Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 11:02 #17660425
Heej Johnie, bevalt ie een beetje ?
Is heel wat anders als je station he :P
Ik zou die filter mooi laten zoals ie is, qua geluid zul je van een inlegfilter weinig verschil merken, schaf je gewoon een leuke einddemper aan als je wat meer “broem” wil….6 mei 2010 om 09:51 #17660426Een sportieve vervangingsfilter heeft altijd wel iets nut. Het zorgt dat je motor iets makkelijker kan ademen. Zorg altijd wel dat je luchtfilter goed schoon is.
Open luchtfilter heb je in diverse soorten. Je hebt ze met een aanzuigslang. Deze moet je lucht van ONDER de auto laten halen. Lucht aan de onder zijde is meestal kouder en stroomt sneller.
Zou je zo’n simpele openluchtfilter nemen dan heb je gauw kans dat deze warme lucht hapt. Das niet de bedoeling want koude lucht bevat meer zuurstof. Meer zuurstof betekent betere verbranding. EN dat leid natuurlijk naar meer koppel en vermogen. Het zou niet veel zijn maar elke pk en Nm is mooi meegenomen.Gr JW
6 mei 2010 om 19:06 #17660427Hé nova,
Heb je die astra verkocht ? Want die gromde ook mooi. Heb toen getwijfeld, maar ik heb ook een Vec gekocht.
:kewlpics van de Vec, of heb je die in een ander topic staan.
Groet
7 mei 2010 om 14:29 #17660428origineel gepost door PAASHAAS
Heej Johnie, bevalt ie een beetje ?
Is heel wat anders als je station he :P
Ik zou die filter mooi laten zoals ie is, qua geluid zul je van een inlegfilter weinig verschil merken, schaf je gewoon een leuke einddemper aan als je wat meer “broem” wil….Hey Haas ja dit is heel anders rijden… en het bevalt me zeer goed.
ja denk alleen dat ik hem een keer vervangen door een andere inleg filter ja een andere einddemper staat ook nog op me lijstje:thumbup7 mei 2010 om 14:32 #17660429origineel gepost door DaJax
Hé nova,Heb je die astra verkocht ? Want die gromde ook mooi. Heb toen getwijfeld, maar ik heb ook een Vec gekocht.
:kewlpics van de Vec, of heb je die in een ander topic staan.
Groet
ja enkele maanden geleden. die gromde idd lekker maja had ook een L en een R uitlaat ;) Pics van de vec staan in Het Showgedeelte en waar staan die van jouw?
PS astra moet nu rond rijden in Sittard
8 mei 2010 om 08:46 #176604309 mei 2010 om 07:59 #17660431He Nova,
Hij vraagt me niets he haha :o:o
Beste is een koud luchtfiltersysteen erop zetten,daar is een V6 erg blij mee.
Misschien komen die pks dan ook eens een x los uit die vec van je…
Voorbeelden van goede koude luchtsystemenDbilas flowmaster kit (299 euro)
BMC CDA filterkit (250 euro)
Pipercros kit (ergens rond de 200 euro)
Simota kit (Complete set 130 euro)Dbilas,maar dat zou meer voor de looks zijn.
Alhoewel iedereen kan zeggen wat die wilt,maar hun leveren een universele flowmaster,voor een 1.0 corsa is uiteindelijk dezelfde als een vectra 3,2! en dat lijkt me dus weer niet goed.Pipercros heeft gupy ervaringen mee,ik persoonlijk niet,maar zoals het bij gup rijd,rijd het erg nice:D
BMC cda: mijn oude filter,mooi ding carbonne huls erop ook nog echt carbon ook nog.
Werkt verder perfectSimota heb ik mezelf nu ook mee verwend,waarom de simota?
Hij is exact hetzelfde als de cmd alleen net iets mooier,en een maatje kleiner verkrijgbaar,aangezien ik ook met de vectra b inlaat ga rijden zit je erg met het probleem plek!
Je mag nooit de filter echtstreeks op de lmm zetten daar moeten enkele cm tussen zitten ivm luchtrestrictie(wat valse lmm waardes veroorzaakt)Dat is juist vaak het hele probleem waarom mensen zeggen ja open luchtfilter verbruikt die meer van.
De lmm meet vaak verkeerde waardes aangezien de open filter vaak binnen 5 cm van de lmm zit of zelfs rechtstreeks derop.
En tja het mooie geluid iedereen trapt sneller het gas iets langer door.
En dan gaat die inderdaad meer verbruiken!Dus al met al john ik zou voor de simota gaan,heb je het mooie geluid erin van mijn oude 2,6 en een goed systeem.
