lucht filter Opel Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra lucht filter Opel Astra J

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Corsa boy
    Deelnemer

Hoi allemaal ik zal me even voor stellen ik ben demi 31jaar en sinds half jaar trotse eigenaar van een Astra j 1.4T automaat uit 2011 (A14NET)

Ik weet niet of er al een topic is betreft lucht filters voor dit type ik heb een k&n open luchtfilter liggen met een hitte schild die voor deze auto gemaakt maar nu zegt zowat iedereen dat dit een slecht idee is voor de motor ik heb deze er vorige zomer er uit gehaald helaas omdat ik tekort kwam ik vermoed van de warme lucht zijn er manieren om meer verse lucht naar t filter te krijgen en ik zou dit graag in de toekomst willen combineren met een hks dumpvalve of zijn er nog andere luchten filter kasten op de markt die beter presteren zoals BMC CDA dbilas maar daar lijkt de aanzuig slang ook maar warme lucht tezuigen heb ik het idee ik hoop dat iemand mij kan helpen ik hoef het niet voor het vermogen te doen enkel voor dat aanzuig/afblaas geluid dat vind ik gewoon mooi auto zelf heeft voor mij doen genoeg power

Alvast bedankt iedereen

the-duke
      Deelnemer

Ik heb op een B14NET (99% zelfde motor) een Dbilas-versie op mijn Opel Mokka, daarbij zit een aluminium scoop die onder rand van de motorkap koude lucht pakt.
        Kwestie van even goed informeren wat er bij zit, voor je iets besteld.

Gr,
        The Duke

Corsa_GSi
        Deelnemer

Je kan ook proberen d.m.v. een slang koele lucht naar je K&N filter systeem te brengen.

Of voor het Dbilas systeem gaan:

https://dbilas-shop.com/fahrzeughersteller/opel/astra/astra-j/1-4-16v-103kw-a14net/32/flowmaster-opel-astra-j-auch-gtc-a14nel/a14net?number=01.020.420-16-01.020.310&c=7530

Neem het dan wel met Flowpipe.

phg
          Deelnemer

ik heb hem deze zomer eruitgehaald omdat ik tekort kwam wat bedoel je daar precies mee corsa boy (brandstofmengsel te arm?).

zit een beetje in het zelfde schuitje denk ik,ik rij ook met een open air filter prachtig geluid maar lijk nu toch storingen te krijgen.

turbo vervangen voor nieuw een jrone en lmm vervangen,gasklephuis schoongemaakt nieuwe bougies en bobine en nog een foutcode van brandstofmensel te arm. kan goed bij de open air filter vandaan komen dus vandaag de originele weer geplaatst en de foutcodes laten wissen eerste 30km zonder een storing.

maar ik mis het geluid wel enorm gelijk dus naar mijn idee 2opties :,

kijken of ik de openairfilter kan verplaatsen/verlengen naar een plek buiten de moterruimte (goed idee ?)

of flowmastersysteem aanschaffen.(is dat vergelijkbaar kwa geluid van een open airfilter)

spicys
            Deelnemer

Ik heb zelf de 1.6t (en ook een 2.0t gehad) en adviseer altijd tegen mensen gebruik de standaard airbox gewoon, want hier doorkrijg je de meest koele lucht aangezien Opel blokken nogal warm worden en vervolgens gewoon een panelfilter erin te leggen van k&n. ramair of pipercross. Deze zijn ontworpen voor betere airflow. Zelf vind ik dit een goede oplossing voor en je krijgt zelfs een beetje meer geluid wat we allemaal leuk vinden :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.