlucht binnen krijgt zodat die niet zo geknepen is.. en dit zou i.c.m. chippen het meeste opleveren ook al kost het een smak geld…

        #18324762
        Raynbow6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          Dus de “keienvanger” voor de LMM, dus uitgang luchtfilterhuis, naar de motor, vormt niet een extra restrictie denk je?
          Zie rode kader in foto.

          Bedankt voor de filter tip[THUMBS UP SIGN]

          #18324763
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            nee ik denk niet dat dat een restrictie vormt… je filterelement zelf zal meer restrictie vorm dan dat deel van de deksel…
            steentjes e.d. moet eerst door je luchtfilter element gaan wil het in je LMM komen.. en om dat te doen moet je erg je best doen om dat voor elkaar te krijgen…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.