Dus John ik zou zeggen Simota,mooie prijs en erg goed product!
Het bracht een originele x20xev toch 2,6 pk omhoog de filter,getest op een vermogenbank.Hier een foto van een simota systeem!
9 mei 2010 om 08:07 #17660432Logisch dat ie meer verbruikt Ronald.
Je geeft meer lucht, dus er moet meer brandstof in!!
Willem
9 mei 2010 om 12:14 #17660433origineel gepost door wim-v6
Logisch dat ie meer verbruikt Ronald.Je geeft meer lucht, dus er moet meer brandstof in!!
Willem
In theorie klopt dit ook maar door meer lucht heeft die ook een betere doorstroming.
Een koud systeem is vergelijkbaar met k&n inlegfilter.
Al vind ik persoonlijk de simota inlegfilters toch weer iets beter als k&n ze geven net iets meer door.Verbruik word met zo’n filter niet meer of minder als een k&n inlegfilter.
9 mei 2010 om 18:21 #176604349 mei 2010 om 18:27 #17660435origineel gepost door cabriobully
He Nova,Hij vraagt me niets he haha :o:o
Beste is een koud luchtfiltersysteen erop zetten,daar is een V6 erg blij mee.
Misschien komen die pks dan ook eens een x los uit die vec van je…
Voorbeelden van goede koude luchtsystemenDbilas flowmaster kit (299 euro)
BMC CDA filterkit (250 euro)
Pipercros kit (ergens rond de 200 euro)
Simota kit (Complete set 130 euro)Dbilas,maar dat zou meer voor de looks zijn.
Alhoewel iedereen kan zeggen wat die wilt,maar hun leveren een universele flowmaster,voor een 1.0 corsa is uiteindelijk dezelfde als een vectra 3,2! en dat lijkt me dus weer niet goed.Pipercros heeft gupy ervaringen mee,ik persoonlijk niet,maar zoals het bij gup rijd,rijd het erg nice:D
BMC cda: mijn oude filter,mooi ding carbonne huls erop ook nog echt carbon ook nog.
Werkt verder perfectSimota heb ik mezelf nu ook mee verwend,waarom de simota?
Hij is exact hetzelfde als de cmd alleen net iets mooier,en een maatje kleiner verkrijgbaar,aangezien ik ook met de vectra b inlaat ga rijden zit je erg met het probleem plek!
Je mag nooit de filter echtstreeks op de lmm zetten daar moeten enkele cm tussen zitten ivm luchtrestrictie(wat valse lmm waardes veroorzaakt)Dat is juist vaak het hele probleem waarom mensen zeggen ja open luchtfilter verbruikt die meer van.
De lmm meet vaak verkeerde waardes aangezien de open filter vaak binnen 5 cm van de lmm zit of zelfs rechtstreeks derop.
En tja het mooie geluid iedereen trapt sneller het gas iets langer door.
En dan gaat die inderdaad meer verbruiken!Dus al met al john ik zou voor de simota gaan,heb je het mooie geluid erin van mijn oude 2,6 en een goed systeem.
Dus John ik zou zeggen Simota,mooie prijs en erg goed product!
Het bracht een originele x20xev toch 2,6 pk omhoog de filter,getest op een vermogenbank.Hier een foto van een simota systeem!
Hahahaha…
Ja jongen druk met vanalles en dus weinig tijd aan besteed he.. moet er is goed over nadenken:thumbup
13 mei 2010 om 18:43 #1766043613 mei 2010 om 18:48 #17660437das ook een tientje goedkoper :hmmz
14 mei 2010 om 07:53 #17660438origineel gepost door sw_reijnders
das ook een tientje goedkoper :hmmzidd…Kijken of ik het misschien goedkoper kan krijgen bij ronald?;)
1 juni 2010 om 05:06 #17660439Ik kan het krijgen voor het zelfde geld…Maar nu zat ik gisteren te kijken op MP zie ik dit,is dit iets of denken jullie verder kijken? Iemand bekend met dit bedrijf?
