luchtfilter

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) luchtfilter

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bpr

Hallo,

Ik heb een corsa b met c20xe erin maar momenteel heb ik daar een paddestoel filter opzitte maar wil weer graag een orgineel filter erop zette. Want met het filter loopt en rijd ie niet zoals ie zou kunnen en moeten.
      Nu is mijn vraag: kan ik hiervoor het orginele filterhuis van een corsa b op zette met filter specifiek voor de c20xe of moet ik een filterhuis aanschaffe van een astra f gsi?

Dr.Ed

Ik heb het de originele filterbak van de Corsa b hergebruikt. Zorg er wel voor dat je een inlegfilter met weinig weerstand hebt (K&N o.i.d.)

bpr

Met een vervangingsfilter van k&n van een c20xe van aan astra f?
          En die past gewoon in het orginele filterhuis?

theunm

zou kijken voor een luchtfilterbak van een corsa gsi
            en daar een matje in van k&n van een corsa ( heeft ook over de 100pk )
            mat van een astra past waarschijnlijk niet in de bak corsa vanwege afmetingen

Vinci
            Deelnemer

Precies, je wil daar geen restrictie! Hoewel die waarschijnlijk nauwelijks onder doet voor de 2.0 16V van een Kadett, die waren ook origineel veel kleiner dan van de Astra F bijvoorbeeld, oppervlak bedoel ik dan, niet de diameter van de pijpen zo zeer…

En voor zowat elke boodschappenkar kun je een K&N inlegfilter kopen, en die zijn mijlen beter dan zo’n papier ding. Papier functioneert prima, eventjes, maar moet je bij zo veel flow als een XE erg vaak vervangen. Een K&N inlegfilter reinig je gewoon, gaat een motorleven lang mee verder…

Corsa_GSi
              Deelnemer

Of je plaatst zoiets:
                http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Werkt prima bij mijn LET motor (400+ pk).

Vinci
                Deelnemer

Ja, die zijn ook wel goed inderdaad, kan in elk geval nog koude lucht aanzuigen als je hem goed plaatst…

usbstick
                  Deelnemer

Een goedkope luchtfilter matje doet het beter dan k&n luchtfilter, bank gemeten…

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Haasje17
                    Moderator

De orgineel opel papieren filter (ontwikkeld bij mann) doet het beter dan de k&n in schoone toestand. Na 10.000km doet de k&n het vaak beter.

Vinci
                      Deelnemer

Precies dat, dat is namelijk ook getest, vandaar mijn eerdere opmerking van als je papier vaak genoeg vervangt. Mij gaat het meer om duurzaamheid dan die twee pk hoog in de toeren…. Als ik meer pk’s wil pak ik wel een v6 bak met k&n filter…

Remzter

Dus eindstand..http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp..dit” onclick=”window.open(this.href);return false; wordt hem eigenlijk in elke auto voor deze prima tedoen prijs?
                          Ik moet de mijne vervangen ook namelijk, standaard filterhuis en filter ( Opel Astra 2.0Di 1999) en vroeg mij ook af welke dan het beste uit is kwa prijs/kwaliteit/duurzaamheid.

Mvg Remy

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.