Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › luchtfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2014 om 08:46 #17264208
Hallo,
Ik heb een corsa b met c20xe erin maar momenteel heb ik daar een paddestoel filter opzitte maar wil weer graag een orgineel filter erop zette. Want met het filter loopt en rijd ie niet zoals ie zou kunnen en moeten.
Nu is mijn vraag: kan ik hiervoor het orginele filterhuis van een corsa b op zette met filter specifiek voor de c20xe of moet ik een filterhuis aanschaffe van een astra f gsi?19 februari 2014 om 10:46 #18219000Ik heb het de originele filterbak van de Corsa b hergebruikt. Zorg er wel voor dat je een inlegfilter met weinig weerstand hebt (K&N o.i.d.)
19 februari 2014 om 16:36 #18219001Met een vervangingsfilter van k&n van een c20xe van aan astra f?
En die past gewoon in het orginele filterhuis?19 februari 2014 om 16:42 #18219002zou kijken voor een luchtfilterbak van een corsa gsi
en daar een matje in van k&n van een corsa ( heeft ook over de 100pk )
mat van een astra past waarschijnlijk niet in de bak corsa vanwege afmetingen21 februari 2014 om 23:30 #18219003Precies, je wil daar geen restrictie! Hoewel die waarschijnlijk nauwelijks onder doet voor de 2.0 16V van een Kadett, die waren ook origineel veel kleiner dan van de Astra F bijvoorbeeld, oppervlak bedoel ik dan, niet de diameter van de pijpen zo zeer…
En voor zowat elke boodschappenkar kun je een K&N inlegfilter kopen, en die zijn mijlen beter dan zo’n papier ding. Papier functioneert prima, eventjes, maar moet je bij zo veel flow als een XE erg vaak vervangen. Een K&N inlegfilter reinig je gewoon, gaat een motorleven lang mee verder…
22 februari 2014 om 08:13 #18219004Of je plaatst zoiets:
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Werkt prima bij mijn LET motor (400+ pk).
22 februari 2014 om 08:22 #18219005Ja, die zijn ook wel goed inderdaad, kan in elk geval nog koude lucht aanzuigen als je hem goed plaatst…
22 februari 2014 om 14:46 #18219006Een goedkope luchtfilter matje doet het beter dan k&n luchtfilter, bank gemeten…
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
22 februari 2014 om 15:06 #18219007De orgineel opel papieren filter (ontwikkeld bij mann) doet het beter dan de k&n in schoone toestand. Na 10.000km doet de k&n het vaak beter.
22 februari 2014 om 17:44 #18219008Precies dat, dat is namelijk ook getest, vandaar mijn eerdere opmerking van als je papier vaak genoeg vervangt. Mij gaat het meer om duurzaamheid dan die twee pk hoog in de toeren…. Als ik meer pk’s wil pak ik wel een v6 bak met k&n filter…
3 maart 2014 om 09:49 #18219009Dus eindstand..http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp..dit” onclick=”window.open(this.href);return false; wordt hem eigenlijk in elke auto voor deze prima tedoen prijs?
Ik moet de mijne vervangen ook namelijk, standaard filterhuis en filter ( Opel Astra 2.0Di 1999) en vroeg mij ook af welke dan het beste uit is kwa prijs/kwaliteit/duurzaamheid.Mvg Remy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.