lucht in brandstofsysteem diesel zafira a 2005

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) lucht in brandstofsysteem diesel zafira a 2005

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    dieter99

Beste, voor de 2 keer heel lastig te starten..lucht in het brandstofsysteem
      Blijkbaar loopt de brandstof terug (vb na overnachten) door ergens lucht die in het systeem geraakt
      hebben al eens gehoord het dichtingen kunne zijn die (220k km) hard geworden zijn van de injecteurs en daar lucht in kan komen en de diesel daardoor afvloeit.
      Ik krijg hem met veel gepruts een zware accu lader met knop direct start en een 10 tal pogingen (gauw een uurtje nodig)
      Kan die lucht niet sneller weg ?want er zit geen handpompje op zoals op tal van filters en de lucht van het systeem gaat terug naar filter waardoor het nog moeilijker is..
      en die kan maar pas eind week naar garage
      groeten

Opeltje17
      Deelnemer

Klinkt mij meer als een lekke verstuiver, laat eens een verstuiver lek test uitvoeren.

dieter99

Dag opeltje17 dat zou idd ook weleens kunnen …maar zou ik overwegen de 4 verstuivers te vernieuwen nu dus 220000km (ik ken zafira met ruim 400000)
          ik ging er eventueel een terugslagklep tussensteken zodat de brandstof niet kan aflopen , weet wel is niet dé oplossing maar als het probleem ermee weg is..

is er niemand die weet hoe ik lucht gemakkelijk uit het brandstofcircuit krijg? blijven proberen te starten met acculader belast niet alleen batterij maar ook startmotor ..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.