Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0!
- Dit onderwerp bevat 1,102 reacties, 110 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 februari 2017om 18:08 door lucas1975.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 21:00 #17245509
:thumbup Na verschillende B manta’s, A manta’s corsa’s B GSI’s en Kadett in het verleden gereden te hebben heb ik de afgelopen jaren Nissan gereden. Primera P11 GT’ s en een P11-144, hierna in 2009 een primera P12SW gekocht. Het modden van de wagens blijft kriebelen, dus elke wagen is wel aangepakt.
Ook met de P12 lekker bezig geweest in de afgelopen 2 jaar, kleine cosmetische aanpassingen, duplex uitlaat, custom intrax schroefset, 20 inch FX35 infiniti velgen, Pilot sport2 banden, etc etc etc, maar nu ben ik op zoek naar een vectra c 2.8 turbo SW. Meer ruimte en vooral, meer vermogen ;)
Nu heb ik wat vraagjes over dit blok wat in de Vectra C zit
– wat is de motorcode
– is het een kettingmotor
– hoe betrouwbaar is het blok gebleken
– hoelang gaat de turbo mee
– wat zijn de standaard gebreken van deze uitvoeringAlvast bedankt voor de antwoorden!
19 januari 2012 om 21:02 #17978221Motorcode: Z28NET
Ontwerp: GM USA
Distributie: Ketting
Betrouwbaarheid: niet geheel bekend, meest voorkomend zijn sensorstoringen, mechanisch lijken ze me wel betrouwbaar.Willem
19 januari 2012 om 21:34 #17978222kijk, das prima info, ik ga alvast even wat zoekwerk verrichten!
thanks Willem
19 januari 2012 om 22:25 #17978223kan ook een z28nel (230pk) of de opc z28neh(280) zijn… de z28net heeft 250pk
19 januari 2012 om 23:23 #17978224idd, zag ook verschillende varianten voorbij komen,
ik had een station op het oog, dus met de 230pk z28nel. Zijn dit alleen software matige aanpassingen of zijn er ook andere internals / turbo’s gebruikt bij de snellere uitvoeringen?
groetjes
20 januari 2012 om 08:37 #17978225Da’s gerust een strakke Nissan!
20 januari 2012 om 08:46 #17978220@lucas1975 wrote:
idd, zag ook verschillende varianten voorbij komen,
ik had een station op het oog, dus met de 230pk z28nel. Zijn dit alleen software matige aanpassingen of zijn er ook andere internals / turbo’s gebruikt bij de snellere uitvoeringen?
groetjes
al wil je echt harder enzo moet je toch gaan kijken voor een insignia turbo op de vectra. regal verkoopt het als ik het goed heb.
20 januari 2012 om 12:54 #17978226de 230 paardjes zullen in het begin zeker voldoende zijn!
misschien dat ik aankomende zaterdag even wat autobedrijven / dealers langsga om wat SW’s te bekijken.
Deze lijkt me zo uit de lease gekomen, deze toevallig bekend hier op het forum, zag hem nog niet gepost staan bij het MP/ebay topic
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/vectra/8290359″ onclick=”window.open(this.href);return false;
groetjes
20 januari 2012 om 13:00 #17978227best veel kilometers maar de prijs is er volgens mij ook naar.
20 januari 2012 om 13:10 #17978228km’s zijn iets meer dan gemiddeld voor een benzinebak, maar veel vind ik het niet hoor
28dkm per jaar op 5,5 jaar tijd.20 januari 2012 om 13:19 #17978229leek me ook wel oke kwa km stand, beter wat meer km, zeker icm de turbo. Hiernaast zegt NAP natuurlijk ook niet alles, maar gezien de nette staat op de foto’s is het wel aannemelijk.
21 januari 2012 om 22:14 #17978230@0Rudy0 wrote:
kan ook een z28nel (230pk) of de opc z28neh(280) zijn… de z28net heeft 250pk
Z28NET > 255pk (OPC-1)
21 januari 2012 om 22:44 #17978231Vanmiddag bij deze vectra geweest,
minpuntjes
– schade aan het rechter voorscherm/voorbumper
– schade achterscherm + kras
– schijven dik in de roest en met kraag
– volgens het schema had hij 4Dkm geleden onderhoud moeten hebben, opzich logisch maar dus wel toe aan een beurt.
– bandjes zijn magertjesvoordeel
– interieur is redelijk netjes
– onderhouds historie is bekend
– prijsstellingDe vectra had duidelijk lang stilgestaan, hij starte dan ook wat moeizaam. Eenmaal lopend was het wel oke, vind het geen stille motor maar geen gekke vreemde bijgeluiden of olie sporen kunnen ontdekken. Kwam een hoop condens uit de uitlaat, maar ook dat is niet heel vreemd.
in de boekjes stond de Vectra wel als Z2.8NET omschreven, maar volgens de RDW/VWE is het wel degelijk de 230pk versie. Het belangrijkste, de proefrit ging vandaag niet meer lukken door omstandigheden dus die staat gepland voor volgende week.
22 januari 2012 om 02:34 #17978232Ik zou nog wel ff verder kijken, als ik dit zo lees. Voor iets meer koop je een auto met een ton minder km gelopen….
De goedkoopste op internet kan een duurkoop worden (niet altijd mijn astra coupe turbo als bewijs)ff een voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/515095080″ onclick=”window.open(this.href);return false;
komt ook uit 2006 alleen dan 45.000 km gelopen en dat voor maar iets meer, misschien wel goedkoper als ik zo lees wat er aan mankeerd.
