Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!
- Dit onderwerp bevat 1,102 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 februari 2017om 18:08 door lucas1975.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2013 om 23:37 #17978318AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lekker bezig geweest :thumb erg mooie Vectra :wub :wub :wub :kewlpics
17 januari 2013 om 06:42 #17978320Lucas je vec ziet er een beetje sneeuwerig uit ;). Dat laatste nieuws is natuurlijk het belangrijkste proficiat voor jou en je familie kerel!!!
P.s. Kijk je uit dat de vec zometeen niet te klein wordt….. :D
17 januari 2013 om 08:21 #17978321Gefeliciteerd met de kleine..
het blijft toch gaaf, zo’n anoniem snelheidsmonster :D
Willem
17 januari 2013 om 09:41 #17978322Van harte !! :thumb Geniet er van !!
17 januari 2013 om 10:16 #17978323Gefeliciteerd met de kleine. Die boft maar op de achterbank van een V6 :thumb
17 januari 2013 om 11:33 #17978324gefeliciteerd met de kleine man.
17 januari 2013 om 18:41 #17978325ten eerste hartelijk gefelicteerd met je kleine
en dan het volgende mooie vec met een super motor….
heb het zelfde blok in een signum liggen van 2006
ik heb een automaat en dat loopt super met dit blok…
paar dikke wielen h&r verlaging en hij is super dik !!!!17 januari 2013 om 20:23 #17978326Gefeliciteerd vader een jongen zo te lezen. :thumb
Groeten Jurgen,
19 januari 2013 om 12:47 #17978327Gefeliciteerd met de kleine king:
19 januari 2013 om 18:22 #17978328Gefeliciteerd met de kleine.
En ik zie net aan de vele foto’s in dit topic dat je niet ver van mijn schoonouders vandaan woont.
Dit was me eigenlijk nog niet eerder op gevallen. :hmmz
Ik kom daar dus nog regelmatig ( Busken Huetstraat ), maar rijdt eigenlijk nooit langs jouw straat.
Tot vier jaar terug woonde ik er ook in de buurt, toen ik nog met de donkerblauwe 2,2 DTi SW rond reed.En nog even een vraagje: Hoe ben je aan die privacy-shades achterin gekomen?
Ik ( of eigenlijk de kids ) mis nl. nog steeds de rolgordijntjes in de portieren uit mijn vorige Elegance.
Vreemd dat Opel die optie niet meer standaard geleverd heeft in de duurdere uitvoeringen van de Vectra C2.Misschien dat ik je wel eens tegen zal komen als je met de Vec. aan het klussen / poetsen bent.
Hij ziet er in ieder geval prachtig uit.groeten,
CJX
19 januari 2013 om 19:06 #17978329Bedankt voor alle reacties,
idd trotse vader van nu 2 zoontjes,
Vanmiddag tussen de bedrijven door de 2e Airbox even gemod, morgen maar even monteren,
oem 280 opc
De engelse VXR airbox gemod,
Hoop eigenlijk op iets meer intake geluid, dat zou leuk zijn. Zal eerst ook nog even mn opcom eraan hangen, kan ik mooi even de intake temperatuur bekijken.
groetjes
19 januari 2013 om 19:14 #17978330@CJX wrote:
Gefeliciteerd met de kleine.
En ik zie net aan de vele foto’s in dit topic dat je niet ver van mijn schoonouders vandaan woont.
Dit was me eigenlijk nog niet eerder op gevallen. :hmmz
Ik kom daar dus nog regelmatig ( Busken Huetstraat ), maar rijdt eigenlijk nooit langs jouw straat.
Tot vier jaar terug woonde ik er ook in de buurt, toen ik nog met de donkerblauwe 2,2 DTi SW rond reed.En nog even een vraagje: Hoe ben je aan die privacy-shades achterin gekomen?
Ik ( of eigenlijk de kids ) mis nl. nog steeds de rolgordijntjes in de portieren uit mijn vorige Elegance.
Vreemd dat Opel die optie niet meer standaard geleverd heeft in de duurdere uitvoeringen van de Vectra C2.Misschien dat ik je wel eens tegen zal komen als je met de Vec. aan het klussen / poetsen bent.
Hij ziet er in ieder geval prachtig uit.groeten,
CJX
Hoi CJX,
Dat is grappig, heb één keer achter je gereden hier in de wijk en heb volgens mij 2 weken geleden nog ff bij je Vec staan kijken, toen stond ie bij het speeltuintje. Die kleur staat hem supergoed, zeker in combi met de velgen en deurklinken!
