Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Lucht probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2013 om 19:59 #17259537
Gister heb ik mijn Astra naar de garage gebracht om de olie, oliefilter, luchtfilter en interieur filter te verwisselen. Sindsdien merkte ik dat er wat mee was. Soms moet ik gas bijgeven om te starten. Alsie start, gaat het toerental naar de 1700 rpm, en gaat langzaam naar beneden tot de 1000 rpm. Stationair blijftie altijd zo rond de 1000/1100 hangen, terwijl normaal gesproken dat rond de 800/900 is.
Motorkap open gehad en hoor een hoop lucht ontsnappen ergens. Blijkt dat er een slangetje los zit aan het gasklephuis. Makkelijk dacht ik! Slangetje aansluiten en opgelost…. Helaas verergert dit juist het probleem, aangezien de auto nu gelijk uitvalt na het starten, tenzij ik gas bij blijf geven. Maandag zal ik terug gaan zodat ze de boel repareren. Wat zou dit kunnen zijn om er een beetje voorbereid heen kunnen gaan? Lucht filter verkeerd aangesloten? Zou er nog ergens iets los kunnen zijn? Iemand enig idee?
foto´s (kilk voor vergroting):
27 juli 2013 om 20:09 #18162653heb het zelfde gehad, echter door mij zelf veroorzaakt
nadat ik het slangetje weer aangesloten hadviel de motor uit.
heb toen opnieuw gestart met het gaspedaal iets ingetrapt naar een aantal keer was het probleem over en nooit meer voorgekomen,en dat was meer dan 4 jaar terug :hmmz
volgens mij heeft het te maken van het zelf inleren van de ecu,maar ben er nog nooit achter gekomen waarom.
27 juli 2013 om 20:19 #18162654AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb al eens eerder iets gelezen hierover, wellicht 2 slangetjes omgewisseld..? Wim-v6 weet het ongetwijfeld!
Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk
27 juli 2013 om 20:48 #18162655Is de leiding van de tankontluchtingsklep.
Leiding zit meende ik aangesloten op de vacuumaansluiting van de rembekrachtiger.
27 juli 2013 om 21:06 #1816265628 juli 2013 om 20:59 #18162657@miraltje wrote:
heb het zelfde gehad, echter door mij zelf veroorzaakt
nadat ik het slangetje weer aangesloten hadviel de motor uit.
heb toen opnieuw gestart met het gaspedaal iets ingetrapt naar een aantal keer was het probleem over en nooit meer voorgekomen,en dat was meer dan 4 jaar terug :hmmz
volgens mij heeft het te maken van het zelf inleren van de ecu,maar ben er nog nooit achter gekomen waarom.
Inderdaad, dat was het… doet het weer prima nu. Bedankt iedereen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.