Luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Astra Luchtfilter

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    densonz

Omdat ik mijn Astra GTC wel iets pittiger wil hebben, vraag ik jullie hulp.

Mijn Opel Astra GTC met Z19DTL-DPF (1.9CDTi: 101 PK) motor is een erg prettige auto, alleen mag het van mij wel iets feller en pittiger. Na wat speurwerk op Google heb ik onder andere gelezen dat het monteren van een ‘open luchtfiler’ of ‘sportfilter’ de motor wat extra vermogen kan geven.

Ik heb echter niet duidelijk terug kunnen vinden of dat ook voor diesel motoren geldt. En daar komt bij: voor welk merk of welk materiaal moet je kiezen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Omdat het relatief simpel lijkt om een luchtfilter te monteren/vervangen, wil ik hier mee beginnen. Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven, kijkende naar wat voor filter ik moet bestellen? En wat er eventueel verder bij komt kijken?

xladage
      Deelnemer

Open luchtfilter kan je meestal beter niet doen.
        Prestaties gaan vaak naar beneden ipv omhoog, en je auto gaat minder zuinig rijden.
        Zoek eens op dit forum, staat genoeg over

En met een beetje pech krijg je vuil in je motor en wordt de levensduur ineens drastisch korter ;)

Chefjuh

Heb eingelijk nog nooit op een dieselmoter een openluchtfilter zien zitten!
          Dieselmotor’s hebben toch een goede lucht aanzuig nodig? als je der een openluchtfilter opzet wordt dat alleen maar minder! lijkt mij:hmmz

xladage
          Deelnemer

Je hebt volgens mij overal deze filters wel voor, ook voor de continue luchtstroom van de diesel, maar volgens mij blijft het effect hetzelfde: meer verbruik en minder vermogen

densonz

Ik dacht dat een open luchtfilter voor het geluid is en een sportfilter voor de prestaties. Ik begreep ook dat dieselmotoren relatief weinig lucht nodig hebben. Dit in tegenstelling tot een benzinemotor.

OPCdriver

K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
                vermogen : chippen.

Astra_DLS
                Deelnemer

Een inlegfilter geeft sowieso (als het al winst geeft) maar een paar PK winst, echt niet merkbaar. Wel voor het geluid.

Een goed openluchtfilter zul je direct achter de bumper onderaan je blok moeten monteren. Anders zuig je warme lucht aan ipv koude en dat gaat zeker ten koste van je vermogen. Standaard filter is zo aangesloten dat er gelijk achter het rooster van de motorkap (astra G) een brede opening zit, met een buis naar de onderkant van de luchtfilterbox.

densonz

[rquote=1891072&tid=144512&author=OPCdriver]K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
                    vermogen : chippen.[/rquote]

Dat chippen kun je niet gewoon zelf doen toch?

robert_corsa

chippen kan niet zelf nee.

kijk eens op de site van simulto. die hebben mooie filter (gesloten systeem) wat toch wel ietsje vermogen zou kunnen geven, 1 of 2 pk misschien, en het geluid wordt wel iets mooier. op een diesel niet te horen trouwens.

een diesel heb wel veel aanzuiging, bij mijn bedrijfsbus zit tenminste een slang, daar kan ik mn arm wel in stoppen.

densonz

Wanneer ik deze trouwens zou monteren (voorbeeld), dan dient deze toch als vervanging van de grote luchtfilter die er nu in zit? Dat ik deze op de plek monteer waar nu de rechthoekige luchtfilter zit?

http://www.efkaimport.nl//Uploaded_files/Zelf/knafbeeldingen/57-0650.jpg

densonz

[rquote=1891175&tid=144512&author=robert_corsa]chippen kan niet zelf nee.

kijk eens op de site van simulto. die hebben mooie filter (gesloten systeem) wat toch wel ietsje vermogen zou kunnen geven, 1 of 2 pk misschien, en het geluid wordt wel iets mooier. op een diesel niet te horen trouwens.

een diesel heb wel veel aanzuiging, bij mijn bedrijfsbus zit tenminste een slang, daar kan ik mn arm wel in stoppen.

[/rquote]

Ik zal even een plaatje toevoegen van hoe het er nu uitziet :)

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=200461383312382&set=a.142494499109071.24376.100000455655032&theater

OPCdriver

[rquote=1891162&tid=144512&author=densonz][rquote=1891072&tid=144512&author=OPCdriver]K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
                            vermogen : chippen.[/rquote]

Dat chippen kun je niet gewoon zelf doen toch?[/rquote]

Da’ klopt maar brengt in jou geval waarschijnlijk
                            wel het meeste vermogen op.
                            Filtertjes en sportdempertjes werken ook maar leveren
                            lang niet zo veel op.

Raynbow6
                            Deelnemer

Ik heb een K&N inlegfilter er in gelegd, merk niets van extra vermogen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.