grt nova
PS link, http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/346844680-nieuw-carbon-air-intake-luchtfilter-voor-opel.html?return=eJw1j8sKgzAQRf%2BloEuNUfuISNEu%2BGRRRRR!!pppiMJohGemL%2FnsnfWyGe3LPwESKTDy1YJUXvNiKlVfSdUM1IIJI09GCmpNJuhHBSIk%2BmU36VRIYYH8zdRb3vkYb5U0W5S0sFBgFQ9TwNQu515RDCf8SKTw0Yesvvf%2Fv4q%2Begjcvk3K6C%2FYtCOVul28C3YnybclZQTReiQ7Sne0ccXozSzfgRRtU7sOfQZ8w5Fof7uAxwFKzGKzHzvaqLtc8O55W1esNaEtPhQ%3D%3D&df=1&fta=eNotTrtuwzAQ%2BxcB9Sz5bR48ZejWuZshW0oiVLYES07cBvn3ymmBG%2B5IHkmJBo%2BAFmxb7XCTNjAKEGUNttteZCr00UGQ38DJCuQ156QMyPsDiPgxnsJZhUMTEzR7LNusVzOR3SGqrisast8o2irnJX3dcZLr6Ja3nNttusazsVGv6UrjvLbkgkGeeb%2F1PPMuxMkp3Vd1Lt4%2Fj2olmJcXzcikxIACzKi%2Fzg2YKCfdjXrcRSmnWvP2RSRNdF6qMFi9XOL1%2BOWJ6MBmuQ%2BHXXJQL78cTN4ZffyvN0YSHI%2Fn8xfVoFvR&fta_ind=2&fs=1&thumb_click=1#photoGallery
Stukje text;)
Carbon cold air intake!!!
Cold air intake / koude lucht naar het inlaatspruitstuk. Airbox met daarin een groot conisch sportluchtfilter voor extra vermogen en koude lucht.
De flexibele slang welke erbij wordt geleverd is er 1 van het nieuwste type. De slang is zeer flexibel en hij blijft in elke gewenste vorm staan door het unieke kliksysteem. Zo kunt u dus alle gewenste bochten zonder problemen maken. De lengte van de slang bedraagt ongeveer 1 meter. De airbox zelf is 20cm lang met een diameter van 13cm. De airbox is compleet met alle nodige klemmen.De airbox kan doorgaans zonder problemen gemonteerd worden vlak voor het inlaatspruitstuk. Het schild om het filter zorgt ervoor dat de warme lucht uit de motorruimte niet mee wordt aangezogen. De slang kan eenvoudig achter de grille / in uw lucht-happers van de voorbumper gemonteerd worden alwaar hij de meeste koude lucht aanzuigt. Hoe kouder de lucht des te meer vermogen u heeft.(Zonder propeller)
– meer vermogen door koude lucht
– koude lucht wordt de motor ingeperst
– filter kan gereinigd worden
– eenvoudig te monteren
– bevestigingsmateriaal meegeleverd1 juni 2010 om 06:22 #17660440AUB wegblijven bij die gasten !!!!!!!
Ik heb daar eens een Xenon setje gekocht, geven alleen garantie op hun spullen als ze het zelf inbouwen.:wtf
Ik had dus mooi een setje dat compleet stond te flippen, maar garantie ho maar.:swear
Ze begonnen eerst met dat het normaal was, en daarna lag het aan de auto.
Ik heb toen later maar een nieuw setje via Remcoshop.nl gekocht(helaas falliet) en die doet het inmiddels al ruim een jaar.
Dus helaas hebben deze gasten bij mij niet zo’n goed indruk achter gelaten.
1 juni 2010 om 11:19 #17660441Aan een luchtfilter kan toch niet echt iets fout gaan!:hmmz
Leuk instapmodel!:P
Ik ben ooit bezig geweest met een rvs voorraadbus met daarin
weer een iets smallere buis en de ruimte daar tussen opgevuld met steenwol.Princiepe van een dubbelwandige schoorsteenpijp.
Heb ik nog ergens? liggen en nooit getest.
Ik denk zelf dat het filter goed moet zij en dat de behuizing en slangen niet veel van elkaar verschillen.
1 juni 2010 om 16:04 #17660442origineel gepost door JanW75
AUB wegblijven bij die gasten !!!!!!!Ik heb daar eens een Xenon setje gekocht, geven alleen garantie op hun spullen als ze het zelf inbouwen.:wtf
Ik had dus mooi een setje dat compleet stond te flippen, maar garantie ho maar.:swear
Ze begonnen eerst met dat het normaal was, en daarna lag het aan de auto.
Ik heb toen later maar een nieuw setje via Remcoshop.nl gekocht(helaas falliet) en die doet het inmiddels al ruim een jaar.
Dus helaas hebben deze gasten bij mij niet zo’n goed indruk achter gelaten.
ok dan weet ik da ….. bedankt:thumbup
1 juni 2010 om 16:35 #17660443Goedkoop blijft vaak toch duurkoop te zijn en soms heb je mazzel.
Mijn zoon heeft ook een remco xenonsetje gehad en ging heel snel stuk.
