Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!
- Dit onderwerp bevat 1,102 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 februari 2017om 18:08 door lucas1975.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2012 om 17:32 #17978294
Heren,
Ik heb het voor de zekerheid even opgezocht. De regeling met betrekking tot gasontladingsbronnen zijn inderdaad gewijzigd, zoals Jutoma al aangaf:
N en UUU onder 16 (wijziging van de artikelen 5.2.51, 5.3.51, 5.3a.51 en artikelen 116 en 118 van bijlage VIII van de Regeling voertuigen)
Met deze wijzigingen worden een tweetal permanente eisen geschrapt die worden gesteld aan dimlichten met gasontladingsbronnen, omdat deze niet langer van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen die meer produceren dan 2.000 lumen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie. In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen welke minder produceren dan 2.000 lumen en derhalve geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling koplampreinigingsinstallatie – gasontladingslampen is niet langer actueel. Om die reden wordt artikel 116 van bijlage VIII uit de Regeling voertuigen geschrapt. Voorts worden inmiddels typen voertuigen die voorzien zijn van gasontladingsbronnen goedgekeurd zonder automatische hoogteverstelling voor zover deze dimlichten een lichtstroom van minder dan 2.000 lumen hebben. Om te voorkomen dat voertuigen die aan de toelatingseisen voldoen op grond van artikel 118 van bijlage VIII aangepast zouden moeten worden, wordt deze eis met betrekking tot een niveauregeling geschrapt uit de Regeling voertuigen.
De bron (bekendmaking regeling wijziging in de staatscourant):
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-19193.html” onclick=”window.open(this.href);return false;17 juli 2012 om 17:43 #17978295Mooie updates hoor Lucas !
En 17″ is idd veel comfortabeler , maar 18″ staat weer dikker ( oftewel: wie mooi wil zijn moet pijn lijden ! ) :thumb1 augustus 2012 om 20:55 #17978296gisteren terug gekomen uit “la Douce” we hebben een kleine 2,5 week doorgebracht in de omgeving van Grignan,
Net geen 3K afgelegd met de Vec, gemiddeld verbuik van 1 op 9.6 gehad, en dan met op de “autoroute” lange stukken 150 en een klein uurtje lang de cc op 180 :) , korte stukjes naar de bakker en ik heb 3 keer mezelf en de Vec even uitgelaten op de glooiende Franse wegen…sportknop ingedrukt en genieten maar!! De bandjes waren heerlijk plakkerig en ik vrees dat er aardig wat mm af zijn gegumd maar man man, wat prachtig!!
De Vec is prima bevallen als reiswagen, volop comfort en stilte door de automaat en het mooie onderstel.
Op de heenreis in belgie ging even het olielampje branden, dit was me al bekend als mogelijke storing bij dit blok als je langdurig hoge snelheden rijd. Dit is door Opel in de latere modellen ondervangen door een net iets andere carterpan indeling. Anyway, na het daadwerkelijk checken van de het oliepijl, alles was top, heerlijk verder gecruised en het euvel is niet meer terug gekomen.Natuurkijk de Vectra een aantal keer netjes gewassen in de veel voorkomende auto was boxen, morgen hier ook maar eens in de buurt een wasbox met een hogedruk spuit opzoeken, want het “Sahara” zand plakt te hard op den Opel om het netjes eraf te wassen. Ondanks de zware beproeving, berg op, berg af, zwaarbeladen en langdurig, iig 2x 12 uur rijden is alles toptop, geen druppel olie gebruikt en alles in prima conditie.
Hier wat piccies
groetjes
1 augustus 2012 om 21:15 #17978297AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. Had ook niet anders verwacht van een Vectra met een V6 :wub Mooie :kewlpics :thumb En de kleine had wel erge honger zo te zien :shock: :jerry
2 augustus 2012 om 05:23 #17978298Oi Lucas kijk uit! Dat brood is je zoontje aan het op eten….. ;)
Goed om te horen dat alles goed is gegaan kerel :thumbup
2 augustus 2012 om 07:12 #17978299Leuk om te horen dat ‘ie’ en de vakantie goed bevallen is !
Mooie fotootjes ! en een errug mooie vec !! :wors
7 augustus 2012 om 12:29 #17978300Afgelopen weekend met een extractor, oftewel een waterstofzuiger, de bekleding van de SW weer helemaal in zn oude glorie hersteld, ziet er weer spik en span uit en de vleug is weer mooi aanwezig,
en nog even een foto van de gezamelijke 400 paarden op de stoep ;)
groetjes
7 augustus 2012 om 12:39 #17978301AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vast heel veel troep uit de bekleding gekomen? Maakt de binnenkant weer super fris :thumb
7 augustus 2012 om 13:11 #17978302Netjes Hoor :thumb
7 augustus 2012 om 13:52 #17978303Ziet er echt mooi uit. Ben wel benieuwd hoe het precies werkt om het zo schoon te krijgen :wub
7 augustus 2012 om 18:41 #17978304Er kwam idd een emmer met zwart bagger water uit ;) De bekleding van de kofferbak was wel echt het smerigst.
