Lucht probleem?

Forumindex Forums Modellen Astra Lucht probleem?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259537
    Friebo
      Lid sinds:
      10 June 2013

      Gister heb ik mijn Astra naar de garage gebracht om de olie, oliefilter, luchtfilter en interieur filter te verwisselen. Sindsdien merkte ik dat er wat mee was. Soms moet ik gas bijgeven om te starten. Alsie start, gaat het toerental naar de 1700 rpm, en gaat langzaam naar beneden tot de 1000 rpm. Stationair blijftie altijd zo rond de 1000/1100 hangen, terwijl normaal gesproken dat rond de 800/900 is.

      Motorkap open gehad en hoor een hoop lucht ontsnappen ergens. Blijkt dat er een slangetje los zit aan het gasklephuis. Makkelijk dacht ik! Slangetje aansluiten en opgelost…. Helaas verergert dit juist het probleem, aangezien de auto nu gelijk uitvalt na het starten, tenzij ik gas bij blijf geven. Maandag zal ik terug gaan zodat ze de boel repareren. Wat zou dit kunnen zijn om er een beetje voorbereid heen kunnen gaan? Lucht filter verkeerd aangesloten? Zou er nog ergens iets los kunnen zijn? Iemand enig idee?

      foto´s (kilk voor vergroting):

      #18162653
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        heb het zelfde gehad, echter door mij zelf veroorzaakt

        nadat ik het slangetje weer aangesloten hadviel de motor uit.

        heb toen opnieuw gestart met het gaspedaal iets ingetrapt naar een aantal keer was het probleem over en nooit meer voorgekomen,en dat was meer dan 4 jaar terug :hmmz

        volgens mij heeft het te maken van het zelf inleren van de ecu,maar ben er nog nooit achter gekomen waarom.

        #18162654
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Heb al eens eerder iets gelezen hierover, wellicht 2 slangetjes omgewisseld..? Wim-v6 weet het ongetwijfeld!

          Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk

          #18162655
          Blue-Dragon
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2006

            Is de leiding van de tankontluchtingsklep.

            Leiding zit meende ik aangesloten op de vacuumaansluiting van de rembekrachtiger.

            #18162656
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              #18162657
              Friebo
                Lid sinds:
                10 June 2013

                @miraltje wrote:

                heb het zelfde gehad, echter door mij zelf veroorzaakt

                nadat ik het slangetje weer aangesloten hadviel de motor uit.

                heb toen opnieuw gestart met het gaspedaal iets ingetrapt naar een aantal keer was het probleem over en nooit meer voorgekomen,en dat was meer dan 4 jaar terug :hmmz

                volgens mij heeft het te maken van het zelf inleren van de ecu,maar ben er nog nooit achter gekomen waarom.

                Inderdaad, dat was het… doet het weer prima nu. Bedankt iedereen!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.