Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › luchtfilter keuze probleeem!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 16:25 #17229382
Hey mede opel liefhebbers,
Ik rij met een opel corsa b
met de volgende ‘setup’:
– mantzel powerbox
– green power filter
– lexmaul spaghetti spruitstuk
– supersprint middendemper
– remus einddemperNa allemaal verhalen gelezen te hebben dat je vermogen zouden zou inleveren met een powerfilter. dat een standaart filter beter zou lopen en zuiniger zou zijn, wou ik dit dus ook….
vanmiddag een standaart luchtfilterhuis gekocht bij de sloop, volgens mij van een 1.4 tje. die op me corsa gebouwd, alleen zat er geen lucht massa meter aansluiting op de slang van het luchtfilterhuis naar de mantzel box toe, dus kon ik die niet aansluiten
rondje gereden en hij was veel minder vel, zowel onderin als boven in… dus was een beetje telleur gesteld
wat moet ik nou doen?
– gewoon met de green powerfilter gaan rijden?
– een k&n, green oid inlegfilter kopen?!
– een cold air intake kopen???
– of licht het aan die lucht massa meter die ik niet aangesloten had?!alvast bedankt!
gr. gido
7 december 2010 om 16:36 #17770754Het ligt zeker aan de LMM dat niet aangesloten is…
7 december 2010 om 16:52 #17770755origineel gepost door KRSA2000
Het ligt zeker aan de LMM dat niet aangesloten is…:thumbup weet het wel zeker… :P
7 december 2010 om 17:01 #17770756dus ik moet bij de sloop een slang kopen van luchtfilterhuis naar mantzel box met luchtmassa aansluiting,
is het ook aan te raden om een green of k&n inlegfilter te gebruiken?en wat vinden jullie van een cold air intake?!
7 december 2010 om 17:15 #17770757Beeeeeetje logisch ook dat het niet werkt zonder dat je een sensor aangesloten hebt
aanpassingen aan je luchtinlaat vind ik weggegooid geld.
Veel power komt er niet vanaf, meestal merk je er al helemaal niets van. En als je er iets van merkt zit het meestal tussen de oortjes.Als je geld uit wil geven aan je motorblok ga dan voor een set webers of throttlebody’s. Maar dan praat je over een iets ander prijskaartje.
7 december 2010 om 17:32 #17770758ik hoef geen throttlebodys of wat dan ook
ik wil gewoon weten wat de beste keuze zou zijn
powerfilter, stnd filter met k&n inlegfitler of een cold air intake…
wat is het beste van die 37 december 2010 om 19:06 #17770759Ik heb zelf een Twister van Green, deze zuigt geen warme lucht naar binnen.
Ik heb ook met de originele luchtfilterbehuizing gereden met een K&N filter. Onderin tot 3000rpm iets vermogen winst en daarna 8pk vermogen verlies in de hogere toeren. Dit was op mijn gekietelde 160PK X1.6XE motor
7 december 2010 om 19:54 #17770760Powerfilter gereden op een mantzel box.
dan blijft er erg weinig over in lager toeren.
in hoger geen duidelijke winst.
nadeel: Klere herrie
1.6 16V met mantzelbox en Lexmaul spagetti.
7 december 2010 om 19:57 #17770761Ik zeg std filter…..
extra vermogen merk je niet van zon k en n inlegfilter.
7 december 2010 om 19:58 #17770762ging meer om de vraag omtrend Open systeem of filterbak.
Filterbak bevalt mij wel.
7 december 2010 om 21:52 #17770763cold air intake.. werkt het beste.. :D daarna een inlegfilter met orginele bak..
en dan de open-filters ..die zijn meer voor het geluid,maar werken vaak toch beter als alles orgineel..(filter en bak) :vertag7 december 2010 om 22:14 #17770764Ik heb gehad:
Filterbak + Std. filter.
Filterbak + K&N inlegmatje. <- merkte geen echt verschil. (iig ook niet nadelig! In theorie heb je die er zo uit, want hij hoeft niet vervangen te worden, ja clean-busjes kosten weer geld maar gaat om t idee!:vertag)Nu: Dbilasflowmaster+flowpipe
Die is gewoon kicken, goeie sound, geen hoger verbruik, oppakken en doorlopen van de motor !lijkt! ietsje geyler te gaan.
Deze loopt langs me wielkuip naar beneden.
Nu ‘s ochtends met t krabben hoor je hem de lucht aanzuigen.
Verder krijg je er met openuitlaat een beetje een “boxer” roffeltje van.
Dit is wel de duurste luchtfilter optie;)7 december 2010 om 22:19 #17770765origineel gepost door axel
Ik heb zelf een Twister van Green, deze zuigt geen warme lucht naar binnen.Ik heb ook met de originele luchtfilterbehuizing gereden met een K&N filter. Onderin tot 3000rpm iets vermogen winst en daarna 8pk vermogen verlies in de hogere toeren. Dit was op mijn gekietelde 160PK X1.6XE motor
Of dat filter dan lucht aanzuigt hangt af van waar je de lucht vandaan haalt lijkt me.
Wat voor 1 heb je dan? wel gewoon zo’n champignon met filterelement wat je ziet zitten?
Bij t B type heb je gewoon kleine luchtdoorlaat vooraan.
Daarom loopt mijne nu voor de wielkuip langs, oke geen luchtstroom maar iig wel koele lucht.:jerry
Ding lijkt me ook wel wat voor jou eigenlijk:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.