Ik heb de Privacy shades via Marktplaats op de kop getikt, zo nu en dan komt er een setje voorbij,
op ebay staan ze regelmatig,
http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vectra-Estate-02-08-Privacy-Shades-Sun-Shades-/251000991725?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a70d32fed” onclick=”window.open(this.href);return false;of via Winparts
http://www.winparts.nl/187/interieur/autozonwering-/privacy-shades/0070163/pr-shades-op-vectra-c-wagon-02–6dl-” onclick=”window.open(this.href);return false;Zie je wel een keer voorbij komen!
groetjes
25 januari 2013 om 14:38 #17978331Dit krijg met de Shades ik heb ook geen getinten ruiten.
.
Heb nog een set te koop 95 eurie normaal rond de 140.27 januari 2013 om 12:21 #17978332zijn ze ook makkelijk te verwijderen ivm met bv het schoonmaken van de ramen
27 januari 2013 om 19:51 #17978333Gisteren bij Pro Import tijdens de Dynodag van mn Nissan Clubje met de Vec op de dynobank / vermogens bank geweest,
Pro import doet mooi werk met de dikkere Nissan’s, zo hebben ze net “el Toro” klaar, een Skyline met 1310pk en 1430Nm koppel,Helaas gooide de niet uitschakelbare traction control van de Vectra roet in het eten, doordat de achterwielen niet meedraaien en de voorwielen wel bleef de tc de voorwielen afremmen, dus geen geslaagde run helaas!!
Er is wel het een en ander geprobeert om het toch voor elkaar te krijgen, maar dit lukte helaas niet. Omdat dit een dynodag voor 15 auto’s was hadden ze ook niet alle tijd, dus helaas zonder resultaat weer van de bank af,
Gisteravond en vandaag op diverse Vectra forums rondgeneusd, Sommige oudere versies hebben deze tc knop gewoon erin zitten, net als bij alle OPC versies. Opel heeft op de facelift versies deze schakelaar eruit gehaald, in het kader van veiligheid heb ik kunnen lezen.
Ik heb het nog niet 100% uit kunnen pluizen, maar het schijnt dus mogelijk te zijn een TC schakelaar te monteren en als de bekabeling aanwezig is naar de ABS computer dan zou het moeten werken, dan is de TC dus uitschakelbaar.
Het voorwerk is iig al fabriek af aangelegd, de zwarte stekker is voor het fabrieks alarm, blauwe stekker is voor de traction control
dus via ebay net even 2 schakelaars besteld,
als ze binnen zijn maar ff kijken, hopelijk gaat het werken.
Ook even vanmiddag 2 nieuwe xenon ballasten gemonteerd,
De andere 2 hebben het bijna een jaar goed gedaan, maar begonnen de laatste weken af en toe vreemd te knipperen, nu gelukkig weer super strak lichtbeeld.
ik zit ook te denken aan een D2S xenon ombouw, dan kan ik gewoon een goede xenarx osram of philips ultinon lamp monteren, dit kan met een ombouwsetje en amp to ds bekabeling.
Anyway, dus weer lekker verder met de Vec!
groetjes
27 januari 2013 om 21:01 #17978334AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb ook een C2, maar ik heb gewoon de traction control knop. Misschien heeft dit gewoon met de uitvoering te maken? De sportievere uitvoeringen wel een knop en de luxe uitvoeringen niet.
27 januari 2013 om 21:04 #17978335Het zal niet een kwestie van knop erin en werken zijn.
Ik heb die knop er ook ingezet, om de lege afdekkapjes op te vullen als het ware.
Verlichting werkt, maar functie TC niet.27 januari 2013 om 21:33 #17978336@martklanderman wrote:
Ik heb ook een C2, maar ik heb gewoon de traction control knop. Misschien heeft dit gewoon met de uitvoering te maken? De sportievere uitvoeringen wel een knop en de luxe uitvoeringen niet.
ahh, wist dat de OPC modellen deze optie wel hadden, van de 2.0 wist ik dat nog niet,
@evertfisherman wrote:
Het zal niet een kwestie van knop erin en werken zijn.
Ik heb die knop er ook ingezet, om de lege afdekkapjes op te vullen als het ware.