Week of 6 weer met standaard verlichting gereden, telkens bellen waar de xenon bleef en toen hij alles weer terug had 2 weken mee gereden en toen precies hetzelfde, weer stuk.Goed de voorwaarden lezen en hoelang je garantie krijgt, zwart op wit.
2 juni 2010 om 04:58 #17660444origineel gepost door RAYMOND.design
Goedkoop blijft vaak toch duurkoop te zijn en soms heb je mazzel.Mijn zoon heeft ook een remco xenonsetje gehad en ging heel snel stuk.
Week of 6 weer met standaard verlichting gereden, telkens bellen waar de xenon bleef en toen hij alles weer terug had 2 weken mee gereden en toen precies hetzelfde, weer stuk.Goed de voorwaarden lezen en hoelang je garantie krijgt, zwart op wit.
Heb je gelijk in maar soms neem je maar het zekere voor het onzekere;) kijk wel ff verder……
grt
2 juni 2010 om 12:08 #17660445Hoi Nova,
Ik heb een simota gekocht, adres kan ik je evt. via U2U doen toekomen. Heb een jaar met een goedkope open air gereden, maar is niet aan te raden.
A: idd trekt het warme lucht aan wat je goed waarneemt in de auto (met accelereren)
B: bij een rit van 200 km toeteren je oren van je hoofd. (optrekken is een genot vanwege het geluid, maar lange ritten niet echt prettig)
C: bij de simota zit een ontzettend dikke slang die je goed achter je bumper kunt wegwerken zodat je ook echt koude lucht aanzuigt.Het is wel even een investering en behoorlijk gepuzzel om hem goed weg te werken, maar het loont behoorlijk.
Bart-Jan
2 juni 2010 om 12:41 #17660446haha klopt,alleen ben je er dan nog niet helemaal,je moet de koppelstukken kopen en die zijn weer wat duurder van vectra B
2 juni 2010 om 12:45 #17660447origineel gepost door bartjanmulder
Hoi Nova,Ik heb een simota gekocht, adres kan ik je evt. via U2U doen toekomen. Heb een jaar met een goedkope open air gereden, maar is niet aan te raden.
A: idd trekt het warme lucht aan wat je goed waarneemt in de auto (met accelereren)
B: bij een rit van 200 km toeteren je oren van je hoofd. (optrekken is een genot vanwege het geluid, maar lange ritten niet echt prettig)
C: bij de simota zit een ontzettend dikke slang die je goed achter je bumper kunt wegwerken zodat je ook echt koude lucht aanzuigt.Het is wel even een investering en behoorlijk gepuzzel om hem goed weg te werken, maar het loont behoorlijk.
Bart-Jan
Vectra b heeft het zo en zo lastig,je moet eigenlijk 80 na 76 verloop hebben,en tja das moeilijk te krijgen
Simota Europe levert de systemen op marktplaats ook voor 119 euro en circa 130 compleet met slangen enzv.Tevens Nova die filter die jij gezien hebt kun je ook bij hottuning kopen kosten 48 euro,maar is allemaal japanse meuk!
Beter beetje meer investeren!
2 juni 2010 om 13:27 #17660448origineel gepost door bartjanmulder
Hoi Nova,Ik heb een simota gekocht, adres kan ik je evt. via U2U doen toekomen. Heb een jaar met een goedkope open air gereden, maar is niet aan te raden.
A: idd trekt het warme lucht aan wat je goed waarneemt in de auto (met accelereren)
B: bij een rit van 200 km toeteren je oren van je hoofd. (optrekken is een genot vanwege het geluid, maar lange ritten niet echt prettig)
C: bij de simota zit een ontzettend dikke slang die je goed achter je bumper kunt wegwerken zodat je ook echt koude lucht aanzuigt.Het is wel even een investering en behoorlijk gepuzzel om hem goed weg te werken, maar het loont behoorlijk.
Bart-Jan
snap b niet had ik geen last van bij mijn v6 vond ik hem juist stil, alleen bij optreken en bij 120 gas in trappen had ie die lekkere diepe brom
2 juni 2010 om 17:04 #17660449origineel gepost door bartjanmulder
Hoi Nova,Ik heb een simota gekocht, adres kan ik je evt. via U2U doen toekomen.
C: bij de simota zit een ontzettend dikke slang die je goed achter je bumper kunt wegwerken zodat je ook echt koude lucht aanzuigt.
Het is wel even een investering en behoorlijk gepuzzel om hem goed weg te werken, maar het loont behoorlijk.
Bart-Jan
Je hebt een U2U
kan je er is een foto van maken??
grt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.