nu wil ik t anders doen ik wil de orgineele luchtfilterbak laten zitten.
Nu wil ik aan de buitenzijde van de bak waar al zoon rubbertje zit die achter je bumberbalk uit komt.
Daar een gat maken in de bak en daar een metalen buis door heen steken en vast zetten en aan die buis de powerfilter.
Zodat die voor t gat in mijn bumber komt te zitten.
Is dit een goed idee , en moet ik dan het inlegfilter er gewoon in laten zitten of deze er uithalen omdat er dan tog een filter voor hangt
Ik zou zelf idd een inleg filter gebruiken. Wat vaak het probleem is bij de open lucht filters, is dat ze de warme lucht van de motor opzuigen. Motor wordt warm, en gaat ”jutteren”. Tenzij je wat je al aangeeft een buis maakt bij de bumper, zodat je dus in theorie koele lucht aanzuigt. Overigens bestaat dit al. Je moet het zien als een extra buis, die je op je open lucht filter zet. Twister air filters. Dit is overigens geen sluikreclame hoor :cool:
Theoretisch gezien is koele lucht beter aangezien koele lucht ‘compacter’ is dan warme lucht wat resulteert in meer ‘lucht’ in je motor. Waardoor je motor meer benzine erin spuit, en we weten allen wat dat betekent :)
Ikzelf ga binnenkort denk ik een “Pipercross Viper Induction Kit” kopen en gebruiken. Benieuwd wat dat voor meerwaarde aan de auto zal zijn :P
heb zelf een x2.0xev motor in mijn calibra met een k&n 57i openluchtfilter kit en die bevalt mij uitstekend zeker vergeleken orgineel krijgt nog koude lucht via oude manier en heb met pe buis 2x40mm uit komend op 75mm buis voldoende koude lucht dus motor temp ook nooit boven de 95 graden uit gekomen.
dit in combo met een rvs uitlaat geeft dat toch een lekker verschil :angel
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.