Je sprayt de bekleding in met een reiniger, laat het ff een half uurtje intrekken, op de extractor zit er ook nog een resovoir met spuit op waar je extra reinigingsmiddel me kan rondspuiten, deze zit onder de zuigmond gemonteerd waardoor je als je gaat stofzuigen alle meuk, zand, stof etc eruit wast en zuigt.
Voor het mooie van de week even mooie nieuwe Vectra matjes scoren.
grtz Lucas
8 augustus 2012 om 14:51 #17978305Aha ok miss tog eens kopen voor lijkt me handig :thumb
31 oktober 2012 om 20:36 #17978306even wat stof afblazen,
Alles gaat als een tierelier met de Vec, op een klein dingetje na, een knikje in de stuurbekrachtingsleiding, metaalvermoeidheid, die daardoor was gaan lekken,
dus na het aftikken van 600 euro bij de opel dealert, 290 voor de leiding, demontage en montage kosten van de leiding, voorbumper etc etc en de btw, rijden we weer vrolijk verder!! Dus de plannen voor de respray van de skirts, achterbumpert en herstellen van 2 kleine putjes gaan nog even niet door!
deed ff pijn, maar het rijden maakt het meer dan goed ;)
Verders alweer 17Dkm sinds de aankoop gemaakt, gemiddelde verbruik ligt nu rond de 1 op 10.3, nog altijd erg netjes!
nog ff wat piccies
verse opelmatten
Familieweekendje in Lunteren
De oem 17″ opelvelgen heb ik voor de winter maandjes gebruiks klaar gemaakt,
Als kleurtje ben ik voor Steelwheel van Motip gegaan, velgenspuitbus, met wat betere lak eigenschappen en een mooi staalkleurtje. De blanke lak heb ik uitgewasemd, dus een mooie matte finish erop.
hier wat piccies
Alu oxidatie bij de boutgaten verwijderd
plamuren, schuren en in de primer
work in progress
kleurtje oem en nieuw
bij de profile de bandjes erop laten draaien,
en nog even kunstof achterbakmat gekocht bij de oosterburen
misschien 3 nov nog even langs de opeldealer voor de wintercheck, maar gok dat alles wel goedkomt!
groetjes
31 oktober 2012 om 20:53 #17978307AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wub :wub :wub :wub :wub :wub Mooie Vectra :thumb V6 power. Alleen die velgen :hmmz :sleeping :jerry lol. Jou wintervelgen mogen er ook zijn :thumb En zo op de foto te zien zijn ze goed gelukt zo :thumb king:
31 oktober 2012 om 21:07 #17978308ghahaha, thanks man, tja, ik had liever ook een maatje groter, maarja had de winterbandjes in de juiste maat nog liggen!!
groetjes
31 oktober 2012 om 22:07 #17978309Wat een nette wagen en een keurig verbruik! Ik had toch verwacht dat je met een dergelijke motor gauw richting 1 op 8/9 zou gaan.
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een vectra met dergelijke motor. Liefst een OPC in station uitvoering. Hoe bevalt de automatenbak? Ik hoor en lees hier verschillende verhalen over. Redelijk veel negatieve ivm slecht/traag schakelgedrag.
1 november 2012 om 06:34 #17978310Hey Lucas, netjes gedaan met die velgen :thumb
Die mat ga je met het lichte interieur kleurtje veel plezier aan beleven. Ik kan je voor de winter ook de rubberen matten set aanbevelen. Met vocht en rotzooi zijn die matten super makkelijk. Als je wilt zien hoe die matten in je auto zouden uitzien zie topic viewtopic.php?f=6&t=169690
1 november 2012 om 21:05 #17978311@tim106gti wrote:
Wat een nette wagen en een keurig verbruik! Ik had toch verwacht dat je met een dergelijke motor gauw richting 1 op 8/9 zou gaan.
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een vectra met dergelijke motor. Liefst een OPC in station uitvoering. Hoe bevalt de automatenbak? Ik hoor en lees hier verschillende verhalen over. Redelijk veel negatieve ivm slecht/traag schakelgedrag.
Kwa verbruik valt het me ook alles mee hoor. Moet zeggen dat ik dagelijks ongeveer 70 km woon werk verkeer maak, stuk binnendoor, stuk snelweg, soms file, soms ff gek doen ;) Als ik wat meer door de stad ga dan gaat het verbruik ook zeker richting de verkeerde kant.
Ik had voordat ik de Vec kocht op Spiritmonitor.de gezien dat het verbruik van de automaat wat lager is ten opzichte van de handbak. Dit kan natuurlijk door het karakter van de automaat rijder komen, maar denk zeker dat het meehelpt. Op het moment dat je even rustig rijd gooit de automaat er een versnelling op draai je lagere toeren. ik ervaar dit wel als prettig.
