Lucht filter & koplampen Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Lucht filter & koplampen Astra F

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    KadAstra-EF
    Deelnemer

Ik wil me niet opdringen maar deze booskijkers zijn voor jouw type koplampen:

http://link.marktplaats.nl/a1004042292″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Ter uwe informatie :D

Rik :)

MattK

Mocht je booskijkers vast gaan plakken zorg dan wel dat je ze er nog gemakkelijk af krijgt.
        Voor de APK mag je namelijks niks op je koplampen geplakt hebben. Als ze bijvoorbeeld aan je grille vast zitten en over je koplampen vallen (zoals een Rieger grille) mag dit wel

KRSA2000
        Deelnemer

@MattK wrote:

Mocht je booskijkers vast gaan plakken zorg dan wel dat je ze er nog gemakkelijk af krijgt.
          Voor de APK mag je namelijks niks op je koplampen geplakt hebben. Als ze bijvoorbeeld aan je grille vast zitten en over je koplampen vallen (zoals een Rieger grille) mag dit wel

Dit heb je waarschijnlijk gelezen

Dit heeft vooral betrekking op het plakken van (kleur)folie op de koplampen.
          Ik heb nooit een auto afgekeurd gehad op geplakte booskijker (dat zijn ook de nodige geweest)
          Aangezien dat het ook een visuele controle is, mogen ze ook niet aan trekken (of zo) om te bepalen hoe ze bevestigd zijn ;)

KadAstra-EF
          Deelnemer

@MattK wrote:

Ik heb nergens last van als m’n F voor de APK moet. En dan heb ik al een paar jaartjes de booskijkers op m’n koplampen.

Rik

MattK

Booskijker plakken is ook beplakt. Meeste kijken er niet naar maar je hoeft maar 1 lastige keurmeester te hebben

Floeske
              Deelnemer

Goed om te weten, Ik kijk wel of ie door de apk komt haha

bart-gsi
                Deelnemer

@MattK wrote:

Booskijker plakken is ook beplakt. Meeste kijken er niet naar maar je hoeft maar 1 lastige keurmeester te hebben

zal er dan meer over gaan dat je teveel op je koplamp plakt.. dus over het hart van het licht zodat je niet meer vooruit kunt zien… en dat is gevaarlijk… ( net als met dikke tape een X op je koplamp zetten zoals ze op het circuit doen…
                  maar bij de meeste booskijkers is het idd zoals aangegeven door anderen geen probleem… en moet deze zo bevestigd worden dat je `m tijdens het rijden niet verliest

MattK

Nee, licht armaturen mogen gewoon niet beplakt worden.
                    Zoals ik al zei, meeste keurmeester maken er geen punt van maar als je net een moeilijke treft moeten ze er gewoon af

Ray2712
                    Deelnemer

Koplampen mogen voor 25 procent zijn afgeschermd. Staat letterlijk in de regelgeving in artikel 5.2.55 lid 5. De booskijkers van eerder geplaatste foto’s zijn dus gewoon toegestaan.

MattK

Ze mogen inderdaad afgeschermd zijn en NIET beplakt. Dus booskijkers plakken mag dus niet!

Ray2712
                        Deelnemer

Ook de geplakte versies zijn toegestaan, mits (net als bij de geschroefde of geklikte versie) het lichtbeeld en lichtopbrengst niet nadelig wordt beïnvloed.
                          Dat plakken niet mag, baseer jij op artikel 5.2.55 lid 3. Ik snap de denkwijze, maar als je daar bij toelichting kijkt, staat daar letterlijk:

@APK regelgeving wrote:

Booskijker
                          Een koplampglas mag beplakt zijn met een zogenaamde booskijker of met koplampwimpers als de functie van het licht (zoals lichtbeeld en opbrengst) niet nadelig wordt beïnvloed. Op dezelfde manier wordt ook een gerepareerde beschadiging met bijvoorbeeld kit beoordeeld.

MattK

Zal morgen eens het boek erbij pakken. Heb het ook al eens aan een steekproef controleur gevraagd en zelfs die was het met mij eens.
                            Bij een volgende steekproef zal ik het weer eens vragen

Corsaliefhebber
                            Deelnemer

Geplakte booskijker mag gewoon, ben er eergisteren met een kadett-e mee met de RDW geweest
                              en het expliciet gevraagd, de keurmeester van de rdw is van mening dat het toegestaan is en heeft me hetzelfde artikel laten lezen als door Ray2712 gepost :thumb :thumb

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.