Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2010 om 16:17 #17220283
Wel of niet doen ??
Andere inlegfilter in de vec te leggen? Wel of geen nut? andere suggesties zijn ook welkom:thumbup
groet
21 april 2010 om 17:17 #17660401Ja is het vuil dan?? en versleten?? Hoeveel km is het meegegaan??? En wat bedoel je met nut??? Geluid of…?
21 april 2010 om 17:21 #17660402je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid …
een andere (K&N) inlegfilter kan nooit kwaad :) ik rij er ook alweer 3 jaar mee maar vermogen winst merk je er niet (veel) mee net als de openlucht filter die geeft ook weinig extras :P
21 april 2010 om 17:29 #17660403en ik weet het! is zeker vet! Het buldert zomaar als je doortrapt! Dan hoor je zomaar hinniken die paarden!:D Nee heb ze ook niet voor de pk.s genomen! Alleen t geluid is erg bruut!:cool:
21 april 2010 om 19:47 #17660404En het vebruik is ook bruut:cool:
Gr. Gts32v6
21 april 2010 om 20:26 #17660405Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.
Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
21 april 2010 om 21:04 #17660406origineel gepost door Gts32v6
En het vebruik is ook bruut:cool:Gr. Gts32v6
dan wel ja haha:D
21 april 2010 om 21:06 #17660407origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:
21 april 2010 om 21:16 #17660408origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:
Mooi, begin dan maar gelijk met een nieuw topic, project v6 met turbo (compressor is ook goed hoor).:D
Ik heb nog steeds een kkk26 turbo en een bijna nieuwe eaton liggen, wachten nog steeds op een plekje onder m’n motorkap. Is nog alleen niet duidelijk onder welke motorkap.
V6 met open filter klinkt echt heftig en dan 1 met turbo:o
21 april 2010 om 21:17 #17660409haha ja was t maar waar!:D
21 april 2010 om 21:23 #17660410origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
haha ja was t maar waar!:DAlles is mogelijk toch?
22 april 2010 om 14:25 #17660411Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cry
22 april 2010 om 14:40 #17660412origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
Ja is het vuil dan?? en versleten?? Hoeveel km is het meegegaan??? En wat bedoel je met nut??? Geluid of…?Kweet niet of die vuil is maar wil er is een andere inleggen.. hoeveel km mee gegaan is weet ik niet? Geluid is mooi mee genomen maar daar blifjt het ook bij
22 april 2010 om 14:45 #17660413origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag
ja dat stuipen iemand op zen l;ijf jagen dat ken was van de week bij ronald zen v6… wa een kabaal zeg :thumbup
@sjoukje je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid … <
Klopt:thumbup22 april 2010 om 14:51 #17660414ik rij X18XE … :P
22 april 2010 om 19:00 #17660415origineel gepost door nova….
origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag
Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.
Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.
Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.
Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.22 april 2010 om 19:07 #17660416origineel gepost door Gupy
Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cryDaarom misschien beter een eaton?
22 april 2010 om 19:29 #17660417Die heb je dan ook wel.:)
Komt heel wat bij kijken om zo’n blok goed te krijgen….en te houden.
22 april 2010 om 20:10 #17660418Klopt, maar als je met een lage druk gaat rijden, kan je motor standaard blijven en zal er ook niets stuk gaan.
De eaton die ik het is een kleine 45 en het lijkt me wel grappig om te proberen.
23 april 2010 om 18:32 #17660419….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.
Je zult toch echt moeten denken aan:
Verruiming inlaattraject.
Nokkenassen.
Uitlaat.
Seperaat motormanagment.Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
Intercooler en evt extra oliekoeler.En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.
Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.23 april 2010 om 19:55 #17660420origineel gepost door Gupy
origineel gepost door nova….
origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag
Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.
Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.
Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.
Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.Ok dan hoor ik het nog wel…
23 april 2010 om 19:59 #17660421andere vraag?
,
Hoeveel Bar doe je in een 215/35/18 Heb er nu voor 2.5 in zitten en achter 2.623 april 2010 om 20:19 #17660422Denk dat dat wel goed is, heb ik ook ongeveer op de 18″. (alleen nog weinig mee gereden)
24 april 2010 om 07:42 #17660423origineel gepost door Gupy
….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.Je zult toch echt moeten denken aan:
Verruiming inlaattraject.
Nokkenassen.
Uitlaat.
Seperaat motormanagment.Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
Intercooler en evt extra oliekoeler.En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.
Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.Had ik al gedaan, alleen voor de c20xe en de peugeot 106 met een 1.4 monopoint.
Compressie kan naar beneden dmv een dikkere speciale koppakking.
Uitlaat wordt aan gewerkt en inlaat kan standaard blijven.Voor de grap/gein betekent voor mij dat ik het leuk vind om te doen, niet dat ik het niet serieus neem.
Heeft bij mij alles te maken met uitdagingen.24 april 2010 om 19:02 #17660424origineel gepost door sjouke
ik rij X18XE … :PDas mooiiii:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.