Ik adviseer altijd bekijk minstens 3 dezelfde auto’s voordat je er 1 koopt.
1 ga naar een dealer waar er 1 staat van de eerste eigenaar met weinig km full options, ook al is deze ver boven je budget. Maar dan weet je hoe een auto kan zijn.
2 bekijk 2 andere auto;s in de prijsklasse wat je te besteden hebt en vergelijk het dan. soms is een auto even goed opf zelfs beter dan die bij de dealer dan kan het zomaar
een koopje zijn. Maar beginnen met de goedkoopste die op internet staat en gelijk kopen kan een dure miskoop worden.nog even voor de duidelijkheid de link naar de andere vectra is geen advies ofzo gewoon 1 die ik ff heel snel zag op internet….
22 januari 2012 om 07:34 #17978233Goeie tips zijn altijd welkom. Ben niet het type die over 1 nacht ijs gaat gelukkig en misschien het belangrijkste, ik heb geen haast en heb in mijn jongere jaren al wat miskopen gehad door me blind te staren op 1 auto!
Iig volgende week de proefrit, maatje van me pluist het verleden nog ff uit en dan gaan we eens kijken. De minpuntjes geven ook n goede onderhandelings positie. Zal eens kijken of ik kort hiervoor nog even met een wat verser exemplaar kan sturen, dan weet ik iig hoe die zou moeten aanvoelen!
Groetjes
25 januari 2012 om 07:56 #17978234Ik heb je een PM gestuurd, staat in je inbox, hier op het forum! :thumb
25 januari 2012 om 16:38 #17978235@lucas1975 wrote:
idd, zag ook verschillende varianten voorbij komen,
ik had een station op het oog, dus met de 230pk z28nel. Zijn dit alleen software matige aanpassingen of zijn er ook andere internals / turbo’s gebruikt bij de snellere uitvoeringen?
groetjes
Turbo van de OPC versie (Z28NEH, 280pk) is anders.
Internals zijn zover ik weet hetzelfde.25 januari 2012 om 20:00 #17978236@Edvries wrote:
Ik heb je een PM gestuurd, staat in je inbox, hier op het forum! :thumb
mailtje terug!
groetjes Lucas
11 februari 2012 om 18:20 #17978238Vandaag eindelijk een proefrit kunnen maken en ik was zeer blij verrast! De wagen reed zeer solide, soepel en vlot, en de opel dealer in mn dorpske heeft de sw ook even bekeken. De minpunten aan de wagen zijn goed aan te pakken dus na wat onderhandelen de knoop doorgehakt!
Volgende week kan ik de sw ophalen!
12 februari 2012 om 07:01 #17978239Veel plezier met je nieuwe aanwinst en niet vergeten foto’s te plattsen, zijn we dol op
13 februari 2012 om 22:22 #17978240komt helemaal in orde!
eerst even een mooie dag afwachten om de auto goed te detailen!
14 februari 2012 om 20:39 #17978241Ja veel fijne km toegewenst
En ja we zijn hier vreselijk gek op :kewlpics
2 april 2012 om 21:56 #17978243even afstoffen,
Ondertussen alweer een kleine 3 Dkm met de SW gereden, vooralsnog heerlijk genieten van de luxe, het comfort en het vermogen.
Een aantal keer in de week rij ik heerlijk met de Primera GT, op LPG dus wel zo goedkoop als tegenhanger
maar daar heb ik een ander leuk en gezellig forum voor! ;)
Weer even terug naar de Vectra, kwa onderhoud, koelvloeistof, remvloeistof, bak olie en motorolie laten vervangen, nu ligt er nog een vers setje remmen en blokken te wachten op montage. De bakolie was echt aan vervanging toe, wel opvallend dat de opel dealer dit niet had aangegeven, niks long life, gewoon vervangen dus, volgend jaar opnieuw. beter wat aan ATF kwijt dan een nieuwe AF40 bak.
Ik heb nog een nieuwe EVAP valve liggen, die lost dan het startprobleem op wat ik na het tanken heb.
Dan nog verse remmerij wat er onder moet,
voorzijde 314mm
achterzijde 292mm
verders heb ik het versnellingspookje vervangen voor een vers exemplaar, het chroom was een beetje versleten. Dus nu weer bling bling
en een setje 5000K xenon gemonteerd
En nu het zomerse weer zich weer wat meer laat zien ben ik de SW wat aan het detailen, het interieur met Gliptone leathercleaner / condinioner gedaan, verse matjes erin. Ook nog een bagagenet en eens setje dakdragers gescoord op MP.
en dan hebben we natuurlijk nog een Wensenlijstje
– blinderen, iig voor de zomer, ivm de vakantie en de kleine passagiers achterin.
– setje mooie wielen
– een setje skirts, voorlipje, achterbumper, dakspoilertje.
– De oem duplex even doortrekken tot aan de bumper.en oja, genieten van de heerlijke sound van de V6
3 april 2012 om 06:52 #17978244Pracht auto :wub , kan niet anders zeggen
3 april 2012 om 07:10 #17978245wow, das een mooie auto zeg
zou je niet kiezen voor ramen tinten in plaats van blinderen ?
als je ze tint kunnen ze nog naar buiten kijken :D :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.