Als ik 100 op de CC rijd draaid de auto ongeveer 1600Rpm, dus dan kruipt het verbruik terug naar 1 op 12.5 of soms zelfs naar 1 op 13. Door de variabele nokken en twinscroll turbo heb je wel gewoon dik vermogen onderin. Dus als je dan op het gas gaat ben je ook zo weer weg :)Ik wordt wel blij van de AF40 bak hoor. Toen ik de wagen kocht heb ik bij de dealer wel de bak olie laten vervangen, Hij schakelt soepel op en past zich aan op je rij stijl. Ben je rustig aan het rijden dan schakelt hij vroeg op, ga je agressiever rijden, of als ik de sportknop indruk loopt ie echt als een malle. Heb al diverse snelle wagens kompleet verrast. Een maatje van me heeft een Nissan Juke met de 1.6 turbo DIGT met 220 pk, deze liet ik ook ver achter me, mede puur door het snelle rappe schakelen van de automaat. Dit ondanks de Vec met 230pk 1540kg tov 220 1280kg van de Juke.
@ Baba, thanks, ga ff kijken op ebay.de, idd wel handig!
2 november 2012 om 11:36 #17978312Netjes !! :thumb
2 november 2012 om 12:15 #17978313Waarom mercedes rijden als je opel kunt rijden…
Echt een machtige wagen heb je :thumb
2 november 2012 om 12:56 #17978314@astraTD wrote:
Waarom mercedes rijden als je opel kunt rijden…
Echt een machtige wagen heb je :thumb
dat mag je Janneman gaan vertellen :jerry
3 november 2012 om 18:25 #17978315Afgelopen maandag de Vec naar Nissan dealer Heemskerk gebracht voor herstel van de deurschade bestuurderskant door de vliegende tuinstoel afgelopen lente, dus mezelf de afgelopen week deels vervoerd in een N15 1.4 Almera hatch. Niks ten nadele van kleinere wagens maar wat gedragen andere weggebruikers zich schandalig als je in een oudere doornsee auto rijd, ben echt een paar keer gewoon aan de kant gedrukt etc etc. Bizar toch!?
Anyway, nu weer dik spul onder mn kont, met de Vec of GT niet zo snel last van dit fenomeen. Ik ben dik tevreden over het spuitwerk, ik was erg bang voor kleurverschil gezien mn slechte ervaringen met spuitwerk op mn Primera P12, maar voor zover ik kan zien is het echt netjes!! Ze hebben netjes over het voorscherm en achterdeur uitgespoten en ook mn stootstrippen meegenomen.
Vanmiddag toen het droog werd maar even de Winterset gemonteerd, staat eigenlijk ook erg netjes, kleurtje is mooi en de wielen zijn merkbaar lichter, wat ik dus alweer merkte in de acceleratie ;)
Hier wat piccies
grtz
3 november 2012 om 20:44 #17978316Netjes hoor, maar die speedline blijven mooier!!
Maar ja ik ga die van mij er ook morgen onder zetten, alles voor de veiligheid!Gr Jurgen,
3 november 2012 om 22:55 #17978317Helemaal mee eens!!
16 januari 2013 om 22:38 #17978319Blijf lekker mn kilometers maken met de Vec, zeker nu met de kou en wat meer kortere stukjes is het verbruik soms wel schrikbarend! Maarja, het vermogen blijft erg aanlokkelijk,
Hier nog wat pre winter poets foto’s
en nog een mooie opc kloon die ik op het internet tegenkwam, wat je met een setje skirts, achterbumperkit etc kan bereiken! blijft toch ook erg mooi..
Op 26-1 gaat de Vectra bij Pro-import in Aalsmeer op de vermogensbank, benieuwd hoeveel er van het originele vermogen over is.
De Vec is nog verder orgineel, dus dit geeft me ook een mooie base-line voor een eventuele EDS tune up in de toekomst.Verder nog even de spoorstangen voor vervangen en hierna de Vec laten uitlijnen, stuurt toch weer even wat strakker. Ik heb MAPCO imitatie merk oid, versterkte spoorstangetjes terug geplaatst. Zagen er prima uit en kwa rubber en afwerking wat dikker uitgevoerd. De oude waren wel erg soepeltjes geworden. Ik ga nog even kijken of de stabi rubbers ook gemakkelijk vervangen kunnen worden, want ik blijf wat gerommel horen als ik op klinkerwegen rijd.
Via Ebay een 2e airbox aangeschaft, deze de komende tijd maar eens modden voor wat meer inlaatsound. De 280pk OPC uitvoering heeft onderin de airbox een extra opening,
Dit is iig makkelijk te kopieren op de nu nog oem airbox,
en…ben weer vader geworden! mooiste van allemaal!
groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.