Verlichting werkt, maar functie TC niet.Er is een lijst op Vectra.com, ze hebben daar het een en ander uitgezocht, linkje werkt, wel even registreren, maar hier verschilt het dus ook nog per model, dus wordt gewoon even uitproberen. Anders heb ik idd gewoon een paar mooie knopjes erbij :)
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?27324-If-you-have-fitted-TC-(traction-control” onclick=”window.open(this.href);return false;)-Switch-did-it-work
“Originally Posted by stampede
– My car is a facelift (2007) and as I said, the traction control button worked straight away
– The 2.8T ‘s version of ESP plus is different for some reason and the TC switch tends to work when fitted to most 2.8T’s. “
Vectra:
Facelift:
1.8 VVTi – No (RBH, dilan, maurauth)
2.2 16v
2.2i 16v Direct – No (henryf)
2.0T
2.8T V6 – Yes (cae2020, stampede)
2.0 DTi – Yes (bigmac)
2.2 DTi
1.9 CDTi 120
1.9 CDTi 150 – No (spoons, olddog, aerodynamic18, djr69uk, MattW)
3.0 V6 CDTiPre-Facelift:
1.8i 16v – No (John H, Gregg, DKM)
2.2 16v – Yes (Cruize, rushy, andyd, gogs37)
2.2i 16v Direct – Yes (irondan)
2.0T – Yes (mark1319, john k sri, Dwabo, Chunkster, Lex.Legend)
3.2i V6 – Yes (John H, Drinky, Lightboy,V6VC), No (Ed Taylor)
2.8T V6
2.0 DTi – Yes (rorycarz), No (kman247)
2.2 DTi – Yes (neilshaw1980, Silver V, Drinky, steve, rorycarz, Keithy, arnie barney, p3tchy, shaun260589, Graham)
1.9 CDTi 120 – Yes (Maverick, big rich), No (ditchp)
1.9 CDTi 150 – Yes (FIL 4822, scoobs, Gazza4, wrayballs10), No (dinac cro)
3.0 V6 CDTi – Yes (solorider, s zigmond) No (Hummelshøj)28 januari 2013 om 14:00 #17978337Hmm kheb even gekeken, maar het is wel heel random of het wel of niet werkt. Is wel een aardige en goedkope mod als het werkt! Een knopje dat niet werkt, vind ik een beetje nep, maar dat is natuurlijk smaak.
28 januari 2013 om 14:12 #17978338Goede tuner zoeken, die kan softwarematig de ESP uitschakelen..
Willem
2 februari 2013 om 21:45 #17978339eerste schakelaar binnen, klik klak
grtz
3 februari 2013 om 09:52 #17978340Ziet er sjiek uit! :thumb
Ben errug benieuwd naar de TC knop…
3 februari 2013 om 10:04 #17978341Laatst op internet gelezen dat als je ids plus (sportknop) hebt dat
je de TC kan uitschakelen. Door alrijdend (onder de 50 km)
de sportknop 5 seconden ingedrukt te houden!Groet,
Nor
3 februari 2013 om 10:45 #17978342Chassis system IDS-Plus
The IDS-Plus chassis system (interactive dynamic system) is available as an option on the Vectra-C, model year 2005. IDS-Plus delivers a level of driving dynamics and driving comfort previously unknown in this class of vehicle. The chassis system can be switched into sports mode by a sport button which is to the right of the radio. In this mode the damping becomes harder, the steering transmission more direct and the accelerator pedal reacts even more quickly.
The system shows the following improvements:
1. Improved handling
2. Reduced braking distance
3. Greater comfort
4. No inherent system shortcomings
5. Prevention of unwanted system influenceThis chassis system is made up in particular of various components linked to each other.
ABS / ESP-Plus
Electronic damper control (CDC)
EHPS steering.
The links are based on the electronic architecture used in the Vectra-C with its three CAN bus systems. The high-speed data bus is used for the signals from the drive and chassis control system, which are especially time-sensitive.If there are faults in the IDS-Plus system, a control indicator fitted in the instrument lights up while driving. The system then ceases to operate, i.e. only normal vehicle operation takes place without further restrictions.
The IDS-Plus can be switched into sports mode with a sport button, which is on the bottom right next to the radio. The same button can also be used to switch the ESP off. Hold down the button for 4 seconds while driving at less than 60 kph.
In critical driving conditions, like for example over-steering and under-steering, the ESP continues to prevent the vehicle from swerving while braking by reducing engine performance and putting a brake on individual wheels. If the ESP control indicator glows steadily this indicates that the ESP is switched off.
3 februari 2013 om 13:20 #17978343Bij volgende banksessie gewoon tc zekering lostrekken. Bij me coupe ook zo gedaan. Na de sessie zekering terugzetten en klaar is Kees.
Bij de opc is het inderdaad 9 sec sportknop indrukken en tc staat uit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.